Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 75
![]() ![]() |
Steinalderdietten ikke lavkarbo?Steinalderdietten var visst ikke så lavkarbo som vi er blitt fortalt. I Verdt å vite (P2) for et par dager siden var det en fyr som fortalte om at det er funnet 30 000 år gamle møllesteiner med spor av mel av plantene dunkjevle og kalkgrønnaks. Rota av dunkjevle ble brukt til å male til mel. Meget karbohydratrik plante. Grønnaks er et gras i slekt med våre kornsorter. Bruken av dette melet skal være påvist over store deler av vårt kontinent. Det ble av programleder karakterisert som "en spiker i kista for troen på at vi er tilpasset et lavkarbo kosthold." |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Steinalderdietten ikke lavkarbo?
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Steinalderdietten ikke lavkarbo?Ja får bare ese ut igjen da, for dem spiste jo litt mel for mange tusen år siden.. :P |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
![]() |
Sv: Steinalderdietten ikke lavkarbo?At de har spist røtter, nøtter, bær og planter som er spiselige er vel hevet over enhver tvil? Kan ikke helt se for meg at steinaldermennesket likevel har basert seg på høykarbo gjennom hele året, men at slike ting er blitt brukt som tilskudd for å ha mat lengst mulig er jo bare naturlig. Å gå på jakt med spyd var nok en tid- og energikrevende oppgave og neppe noe som ble gjort til hvert måltid. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Steinalderdietten ikke lavkarbo?De spiste vel etter det som var tilgjengelig i sesongen vel
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: bergen
![]() |
Sv: Steinalderdietten ikke lavkarbo?Desse folka dreiv vel strengttatt ikkje med jordbruk, men fiske jakt og sanking. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og trening
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Steinalderdietten ikke lavkarbo?folk som trener mye spiser vel også mer karbohydrater enn vanlige lavkarbo folk. og i denne tidsalderen var dem vel rimelig aktive så det hadde lite å si på vekta.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Lavkarbo (Hvorfor går jeg ikke ned?) | anntove | Spørsmål og svar | 9 | 06-09-10 11:12 |
Er ikke lavkarbo noe for meg? | Morgenstjerna | Fysisk og mental helse | 6 | 23-08-10 12:30 |
Lavkarbo har ikke noe for seg | Cherry | Generell ernæringsdebatt | 152 | 15-08-10 22:38 |
Steinalderdietten? | JoAnna | Kostholdsfilosofier | 2 | 18-05-09 09:20 |