Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Karbonadedeig/Kjøttdeig

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-10, 16:46   #1
torgn
Medlem
 
torgn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kløfta
Alder: 51
Innlegg: 114
torgn er på en erverdig vei

Karbonadedeig/Kjøttdeig

Jeg spiste akkurat en lasagne som jeg fant på en oppskrift her inne på forumet. Jeg kom også til å tenke på at Gildes kjøttdeig er oppgitt å inneholde 0 karbo og ganske mye fett. Karbonadedeig som vanligvis oppgis å være et sunnere alternativ p.g.a at det er magrere. Sett fra en et "ketolysisk" syn så burde vel kjøttdeigen være et bedre alternativ? På den annen side så er det vel en del salt i begge produktene , og salt binder vel vann? Skulle ikke dette gjøre begge produktene til fyfy produkter?

torgn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: leter etter noe nytt. Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 17:01   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Karbonadedeig/Kjøttdeig

Hvorfor skulle det være fyfy fordi at det er salt i dem? Salt er ikke farlig.
Bruker du karbonadedeig er det bare til å tilsette litt ekstra fett

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 17:20   #3
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbonadedeig/Kjøttdeig

Fra ett ketolyseperspektiv er vel 70%fett kjøttdeig det beste
Vanlig kjøttdeig er "best" som vanlig kjøttdeig man får kjøpt i butikken. Karbonadedeig går jo an, men det blir jo mindre fett og da er hensikten borte med ketolyseperspektivet. Dessuten er den jo dyrere

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger tips til karbonadedeig middag der jeg bl.a har disse ingr Sophie Lavkarbo generelt 22 28-08-09 10:33
Vanlig kjøttdeig-Ok eller ikke? Hvilken type kjøttdeig er best? Kyllingkjøttdeig? tonemor Ketolysekuren 8 21-09-08 18:31
Hva kan man lage av karbonadedeig?? Impulsiw Generell diskusjon 3 12-09-08 19:17
Kjøttdeig/karbonadedeig! *Mariann* Spørsmål og svar 5 13-08-08 15:51
Gratinert tomat og løk med karbonadedeig Elena Middag 4 27-09-05 22:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no