Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er rådvill

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-03-10, 08:45   #1
Elvi
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Alder: 47
Elvi er på en erverdig vei

Jeg er rådvill

Jeg forstår konseptet med ketolysekuren, eller kanskje ikke.
Jeg spiser 2 ganger om dagen ca. 350gr. kjøtt tilsammen.
Jeg spiser fett så det utgjør 75% av energiinntaket.
Jeg holder meg til 15 karber (stortsett grønnsaker)
Jeg har kutta ut meieriprodukter og ost, men spiser litt mozarella og fetaost. Jeg har nesten kuttet ut kunstig søtstoff, bruker litt i te noen dager i uka. Brøderstatninger har jeg ikke prøvd.
Jeg holder meg til ca. 100gr.proteiner, 150gr.fett og 15gr karber.
Jeg spiser ca 1800kcal og veier 115 kilo. Har gått ned 3kilo på 7 uker.

Bør jeg øke litt på proteinet og gå litt ned på fettmengde?

Jeg spiser meg passe mett, men dessverre synes jeg det er litt vanskelig å spise når jeg er sulten til jeg er passe mett. Så enkelt, men så vanskelig. Jeg er innstilt på frokost om jeg er sulten eller ikke.

Sist redigert av Elvi : 26-03-10 kl 08:50.
Elvi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 08:51   #2
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Jeg er rådvill.

Øvelse gjøre mester, også når det gjelder og kjenne på sultfølelsen. Du skal spise deg passe mett.
Drikker du nok vann? Er du helt ærlig med deg selv, ikke noe småjuks? (det er meg nemlig...)
Noen spesiell grunn til at du spiser akkurat to ganger om dagen?

Lykke til.

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 09:41   #3
Elvi
Juniormedlem

Sv: Jeg er rådvill.

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Øvelse gjøre mester, også når det gjelder og kjenne på sultfølelsen. Du skal spise deg passe mett.
Drikker du nok vann? Er du helt ærlig med deg selv, ikke noe småjuks? (det er meg nemlig...)
Noen spesiell grunn til at du spiser akkurat to ganger om dagen?

Lykke til.

Det bare blir slik. Jeg skulle kanskje ha spist 3 ganger om dagen men samme mengde mat. Jeg drikker nok vann. Jeg spiser ikke noe jeg ikke har lov til. Livet mitt har handlet om mat, dessverre. Så jeg er ikke sulten, men kjemper en kamp hver eneste dag for ikke å spise etter klokka eller andre ting. Sult for meg er blodsukkerfall, det har jeg jo ikke lenger, så ekte følt sult har jeg problemer med å føle/kjenne igjen.

Gammel 26-03-10, 11:04   #4
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er rådvill

Øk på med fett og proteiner.

Trimmer/trener du noe?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 13:46   #5
Elvi
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Øk på med fett og proteiner.

Trimmer/trener du noe?

Hei. Jeg går til jobb 2x30min. Nå starter sykkelsesongen snart, så da blir det sykkelturer i tillegg flere ganger i uka, så da håper jeg det løsner for meg.

Gammel 26-03-10, 19:47   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

3 kilo på sju uker er jo omtrent etter fasiten, ca 0,5 kg i uka er best

Og som du sier så trenger du å og kroppen å lære dette med sult og metthet og mat igjen.. Det tar tid, og kroppen fokuserer nok på å komme i balanse først og fremst. La den komme dit.

Gammel 30-03-10, 14:11   #7
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
Carisma har gitt deg svaret. Du gjør det meste rett, men går ikke ned mer enn 1/2 kilo pr uke. Det er slik flere har det. Vil du ha litt mer fart på vekttapet kan du redusere energiinnholdet til 1600 Kcal/dg. Noe lavere bør du ikke gå, med din vekt. Du kan også legge inn 2 ukentlige treningsøkter med styrketrening (uten utmattelse) det vil over tid øke vekttapet.
På den andre siden, det er 12 uker til sommerferien, med ditt vekttap vil det tilsi 6 kilo før badesesongen

Lykke til videre - nedover

Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 15:11   #8
Elvi
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Carisma har gitt deg svaret. Du gjør det meste rett, men går ikke ned mer enn 1/2 kilo pr uke. Det er slik flere har det. Vil du ha litt mer fart på vekttapet kan du redusere energiinnholdet til 1600 Kcal/dg. Noe lavere bør du ikke gå, med din vekt. Du kan også legge inn 2 ukentlige treningsøkter med styrketrening (uten utmattelse) det vil over tid øke vekttapet.
På den andre siden, det er 12 uker til sommerferien, med ditt vekttap vil det tilsi 6 kilo før badesesongen

Lykke til videre - nedover

Torkil

Hva er passe styrketrening? Jeg har en stor fitnessball, vil styrketrening med den ha effekt nok. Jeg har også gummistrikk og håndvekter som jeg kan ta frem. Jeg kommer også til å sykle en del i motbakker utover sommeren, det er vel også styrketrening.

Gammel 30-03-10, 15:31   #9
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Elvi, her.

Hva er passe styrketrening? Jeg har en stor fitnessball, vil styrketrening med den ha effekt nok. Jeg har også gummistrikk og håndvekter som jeg kan ta frem. Jeg kommer også til å sykle en del i motbakker utover sommeren, det er vel også styrketrening.

Passe styrke = du blir sliten go får brukt musklene dine, men ikke sånn at du nesten føler at du kaster opp
Ta i så du kjenner det, ikke bruk altfor lette vekter for da har treningen omtrent ingen effekt.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.