Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fett/magesekk

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-06-10, 08:58   #1
Echo
Seniormedlem

Echo sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Fett/magesekk

Det er en ting jeg har begynt å fundere på etter at jeg satte meg (får vel heller si begynte å sette meg inn i) inn i lavkarbo. Jeg er vant til å tenke at man har utvidet magesekken når man har spist for mye over tid, slik at man må spise mer for å få metthetsfølelse. Man skal derfor fylle opp magen med grønnsaker o.l. Når man spiser mindre krymper magesekken igjen.
Dette rimer jo ikke helt i forhold til at man blir fortere mett når man spiser fett, fett tar jo ikke akkurat så stor plass...
Noen som vet noe om dette?

Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 09:20   #2
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: fett/magesekk

Sultfølelse har ikke noe å gjøre med om magesekken er full eller ikke. Det er i hovedsak kroppens tilgang på næring som styrer sultfølelsen. Fallende blodsukker kan også trigge sultfølelse.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 11:24   #3
Echo
Seniormedlem

Echo sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: fett/magesekk

Ja, jeg skjønner jo at det må være sånn når man blir fortere mett med fett/metthetsfølelsen varer lengre, men det høres jo litt logisk ut med den andre varianten også.
Jeg husker jo godt at etter sykdom (hvor jeg f.eks bare spiste karbohydratrik is og andre godsaker) ikke orket særlig mye når jeg ble frisk igjen

Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 14:48
Fett og proteiner ga ikke vektøkning, men det gjorde fett og sukker LenaBeatrice Lavkarbo generelt 13 11-12-09 20:10
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! grotingeling Generell ernæringsdebatt 1 11-12-09 09:25
Bunnløs magesekk Margrethe Spørsmål og svar 3 10-09-09 08:40
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.