Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() |
Bergensk sosekjøtt ( med bilder ) På slutten av bruningstiden legger jeg løk i også. Løken er delt i "båter" Normalt sett når jeg lager sosekjøtt har jeg hatt kjøttet i mel først og får dermed en jevnet saus når jeg heller på vann eller kraft. I dag er kjøttet naturelt og jeg har 3 ss med oksefond i 1,5 liter vann som jeg tilsetter kjøttet. Et par laurbær blad får og bli med i gryten. Det hyele skal koke i et par timer - til kjøttet er skikkelig mørt og godt. Servere med blomkål og brokkoli og rørte tyttebær. Skikkelig god tradisjonell høst/vinter søndags middag |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
![]() |
Sv: Bergensk sosekjøtt ( med bilder )Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dette har eg sakna! Tusen tusen takk for at du deler! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lchf
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: May 2010
![]() |
Sv: Bergensk sosekjøtt ( med bilder )Hææærrrrlig |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bergensk sosekjøtt ( med bilder ) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() |
Sv: Bergensk sosekjøtt ( med bilder )Takk, senorita - fond er enkelt og greit konsentrert kraft på en måte |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Stavanger
![]() |
Sv: Bergensk sosekjøtt ( med bilder )NAMMMMMMMMMM så herlige ut ;D Dette skal lages en dag ;D Takk for du la ut denne |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ketolyse
![]() |
![]() |
#7 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Bergensk sosekjøtt ( med bilder )Jeg bruker Johannesbrødkjernemel til å lage sausen tykkere. Lager alle mulige sauser og supper helt som vanlig - bortsett fra hvetemelet. Skal jeg ha en kjøttkakesaus, eller i dette tilfellet en saus til sosekjøtt så smelter jeg smør i kasserollen, freser hakket løk og har over vann + evt. buljong eller oksekraft (finnes mange fine typer i butikkene). Så har jeg i sukkerkulør (bruker så mye jeg vil, da det likevel blir så lite pr. pers. at det ikke har særlig utslag, jeg går ihvertfall ned uansett), og så lar jeg dette koke kanskje 10 minutt. Så strør jeg Johannesbrødkjernemel direkte i sausen. Det står at man skal løse det opp i vann først, men det fungerer dårlig og sausen blir klumpet synes jeg. Jeg visper kraftig hele tiden mens jeg strør i, og dermed blir det en fin og jevn saus med helt vanlig brunsaussmak. Samme gjelder med blomkålsuppe, hjemmelaget tomatsupper osv. osv. Har ikke målt opp hvor mye Johannesbrødkjernemel jeg har i, men tar litt etter litt og lar det koke slik at man ser hvor tykt det blir, før man evt. har i mer. Dette gjør jeg også når jeg lager fårikål. Jeg er vant til å ha mel mellom lagene, så som erstatning koker jeg opp vann og har i JOhannesbrødkjernemel, før jeg heller det over lagene med kjøtt, salt, pepper og kål. Går kjempefint! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Bilder! | Hyper | Lavkarbo generelt | 84 | 22-08-13 12:19 |
Kan noen lage Bergensk fiskesuppe? | Viclin | Middag | 5 | 08-06-10 14:52 |
Bilder? | Fridolina | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 13 | 26-07-06 15:00 |