Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Se på fem!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-08-10, 12:00   #1
Gressenka
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Gressenka er på en erverdig vei

Se på fem!

Det handler om hvor viktig VANN er og hvorfor lettbrus ikke er bra for kroppen!

Gammel 25-08-10, 12:04   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Se på fem!

Jeg får ikke sett, jeg har en liten en som ser på Franklin..

Men vann er kjempeviktig! Og brus kan ikke erstatte vann fult ut..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 12:20   #3
Gressenka
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg får ikke sett, jeg har en liten en som ser på Franklin..

Men vann er kjempeviktig! Og brus kan ikke erstatte vann fult ut..

Han hunky legen sa at dersom man drikker lettbrus isteden for vann så kan man i verte fall bli dehydrert på grunn av all kofeinen....

Jeg er ikke glad i vann men når jeg ser slikt så blir det litt lettere å drikke de 2L vann jeg setter meg som mål å drikke hver dag

Gammel 25-08-10, 15:47   #4
MarensLille...
Medlem

MarensLille... sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 45
MarensLille... er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Gressenka, her.

Han hunky legen sa at dersom man drikker lettbrus isteden for vann så kan man i verte fall bli dehydrert på grunn av all kofeinen....

Jeg er ikke glad i vann men når jeg ser slikt så blir det litt lettere å drikke de 2L vann jeg setter meg som mål å drikke hver dag

Jeg har 4 stk sånne Imsdal sportsflasker som jeg fyller om morgenen å setter i kjøleskapet. Disse SKAL jeg drikke i løpe av en dag Mye lettere å holde oversikten på hvor mye jeg får i meg enn om man bare tar et glass i ny og ne

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:

Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 21:15   #5
Sunroad78
Medlem

Hvor: Larvik
Alder: 47
Sunroad78 er på en erverdig vei

Eg har 3 imsdalsflasker som står i kjøleskapet heime og 3 imsdalsflasker som står i kjøleskapet på jobb. Eg har som mål å drikke de flaskene i løpet av dagen Det blir 4,2 liter kvar dag

Gammel 26-08-10, 10:30   #6
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Ja, det er virkelig mye vann Sunroad. Jeg har som mål å drikke en halv liter vann til hvert måltid, det blir minst 2 liter.

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 11:41   #7
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Med fare for å bli halshugd: Det skal vel ikke være nødvendig å drikke mer vann enn når man er tørst (ikke helt uttørstet da selvsagt)? Vi får jo masse væske fra maten også

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 11:57   #8
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Som Lutz sier: "...men ikke drukne innvollene dine". Om man ikke drikker brus eller kaffe eller vanlig te, vil jeg tro at kroppen vil si ifra når den trenger vann, akkurat som den sier ifra når du trenger mat. Men forstyrrer vi signalene med brus, vann eller te, så blir det kluss i maskineriet, og da kan det være greit å ha fylt opp noen flasker med vann sånn at en får i seg et par liter om dagen. For mye er heller ikke bra. Noen trenger mer enn andre, så noen grense går ikke å sette. Selv drikker jeg kaffe (fy på meg) og det forstyrrer ofte signalene fra kroppen, og jeg merker ofte ikke før på kvelden at "søren, idag ble det bare en halv liter vann"...og kroppen er tørst som søren.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 12:26   #9
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Jeg drikker som oftest mye kaffe, jeg blir veldig vanntørst av det så jeg kan være oppi 5 liter-fordi jeg er så tørst! En dag med lite kaffe er vann inntaket 2-4 liter. Skal innrømme det blir 1-3 glass lett brus om dag også

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 13:00   #10
Gressenka
Medlem

Må huske på da at det ikke er alle som drikker like mye uansett tørst eller ikke. Jeg må tvinge meg selv til å drikke 2 liter hver dag (det er jo minimum det man skal ha. ketolyse eller ikke!)
Om jeg bare hadde drukket når jeg var tørst så hadde ikke det blitt 1L engang....

Lettbrus, te, kaffe osv osv....er ikke vann selv om det inneholder vann.

Dere skulle sett det programmet for det var virkelig en øyeåpner!

Gammel 26-08-10, 18:05   #11
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Jeg har aldri klart å tvinge i meg vann, så jeg drikker når jeg er tørst. Det varierer fra dag til dag, så jeg kan heller ikke ha en fast vannkvote jeg MÅ ha i meg. Det blir nesten som å spise nå man ikke er sulten.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 00:59   #12
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gressenka, her.

Og brus generellt inneholder faktisk veldig mye salt, som heller ikke hjelper på...

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.