Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Høyere puls

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-08-10, 08:15   #1
Echo
Seniormedlem

Echo sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Høyere puls

Jeg synes jeg har fått så mye høyere hvilepuls etter at jeg la om kosten. Pleier å ha 60 i hvilepuls, nå har jeg 85 og jeg "kjenner" pulsen på en måte i brystet/nederste del av halsen i perioder. Er det noen som har noen erfaring med det? Skulle vel tro at det burde vært motsatt...

Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 10:41   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Høyere puls

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Jeg synes jeg har fått så mye høyere hvilepuls etter at jeg la om kosten. Pleier å ha 60 i hvilepuls, nå har jeg 85 og jeg "kjenner" pulsen på en måte i brystet/nederste del av halsen i perioder. Er det noen som har noen erfaring med det? Skulle vel tro at det burde vært motsatt...

Dersom du scroller heeeeelt nederst på siden, ser du at det er flere enn deg som har opplevd noe sånt!

Ha en fiiin søndag i varmen!

Gammel 08-08-10, 12:58   #3
Echo
Seniormedlem

Echo sin avatar

Ja, jeg ser at det i hvertfall er en til som har opplevd høyere hvilepuls. Rådene går på at det nok er helt i begynnelsen av kuren, men det er jo ikke det for meg. Jeg har jo holdt på i tre mnd og det har oppstått de siste ukene. I tillegg har jeg problemer med oppoverbakker og trapper. Må ta pauser og lårene kjennes stive/som om de er fulle av melkesyre. Dette går over med en gang jeg er på toppen så melkesyre er det vel neppe. Jeg veier 62 kilo så det er ikke det at jeg har så fryktelig mye å dra på heller.
Jeg går jo på betablokkere som senker både blodtrykk og puls (blodtrykket kan forklare det at jeg må stoppe i oppoverbakker), så pulsen burde jo ikke bli høyere selv om jeg nå kanskje er overdosert på betablokkerne. (Har ikke høyt blodtrykk, tar medisinene forebyggende for migrene).

Dagbok
Gammel 08-08-10, 16:11   #4
Bæret
Medlem

Bæret sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Jeg ville nok gått til legen.

Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 18:03   #5
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Jeg er også en sånn som alltid har hatt "unormalt" lav hvilepuls, til tjukkas å være. Opplever at den blir høyere de gangene jeg er i ketose over litt lenger tid, men ikke så voldsomt som fra 60 til 85 da..

Gammel 08-08-10, 18:12   #6
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Når man går på lavkarbo, vil etterhvert hjertet klare å jobbe på den måten den skal jobbe på, altså optimalt. Dermed vil man oppleve f.eks økt makspuls. Det ville da ikke være underlig at man opplevde høyere hvilepuls, ville det vel?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 18:13   #7
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Men lav hvilepuls er jo et sunnhetstegn? "En lav hvilepuls indikerer at kroppen får nok oksygen med minimalt hjertearbeide."
Er det noen som har noe dokumentasjon på at høy puls er sunt?

Gammel 08-08-10, 18:17   #8
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Men lav hvilepuls er jo et sunnhetstegn? "En lav hvilepuls indikerer at kroppen får nok oksygen med minimalt hjertearbeide."
Er det noen som har noe dokumentasjon på at høy puls er sunt?

Vet ikke jeg værtfall.

Men det er jo så enkelt at dersom kroppen ikke fungerer sånn som den vanligvis gjør, så søk hjelp da. Man merker fort om noe er rive hakke galt.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 18:20   #9
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Neinei man kan ikke ha dokumentasjon på alt.

Synes ikke 3 måneder er så ille lang tid, så det kan jo hende det roer seg etterhvert.

Gammel 08-08-10, 20:16   #10
Echo
Seniormedlem

Echo sin avatar

Jeg skal til legen i neste uke, det er bare det at jeg ikke er særlig interessert i å fortelle at jeg går på ketogen diett. Jeg tenker jeg prøver å trappe mer ned på betablokkerne og ser hvordan det går. Så får jeg be om en liten sjekk av både det ene og det andre.

Dagbok
Gammel 09-08-10, 12:53   #11
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Jeg vet ikke så mye om hvilepuls osv... men en kommentar på det at du "kjenner" pulsen... det kan jo ha sammenheng med at du har mye mindre polstring i kroppen nå... enn du hadde før?

Gammel 09-08-10, 13:57   #12
Muff-muff
Medlem

Muff-muff sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 42
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Jeg leste ikke så nøye, så beklager om jeg gjentar noe eller foreslår noe du allerede har prøvd - men dette høres da ut som magnesium-mangel?

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 19:39   #13
Echo
Seniormedlem

Echo sin avatar

Da prøver jeg magnesium. Takker og bukker

Dagbok
Gammel 09-08-10, 19:42   #14
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Da prøver jeg magnesium. Takker og bukker

Suppler med kalsium og kalium...

Gammel 11-08-10, 17:43   #15
Echo
Seniormedlem

Echo sin avatar

Jihæ, det ser ut til at mysteriet er løst! Overdosering av medisinene mine igjen. Har halvert betablokkerne mine for gang nummer to siden jeg startet og nå kommer jeg opp bakken og trappene igjen. . Hvis det fortsetter i dette tempoet så kommer jeg til å bli kvitt alle medisinene mine på kort tid!

Dagbok
Gammel 11-08-10, 18:06   #16
Muff-muff
Medlem

Muff-muff sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 42
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Så bra!

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 19:37   #17
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Så bra at det ordna seg!!

Gammel 17-08-10, 12:44   #18
i-berimi
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2010
i-berimi er på en erverdig vei

Hei
Kunne noen tenke seg å delta i en undersøkelse om hjertebank/flimmer?
Vi oversetter tekster om emnet og trenger frivillige til å lese det og delta i et intervju om hvor lett eller vanskelig det var å forstå teksten.
Vi gjør dette for at det skal bli lettere for de som opplever hjerteflimmer å få god og enkel informasjon om emnet.

Hilsen Inger Berit

i-berimi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høyere puls - litt bekymret. solihjerte Lavkarbo generelt 7 25-05-10 19:25
Lavkarbo = høyere blodtrykk? beate Lavkarbo generelt 4 09-12-09 11:20
Høyere kolesterol Fungirl Ketolysekuren 31 04-12-08 22:44
Høyere kroppstemperatur? Frk. Fryd Spørsmål og svar 1 30-07-07 21:48

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:42.