Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Frukt og Skyr

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-06-10, 15:01   #1
Nurk
Medlem

Nurk sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Nurk er ny på veien

Frukt og Skyr

Er i startfasen på lavkarbo-kosthold etter en fødsel....Etter forrige svangerskap gikk jeg på South Beach, gikk ned 17 kg, men så sklei alt ut da jeg raskt ble gravid igjen. Nå har jeg 13 kg jeg må ned....

Har det meste basic-greiene inne, men husker jommen ikke....Kan man spise frukt på lavkarbo-kosthold? Og hva med Skyr? Fant denne i butikken, og den er full av proteiner (er vel egentlig en ost mer enn yoghurt) men har noen gr karber... Hva sier dere ekspert-damer her inne ?

Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 16:19   #2
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Frukt og Skyr

Hei,
Lavkarbo er en paraplybetegnelse på karboreduserte kosthold med et inntak av tilnærmet null til 150 kh pr dag. Så, litt vanskelig å si om det passer inn i din definisjon av lavkarbo når du ikke oppgir hvor mange kh du skal ha pr dag. Jeg spiser ketogent og der er frukt helt utelukket og skyr tar litt mye av kh kvota mi, men spiser det en sjelden gang. Fedon tillater noe frukt men hva med å spise litt bær isteden? Mange på lavkarbo spiser begrensede mengder av blåbær, bringebær og jordbær.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 22:33   #3
Nurk
Medlem

Nurk sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Nurk er ny på veien

Takk for svar! Jeg følger vel mest south beach enda, og der skal man ikke ha frukt de to første uker hvertfalls, så hittil har jeg styrt unna.
Men jeg er vel mer sånn "generell lavkarbo", uten å tenke på hvor mange kh jeg skal ha. Er det så nøye, altså? Ops, visste ikke helt det, jeg er bare nøye på å få i meg minst mulig kh, jeg

Er kanskje ikke så inni dette enda likevel, da - hehehe...

Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 22:58   #4
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Frukt gir litt blodsukkerstigning, så om du vil spise frukt så er det lurt å "veie" det opp med å spise 2-3 nøtter i tillegg, så begrenser du blodsukkeret.

Skyr pleier jeg å spise med fløte på. Tar en halv boks f.eks og blander med fløte. Da blir den riktig feit og god. Men skal jeg bare ha proteiner så går det greit å spise den uten fløte også, syns jeg

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips om ny yoghurt, Skyr mette_moj Spørsmål om matvarer og oppskrifter 70 02-02-11 07:31
Skyr naturell Sisteinnsats Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 16-05-10 13:21
Jordbær med skyr og vanilje BlirFjong Kake/dessert og snacks 3 11-05-10 18:04
Skyr Tidl. medlem Spørsmål om matvarer og oppskrifter 23 08-05-10 18:11
Skyr og Atkins? Poca Spørsmål og svar 5 11-02-10 22:46

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:39.