Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

For mye karbohydrater for mettet fett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-06-10, 18:08   #1
Gaupe
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Gaupe er på en erverdig vei

For mye karbohydrater for mettet fett?

Hei!

VÆR SÅ SNILL OG TA DEG TID TIL Å LESE DETTE OG SVARE MEG.

Undervektig her, men ny på lavkarbo etter flere anbefalinger om at dette er riktig kosthold. Har hatt ubehag i magen og lite vektoppgang etter flere år med "tørr mat" og myndighetenes ernæringsråd. (Jeg må selvfølgelig spise litt karb. nå også for å holde meg unna ketolyse.)

Jeg vil gå opp i vekt på en SUNN måte (har ikke så mye igjen men noen kg), uten åreforklalkning osv. Kan mye om kakro- og mikronæringsstoffer men:

HVOR MANGE KARBOHYDRATER ER EGENTLIG FOR MYE NÅR JEG STEKER I MEIERISMØR OG SPISER FETE OSTER, METTET FETT OSV?

Spiser selvfølgelig mye flerumettet og enumettet fett også, men er det egentlig best at jeg holder meg unna mettet fett når jeg kan innta opptil 50 - 100 karb. om dagen?

Gaupe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minimalt med karbohydrater Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 21:55   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: For mye karbohydrater for mettet fett??

Jeg aner ikke, men du kan søke litt på forumet om det.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 22:22   #3
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: For mye karbohydrater for mettet fett??

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg aner ikke, men du kan søke litt på forumet om det.

Eller sende en mail til Torkil. Flere av mine tynne venner tyr til lavkarbo for å bygge opp litt kropp...

Gammel 02-06-10, 23:17   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For mye karbohydrater for mettet fett?

Jeg vil anbefale deg å lese boka ''Bedre uten brød'', der beskrives også nettopp det å ''fete seg opp''. I følge hans anbefalninger skal du ikke behøve å kutte ned på fett før du har overskredet drøyt søtti gram karbohydrater om dagen. Mettet fett er jo ikke direkte usunt uansett, med tanke på hvilke kilder som gir det, f.eks stort sett all animalsk føde. Men når det gjelder karbohydrater er det også viktig hvor de kommer fra, og det beste er å styre unna de som får blodsukkeret ditt til å øke raskt, som brød, sukker, søte frukter polert ris, fin pasta etc.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 14:48
Mettet fett og karbohydrater sunnereliv Lavkarbo generelt 3 11-04-10 14:17
Mettet fett, hæ? SunnhetMedSirrup Generell diskusjon 7 25-10-09 20:28
Mettet vs umettet fett. Løvetass Spørsmål og svar 9 28-09-09 10:08
Atkins og mettet fett MHM Atkins kosthold 15 25-03-04 11:15

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.