Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketostix, gjør jeg noe feil?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-10-10, 10:01   #1
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys
Question

Ketostix, gjør jeg noe feil?

Nå i det siste når jeg har testa ketostixene, så er det bare en liten flekk av hele den der firkanten som blir lilla?
Sånn, halparten kanskje?

Er det noe galt med stixene, eller er det jeg som gjør noe feil eller?

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 10:04   #2
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketostix, gjør jeg noe feil?

Kanskje du ikke har stengt igjen lokket ordentlig, så den har "tørket" litt ut i kantene? Ikke godt å vite, men det blir da lilla utslag, så da tipper jeg du er i ketose. Uansett er de aller aller flete i ketose på et inntak av mindre enn 25-30 gram karbohydrater om dagen, og har du vært det tidligere så er det ikke så stor sjanse for at det endrer seg. Spar litt på de sticksene, du, så lenge du spiser som du skal .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:44   #3
Mate
Medlem

Mate er ny på veien

Hei!

Vil bare si at jeg har erfart det samme; de nye ketosticksene jeg kjøpte i går blir bare lilla på et lite felt midt på sticksen; ikke over hele firkanten som de jeg hadde før. Så kanskje det er en dårlig batch med sticks hos apotekene akkurat nå...? Uansett, jeg bryr meg ikke om det så lenge den lille flekken i midten er knall lilla.

Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 08:37   #4
knh
Seniormedlem

knh sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 38
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Jeg har også et spm angående ketostix.
Har forstått det sånn at så lenge det er utslag er man i ketose uansett hvor svakt det eventulet er? og hvis den er veldig mørk så er dette en indikasjon på at man har drukket for lite? Er jeg på rett spor ?
Men dersom man drikker ekstremt mye vann en dag slik at urinen blir veldig vannet ut, kan stiksen da gi negativt utslag selvom man er i ketose? Eller vil det uansett gi utslag så lenge man er i ketose?

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 08:45   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Du har forstått det riktig, ja!
Mørkeste utsalg KAN bety at du drikker for lite!

Og stixen kan være negativ selv om du er i ketose! Om du har drukket veldig mye eller trent hardt, kan det være at du ikke ser utslag. Enten fordi ketonene er så uttynnet at det ikke gir utslag eller fordi du rett og slett har brukt opp alle ketonene som brennstoff!

Husk at stixen bare gir en indikasjon på hva som finnes i urinen din! Om du vet at du gjør alt riktig, er du i ketose uansett hva stixen måtte vise!

Gammel 20-10-10, 08:49   #6
knh
Seniormedlem

knh sin avatar

Hvor: Drammen
Alder: 38
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Tusen takk for raskt svar Deilig å få oppklart sånne småting som man lurer på

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 23:28   #7
Lindaplinda
Medlem

Lindaplinda sin avatar

Hvor: Mysen
Alder: 44
Lindaplinda er på en erverdig vei

Stix'n min kan bli "flekkete" hvis jeg tisser rett på stix'n, men hvis jeg gjør det ordentlig og tisser i kopp og putter stix'n i den så blir det ikke sånn. Aner ikke hvorfor Men det har skjedd flere ganger nå.

Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:45   #8
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.

Stix'n min kan bli "flekkete" hvis jeg tisser rett på stix'n, men hvis jeg gjør det ordentlig og tisser i kopp og putter stix'n i den så blir det ikke sånn. Aner ikke hvorfor Men det har skjedd flere ganger nå.

Hmm.. kanskje jeg skal begynne å tisse i sånn kopp da?

Gammel 21-10-10, 19:29   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Det er lettere å bruke ketosticksen om du ikke tisser på den med en gang du setter deg ned, men lar det verste trykket stå til, sånn at du har en mer kontrollert stråle . Kopp funker bra det også, men jeg for min del har bare ingen kopper jeg har lyst til å vite at jeg har tissa i

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 21-10-10, 19:38   #10
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kopp funker bra det også, men jeg for min del har bare ingen kopper jeg har lyst til å vite at jeg har tissa i

Tomme rømme/CC/CFbegre passer utmerket og kan kastes etter bruk!

Gammel 21-10-10, 19:39   #11
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Hmmm.. Er det ikke nok å bare tisse på den???

Gammel 21-10-10, 19:42   #12
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Nå tester jeg ketose en gang hvert jubelår, sånn kun for moroskyld. Jeg kjøpte boksen min for tre fire år siden, og har ikke brukt halvparten en gang, ser ikke helt vitsen i å teste hele tiden når jeg spiser som jeg skal .
Ikke tåler jeg rømme/cf særlig godt heller .

Åååh, nå er jeg vanskelig, hehe.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 21-10-10, 23:21   #13
wevi
Medlem

wevi sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 47
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Jeg drev med kopp i lengre tid. Jeg synes liksom det er litt artig å få en bekreftelse på at jeg er i ketose, selv om jeg egentlig vet at jeg er det. Indulge me please..
Men nå tisser jeg rett på pinnen og finner at det funker like fint for meg. Blir liksom samme farge uansett på min.

wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 10:29   #14
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Jammen, før kunne jeg også bare tisse rett på pinnen, å den ble helt lik. Er bare i det siste den har begynt å bli flekkete :S

Gammel 22-10-10, 10:43   #15
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Da er det nok, som noen sier, fordi du ikke har vært flink nok til å lukke boksen skikkelig, så de har tørka ut litt. Så lenge det blir farge er vel alt greit, skulle jeg tro.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 11:30   #16
wevi
Medlem

wevi sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 47
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

ja jeg tror også det må være noe muffens med stixene dine da

wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg feil? Wiggo Spørsmål og svar 8 04-02-10 08:03
Gjør jeg noe feil ..? Imali Spørsmål og svar 2 02-10-09 23:14
Hva gjør jeg feil? msb Mer enn 30 kg overvekt 10 15-03-09 12:43
Hva gjør jeg feil? Smurfine Lavkarbo generelt 19 08-03-08 22:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.