Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Vondt på høyre side av magenSpiser en del fett, men skal jeg ikke det da? Er ikke direkte vondt, men litt Ømt |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: atkins
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: vondt på hØyre side av magenHvor i forhold til navlen? Over, under?
![]() |
![]() |
#3 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: vondt på hØyre side av magenved siden av til under vil jeg si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: vondt på hØyre side av magenDet er vel der blindtarmen er? Blir det verre (skikkelig au) så er det tur til legevakta...
![]() |
![]() |
#5 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: vondt på hØyre side av magenvel er ikke direkte vondt, og hadde det ikke for jeg begynnte paa lavkarbo. saa lurte paa om det hadde en sammenheng? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 47
![]() ![]() ![]() |
Sv: vondt på hØyre side av magenJeg gjetter på gallestein. Er det litt under høyre ribbeinsbue? Hvis blindtarm vil smerten sitte midt mellom navlen og høyre lyske. Mange som har gallestein, får anfall og begynnende smerter pga stort innttak av fett. Galleblæra slipper ut galle i forhold til mengden fett vi får i oss. Med andre ord: den skiller ut mer galle når du spiser mye fett, og dersom du har noen steiner eller grus i galleblæra, er det veldig mulig at de vil blokkere og lage ugreie. Gallestein er IKKE farlig, men kan føre til enorme smerter etterhvert. Jeg råder deg til å gå til legen og forklare problemet. H*n vil antagelig henvise deg til ultralyd. Dersom de finner gallestein på ultralyd, blir du henvist videre til operasjon for å fjerne galleblæra. Du trenger ikke være redd for å fjerne den, den er ikke noe du egentlig har bruk for. Leveren vil fortsette å skille ut galle gjennom de gallegangene som går direkte til tarmen. Andre tegn på gallestein kan være sterk halsbrann og smerter i ryggen. Typiske anfall når det er fullt utviklede gallesteinsanfall, er vanvittig smerte som sprer seg som et belte under ribbena. Høres ikke ut som du er der, men jeg tipper dog at dette er en begynnende gallesteinproblematikk. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#7 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Vondt på høyre side av magenHvor lenge har du hatt vondt og har det vært på samme sted hele tiden? Kan det være tykktarmen; forstoppet? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#8 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Vondt på høyre side av magenNaa er det venstre siden, veldig merkelig. Kan det fortsatt vare et galle problem da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 47
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vondt på høyre side av magenDersom du har vært på toalettet og alt var normalt, er det lite trolig at det dreier seg om forstoppelse. Smerter på venstre side uten at det samtidig er vondt på høyre, er ikke vanlig for gallestein. Uansett, ta deg en tur til legen. Det er fint å finne ut av slike vondter, særlig i magen. Lykke til! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#10 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Vondt på høyre side av magenVar nok forstoppet ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
Sv: Vondt på høyre side av magenHei! Kom inn på denne siden og søkte på "vondt", og finner innlegg med samme plagene som jeg har. Det er 4 gang jeg forsøker med å redusere karboinntaket, og hver gang har jeg fått vondt i høyre side. Har tatt flere prøver uten at noe er funnet som kan tilsi disse smertene. Fikk mistanke til lavkarbodietten for en måned siden, og har siden spist normalt. Startet på nytt den 20. og fikk vondt etter 5 dager. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Vondt i magen! :( | chikelu420 | Ketolysekuren | 12 | 25-05-10 21:59 |
Lett ubehag nedre del av magen høyre side | novise | Fysisk og mental helse | 7 | 02-11-09 19:33 |
Smerter i tykktarmen - venstre side av magen | Trude123 | Spørsmål og svar | 2 | 19-05-09 09:46 |
Vondt i magen | K`s choice | Ketolysekuren | 14 | 24-08-08 17:37 |
Vondt i magen | MHM | Fysisk og mental helse | 20 | 04-10-04 17:06 |