Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestfold
Alder: 44
![]() |
Motsatt virkning?Stemmer det at om man spiser som i ketose (altså fet og protein rik mat) men spiser litt knekkebrød eller frukt så virker det motsatt? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Motsatt virkning?Jeg er ikke helt sikker på hva du mener, men Lutz mener i alle fall at så lenge man holder seg under 72 g kh/dag så trenger man ikke tenke på fettmengden, spiser man mer enn det må man skjære ned på fettmengden for ikke å gå opp i vekt.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 41
![]() |
Sv: Motsatt virkning?Jeg har hørt at hvis man spiser LCHF og spiser for mye karbs eller sukker en dag vil kuren virke helt motsatt og fettet/sukkeret vil feste seg med en gang..? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#4 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestfold
Alder: 44
![]() |
Sv: Motsatt virkning?
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Motsatt virkning?La oss forvirre helt.
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Motsatt virkning?
Man kan jo uansett ikke skufle innpå tusenvis av kalorier i form av fett... Men om man holder karboinntaket under 72 og spiser når man er sulten (ikke forveksle med tørste!) og til man er passe mett så skulle det gå fint ja.
![]() |
![]() |
#7 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Motsatt virkning?Du kan jo tenke at jo mer energi fra karbohydrater du erstatter med energi fra fett som energikilde jo bedre. Så om du ligger høyere enn 72 er det kanskje likevel lavere enn det som er vanlig. Det er ingenting man bør spise ubegrenset av, men å spise seg mett på mat med fett og proteiner krever ikke samme mengder og kalorier som å spise seg mett på stivelsesholdige matvarer fordi det er mektigere og mer mettende. Høykarbomat er noe man lett kan få til å spise mye av fordi det vekker apetitten mer enn det stiller sulten. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Da har jeg virkelig fått bekreftet karbenes negative virkning på min kropp | Victory | Lavkarbo generelt | 22 | 02-03-10 08:17 |
Uventet virkning av karbokutt | martefie | Fysisk og mental helse | 40 | 14-01-09 09:14 |
Fett og dets virkning | Sporty | Ketolysekuren | 6 | 26-06-08 12:01 |
Kan noen redegjøre for homosystins virkning? | Goggen | Spørsmål og svar | 5 | 31-01-06 12:34 |
Karbohydratkontrolls gode virkning | Summer | Lavkarbo generelt | 9 | 10-02-04 12:13 |