Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Potet

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-04-11, 15:38   #1
bevaremegvel
Medlem

bevaremegvel sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Potet

Jeg var på ett kurs og der sa en av kurslederene at om en kokte en potet og lot den bli kald så forsvant alle karbohydratene

Så de som lever på lavkarbo kunne derfor koke poteter, avkjøle dem og så steke dem og da skulle de altså være karbofri

noen som har hørt noe sånt før????

Jeg har aldri hørt om dette før og lurer på om det ikke er en som prater om noe hun ikke har peiling på

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 15:40   #2
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Potet

Nei, de forsvinner ikke helt, men belastninga på blodsukkeret kan bli litt lavere. Tror ikke det er sånn nevneverdig mye, så tror ikke jeg hadde tatt det så veldig alvorlig, egentlig

Gammel 04-04-11, 15:43   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Om du scroller heeelt nederst på siden her, finner du flere tråder om samme tema. Det er altså noe som dukker opp fra tid til annen!

Gammel 04-04-11, 18:27   #4
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Vet at GI er lavere på kalde kokte poteter enn på varme. Samtidig øker GI med hvor behandla maten er, så poteter som først er kokt og så stekt må jo ligge ganske høyt.. Jeg ville holdt meg unna uansett jeg

Gammel 04-04-11, 18:29   #5
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

I en av trådene under skriver Eilan følgende:

Sitat:

I dag leste jeg i Norsk ukeblad en artikkel av Fedon Lindberg.

Der står det at helt ny forskning viser at dersom vi spiser kokt, stekt eller bakt potet når den er avkjølt til romtemeratur, så gjør den at blodsukkeret stiger 36% saktere enn om poteten var varm.....

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kald potet! elian Lavkarbo generelt 32 14-09-11 21:04
Hva kan erstatte potet? scartz Spørsmål og svar 15 25-05-09 14:02
Lavkarbo-potet! tech Lavkarbo generelt 4 22-06-07 18:25
Hva er din potet? Miroslav Spis deg ned i vekt med Skaldeman 13 30-03-06 09:10
potet nøtta Lavkarbo generelt 5 04-10-05 22:46

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.