Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vondt på høyre side av magen

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-09-10, 18:14   #1
Anwell
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
Anwell er på en erverdig vei

Vondt på høyre side av magen

Spiser en del fett, men skal jeg ikke det da? Er ikke direkte vondt, men litt Ømt
Vil ikke bli redd for fett igjen, hva kan vaere problemet?

Anwell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:47   #2
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: vondt på hØyre side av magen

Hvor i forhold til navlen? Over, under?

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:53   #3
Anwell
Juniormedlem

ved siden av til under vil jeg si.

Gammel 10-09-10, 20:57   #4
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Det er vel der blindtarmen er? Blir det verre (skikkelig au) så er det tur til legevakta...

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:00   #5
Anwell
Juniormedlem

vel er ikke direkte vondt, og hadde det ikke for jeg begynnte paa lavkarbo. saa lurte paa om det hadde en sammenheng?

Gammel 11-09-10, 21:50   #6
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 47
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Jeg gjetter på gallestein. Er det litt under høyre ribbeinsbue? Hvis blindtarm vil smerten sitte midt mellom navlen og høyre lyske. Mange som har gallestein, får anfall og begynnende smerter pga stort innttak av fett. Galleblæra slipper ut galle i forhold til mengden fett vi får i oss. Med andre ord: den skiller ut mer galle når du spiser mye fett, og dersom du har noen steiner eller grus i galleblæra, er det veldig mulig at de vil blokkere og lage ugreie. Gallestein er IKKE farlig, men kan føre til enorme smerter etterhvert. Jeg råder deg til å gå til legen og forklare problemet. H*n vil antagelig henvise deg til ultralyd. Dersom de finner gallestein på ultralyd, blir du henvist videre til operasjon for å fjerne galleblæra. Du trenger ikke være redd for å fjerne den, den er ikke noe du egentlig har bruk for. Leveren vil fortsette å skille ut galle gjennom de gallegangene som går direkte til tarmen. Andre tegn på gallestein kan være sterk halsbrann og smerter i ryggen. Typiske anfall når det er fullt utviklede gallesteinsanfall, er vanvittig smerte som sprer seg som et belte under ribbena. Høres ikke ut som du er der, men jeg tipper dog at dette er en begynnende gallesteinproblematikk.

Du kan vente å se om smertene blir verre etter at du har spist mye fett eller ei. Dette er ikke alltid regelen, men mange får større smerter en stund etter fettrikt måltid. Hvorvidt du bør spise mindre fett, må du vurdere selv. Det er klart at smerten vil bli mindre dersom du spiser lite fett, men det er jo egentlig bare å skyve problemene foran deg. Dersom du har gallestein er det like greit å bli kvitt galleblæra, men det kan jo hende du vil være forsiktig med fett for å unngå anfall før operasjonen. Lykke til!

Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 23:30   #7
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vondt på høyre side av magen

Hvor lenge har du hatt vondt og har det vært på samme sted hele tiden? Kan det være tykktarmen; forstoppet?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 00:14   #8
Anwell
Juniormedlem

Naa er det venstre siden, veldig merkelig. Kan det fortsatt vare et galle problem da?

Vil ikke si jeg er i noe smerte, mer litt øm. Skal nok ta turen til legen. Men litt greit å vite om andre har hatt samme problemet.

Kan man vare forstoppet selv om man har vert på toalettet i dag? er det mulig

Gammel 12-09-10, 14:04   #9
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 47
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Dersom du har vært på toalettet og alt var normalt, er det lite trolig at det dreier seg om forstoppelse. Smerter på venstre side uten at det samtidig er vondt på høyre, er ikke vanlig for gallestein. Uansett, ta deg en tur til legen. Det er fint å finne ut av slike vondter, særlig i magen. Lykke til!

Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 15:14   #10
Anwell
Juniormedlem

Var nok forstoppet ja
Tok noe fiber i går og drakk mere vann, redd jeg ikke har drukket nok. Trodde kanskje det var enten galle eller blindtarmen siden det var bare på høyre siden, men siden det flytte på seg så hehe..

var på toalettet i går men var ganske hard og ikke mye, men idag løsnet det. trallalla

har den deilige gode følelsen i magen nå. Trodde jeg ikke trengte noe spesielt med fiber bare jeg fikk nok fett jeg da?

Tusen takk for alle svar.

Gammel 27-09-10, 09:48   #11
Larsenb
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Larsenb er på en erverdig vei

Hei! Kom inn på denne siden og søkte på "vondt", og finner innlegg med samme plagene som jeg har. Det er 4 gang jeg forsøker med å redusere karboinntaket, og hver gang har jeg fått vondt i høyre side. Har tatt flere prøver uten at noe er funnet som kan tilsi disse smertene. Fikk mistanke til lavkarbodietten for en måned siden, og har siden spist normalt. Startet på nytt den 20. og fikk vondt etter 5 dager.

Larsenb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vondt i magen! :( chikelu420 Ketolysekuren 12 25-05-10 21:59
Lett ubehag nedre del av magen høyre side novise Fysisk og mental helse 7 02-11-09 19:33
Smerter i tykktarmen - venstre side av magen Trude123 Spørsmål og svar 2 19-05-09 09:46
Vondt i magen K`s choice Ketolysekuren 14 24-08-08 17:37
Vondt i magen MHM Fysisk og mental helse 20 04-10-04 17:06

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.