Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

For lite karbohydrater?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-07-10, 20:06   #1
nilsarne
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2010
nilsarne er på en erverdig vei

For lite karbohydrater?

Jeg har lest litt rundt om kring på nett uten å finne svar på om man kan få i seg for lite karbohydrater, eller om det ikke har noen betydning. Er på dag fire på atkinson kuren, og jeg har bare spist fra 5-10 karbohydrater per dag. I boka står det jeg ikke skal spise mer enn 20 karbhydrater per dag, så jeg lurer på om det har noen betydning å spise under det?

nilsarne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 07:56   #2
Konkelimonke
Seniormedlem

Konkelimonke sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Konkelimonke er ny på veien

Sv: For lite karbohydrater?

Hei!
Folk reagerer litt ulikt når det kjem til kor mange karbo dei får i seg kvar dag. Då eg gjekk på lavkarbo fyrste gong (for ca to år sia, holdt det gåande ei lang stund) fann eg ut at eg rett og slett vart deprimert (tru det eller ei) dei dagane eg åt under 5 karbo. Heilt utruleg! Så eg måtte auka inntaket, og då gjekk det veldig bra.

denne gongen har eg ikkje den reaksjonen, og klarer meg fint under 5 karbo om dagen. Men, eg kjenner det derimot fysisk - ved at eg vert utruleg sliten i kroppen, og då særskild ryggen...

Men, dette er jo meg! Alle reagerer ulikt! Nokon må opp i 50 karb om dagen for å føla seg bra, andre klarer å leva på tilnærma null.

Dette trur eg du fort nok finn ut av når du lærer kroppen å kjenna, og veit korleis du reagerer på den nye livsstilen

Lukke til!

Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 09:37   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Som Konkelimonke sier, så er dette individuelt, jeg kjenner ingen forskjell på om jeg får i meg 0 eller 30 gr kh om dagen, mens andre igjen får tunellsyn og blir dårlige lenge om de går under tjue, noen må under kanskje ti for å føle seg vel og gå ned i vekt etc.
Men sånn for de aller fleste er det ingen vits i å gå under tjue, og dersom det er viktig for deg å variere maten, så har du jo mye å gå på!

PS: Det heter Atkins, ikke Atkinson .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 22:24   #4
Olli123
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Olli123 er på en erverdig vei

Det kan ha litt med denne overgangen til å forbrenne fett også, jeg leste at i noen tilfeller kan det ta opp til et år på lav-karbo kost før kroppen forbrenner fett på sitt ytterste. Kutter man ut karbohydratene helt før dette så kan det vel ha noen negative konsekvenser for noen.

Jeg forstår derimot ikke hvorfor det skal ha noe å si i det hele tatt. Når 95-99% energien kommer fra fett, hvorfor skal de siste prosentene ha noe å si? Det er jo ingen prosesser i kroppen som kun karbohydrater fra kosten må ta seg av.

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt for lite karbohydrater tuppelura Ketolysekuren 4 07-06-10 11:24
For lite karbohydrater? Seigrobill Ketolysekuren 4 10-10-09 09:10
For mye for lite karbohydrater? Rangelet Lavkarbo generelt 9 11-09-09 20:35
For lite karbohydrater? kfj Spørsmål og svar 4 19-06-08 06:52
For lite karbohydrater Pianoman Lavkarbo generelt 15 28-07-05 11:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.