Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Forslag til snack / mellommåltid

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-02-05, 21:01   #1
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Forslag til snack / mellommåltid

Jeg har STORE problemer med å finne ut hva jeg skal spise son snack eller mellommåltid på vei hjem fra jobb, eller hvis jeg blir sulten før jeg skal hjem.

Kan ikke drasse rundt med hardkokte egg heller.....lukter ikke spes godt
Ikke Atkins barer, jeg tror de hindrer meg i å gå ned i vekt

Noen ideer ???

Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-05, 21:03   #2
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Tørket kjøtt rullet inn i ost

Gammel 20-02-05, 21:39   #3
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg pleier å ha med meg en boks med walnøtter og kansje litt tørket aprikos.. Næringstett mat.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 20-02-05, 22:39   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Jeg pleier å ha med meg en boks med walnøtter og kansje litt tørket aprikos.. Næringstett mat.

Ingen av delene er lurt på Atkins Induksjon.....

Gammel 20-02-05, 22:50   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Cherry tomater - paprika "strips" - Babybel-oster - kyllingvinger - skinke - mskine med ost rundt....... det behøver ikke være så mye vettu.
Men spiser du nok proteiner og fett i lunchen slipper du å bli sulten før du kommer hjem.
Hva med å ty til en protein shake. OK, jeg strever med den sjøl. Men når jeg har blitt vant til det er det ikke så ille. Jeg blander den på forhond. Har den i kald termos. Og drikker den etter trening.... Den metter.

Skal tenke og se om jeg kommer på andre gode ideer på induksjonsvennlige "snacks"

Gammel 21-02-05, 20:59   #6
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

[quote=Nille]Hva med å ty til en protein shake. OK, jeg strever med den sjøl. Men når jeg har blitt vant til det er det ikke så ille. Jeg blander den på forhond. Har den i kald termos. Og drikker den etter trening.... Den metter.

Ugh ugh.... jeg kjøpte en på helsekosten her om dagen og i dag prøvde jeg den...
Grøss.....det smakte som hvetedeig - æsj !!!!!!!

Den jeg har kjøpt (etter råd fra helsekostmannen) heter Soy 92 Amino fra Nutri Plus.
Det er soyaproteinprodukt med 0 g karbo og 87 g protein per 100 g.

Så jeg fulgte oppskriften: 40 g pulver (1 dl) blandet med 300 ml vann.
Så ut som lys gjørme og smakte som sagt hvetedeig............

Hjelp Hvilken tar dere ? Kan jeg gjøre noe med denne så den blir bedre ? Kjøpte en big pose, men jeg vil ikke klare å "drikke" denne gjørma sånn som den er asså

Gammel 21-02-05, 21:02   #7
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Ingen av delene er lurt på Atkins Induksjon.....

Det sto ikke induksjon under kostholdsfilosofi, så da tenkte jeg hun ikke var på induksjon jeg da...

Ruska: Nei, uten smak og med vann blir det ganske vemmelig med sånn shake....
Da må den blandes med mat... Kansje du kan lage deg en proteinvaffel med pulver og egg som du kan ha med som "skive" - du kan smaksette med evt. søtstoff og kanel..

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 21:04   #8
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg blander den på forhond. Har den i kald termos.

Dette var lurt, Nille! Men kald termos.. hva er det? Fins det varme termoser?

Gammel 21-02-05, 21:16   #9
studentberta
Medlem

studentberta sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 57
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Jeg tar ofte en tur innom Meny eller Spar der jeg vet at de har varm mat i disk. Her har de omelett, kyllingvinger- og lår, og dette hjelper VELDIG når man er sulten og det er jo bare proteiner og fett (nesten).
Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 21:37   #10
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Opprinnelig lagt inn av mofe

Dette var lurt, Nille! Men kald termos.. hva er det? Fins det varme termoser?

Jeg legger ståltermosen åpen i fryser'n. Da blir den ekstra kald inni. Åsså har jeg protein shaken oppi og skrur igjen. Da holder den på kulden lenger....... (syns jeg da, men jeg er jo litt sær ......)
Akkurat som om du fyller termosen med varmt vann og lar den stå en stund når du skal ha varme drikker oppi vettu.....

Gammel 21-02-05, 21:40   #11
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Jeg legger ståltermosen åpen i fryser'n. Da blir den ekstra kald inni. Åsså har jeg protein shaken oppi og skrur igjen. Da holder den på kulden lenger....... (syns jeg da, men jeg er jo litt sær ......)
Akkurat som om du fyller termosen med varmt vann og lar den stå en stund når du skal ha varme drikker oppi vettu.....

Ah, smart, smart. Takk for tipset, Nillen

Gammel 22-02-05, 16:17   #12
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

ok, takker og bukker jenter, nå har jeg litt mere å gå på.
Må våre flink til å ha noe praktisk klart i kjøleskapet hvis jeg blir grepet av sult - og det kan jo hende når jeg står og lager mat til lillegutt

skal prøve å lage "mat" av den proteinshaken m/egg og krydder - så får vi se hvordan det blir. Jeg kan i allefall ikke drikke den....æsj....

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33
forslag til dagsmenyer på atkins? raven Induksjonen 7 05-10-04 04:12

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.