Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
Den siste innspurtenHar vært på ketolyse i 52 dager nå og gått ned 15 kilo (fra 92 til 77 kilo). Det skal nevnes at jeg er mann og 184 cm høy, med en BMI som har gått ned fra 27 til 22. De siste to ukene har jeg bare gått ned 1 kilo (de første 5 ukene gikk jeg ned nesten tre kilo i uka), og jeg begynner å se svart på dette da jeg håpet ketolysekuren skulle være kortvarig. Jeg skulle så gjerne ha fått fettprosenten ned fra rundt 15 % til rundt 8 % eller lavere, og lurer derfor på om det vil lønne seg for meg å trappe opp treningen og hoppe over på en såkalt "targeted" ketolysekur hvor jeg stapper i meg kabohydrater en gang i uka og spiser fett og proteiner resten av uka kombinert med styrketrening og gerilja-kardio-jogging. Jeg kan sikkert få det til uten karbohydrater, men dersom det vil være mer effektivt å få i seg karbohydrater, så er det interessant å vite. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den siste innspurtenOoook, først og fremst: |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Hvor: Rogaland
Alder: 52
![]() |
Sv: Den siste innspurten"Bare 1 kilo i uken de siste ukene", jeg hadde vært kjempeglad om det var meg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Den siste innspurtenJeg vil ha fettprosenten såpass lav fordi jeg fikk diagnosen fettlever (pga. overdrevne mengder øl og pizza de siste 10 årene), og googlet meg fram til at alkoholindusert fettlever kan fikses ved å kutte alkoholinntaket og gå ned i vekt. Jo lavere jeg får fettprosenten, jo bedre, og 8 % er vel det som er optimalt for en sunn og frisk kropp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 46
![]() |
Sv: Den siste innspurtenKan du være så grei å skrive hva du spiser i løpet av en dag. Jeg har ikke gått ned noen ting jeg siste 3 ukene. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#6 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den siste innspurten
Normal fettprosent for menn ligger på ca 10%, forsåvidt. Jeg vet ikke så mye om fettlever, men har det noe å si at du ligger under normalen? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Hvor: Rogaland
Alder: 52
![]() |
DA skjønner jeg hvorfor du har det travelt, hehe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() |
Hvilken kost har du tenkt å leve på når du er ferdig med ketolysekosten? Skal du oppnå varig helsegevinst, trengs det varig livsstilsendring... og antakelig holdningsendring. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo.
![]() |
![]() |
#9 |
Juniormedlem
![]() |
Jepp, det kan jeg. Normalt spiser jeg i løpet av en dag 4-5 egg, en halv pakke lollo-salat, 150-300g laks, biff, kjøttdeig eller kylling og 1,5 dl seterrømme og 1 dl meierismør. Spiser laks/ørret minst 3 ganger i uken. Dette er selvsagt ikke alt jeg spiser. Skulle jeg listet det ville listen blitt for lang
Fettleveren skyldes i tillegg til alkoholmisbruk også saftig med fett i magepartiet, og det er stort sett magefettet som sitter igjen nå. Jeg må bli kvitt alt. Og joda, jeg synes også det er flott med ketolysekost, men jeg kan ikke leve resten av livet uten skikkelig pizza
Når jeg er ferdig med ketolysekosten er planen å hoppe over på en balansert diett og fortsette treningen, så jeg tror nok holdningsendringen allerede er i boks Sist redigert av Marasmus : 10-08-09 kl 00:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
![]() |
Sv: Den siste innspurtenJeg er helt fersk innenfor dette selv, og kan lite om ketolyse, men ønsker likevel å si noen ord. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 59
![]() ![]() |
Sv: Den siste innspurtenJeg lurer på om kanskje denne tråden inneholder den type informasjon du er ute etter?
![]() |
![]() |
#12 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Den siste innspurten@xtra |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gjest
|
Fikk aldri testa denna, men hvis det er noen som vil teste den så si i fra hvor godt/dårlig den funka
IF liker jeg veldig godt, spesielt fordi jeg ikke liker å spise frokost, men kan være litt vanskelig å få i seg nok mat iløpet av 8 timer. |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
De siste kg/cm ... | cilemora | Spørsmål og svar | 7 | 02-02-08 21:45 |
De siste fem kg? | Håkon | Spis deg ned i vekt med Skaldeman | 4 | 20-02-07 12:50 |
Siste måltid pr dag. | Ariel | Lavkarbo generelt | 7 | 08-11-06 16:37 |
Siste dag, siste 2 dager.. | Fjonken | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 5 | 08-06-06 12:39 |