Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Konzelmanns Original (bolledeigmix)

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-03-11, 12:19   #1
Mocca'en
Juniormedlem

Mocca'en sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Mocca'en er på en erverdig vei

Konzelmanns Original (bolledeigmix)

Jeg var innom Sunkost i går og damen der (hun er tysk) ga meg en prøvepose med en bollemix. Dette er lavkarbo produkt fra tyskland som de nå vil prøve å ta inn i butikkene. Det finnes pizzadeigmix og brøddeigmix også. Innholdfortegnelsen er på tysk. Jeg er ikke så god i tysk, så håper noen kan oversette, og jeg lurer på om dette er et ok produkt å bruke av og til på lavkarbo?
Jeg har laget de, men ikke smakt de enda.
Mixen røres ut i 2dl. lunkent vann.

Her er det som står på posen:

Durchschnittliche Nährwerte pro 100g. Mischung: - Brennwert: 2126KJ/507Kcal - Eiweiss: 36,6g. - Kohlenhydrate 4,8g. - Fett: 38,4 g.

Zutaten: Mandelmehl, Weizenkleiber, Konzelsmannns Figurprim Vanille (Eiweissmischung97% (ultrafilitries molkeneiweiss, microproteinkonzentrat, Calciumcaseinat, Hühnrei-Eiweisspulver, Aroma, Emulgator: Sojalecithin, Verdickungsmittel: Guarkenmehl, Xanthan, Säurungsmittel, Citronsäure, Süsstoffe: Sucralosem Acesulfam-K Antioxydantmittel: Ascorbinsäurem Niacin, Pantothensäure, Vitamin E, B6, B2, B1, B12, Biotin, Folsäure, Sojamehl, Trockenhefe, Salz.

Mocca'en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - heller mot Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 12:33   #2
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Konzelmanns Original (bolledeigmix)

Iallfall er det 4,8 gram karbohydrater, og basert på bl.a mandelmel

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 12:39   #3
Mocca'en
Juniormedlem

Mocca'en sin avatar

Ja, karbinnholdet er jo akseptabelt, og mandelmel. Men hva er weisenkleiber? Høres litt "hvetemel" aktig ut..

Mocca'en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - heller mot Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 12:44   #4
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Google is your friend? Eg sjekka omsettinga der, men weisenkleiber omsette den ikkje.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 12:50   #5
Mocca'en
Juniormedlem

Mocca'en sin avatar

Jeg fant, jeg fant. Hvete gluten betyr det. Er det bra på lavkarbo da? Hmm...

Gammel 13-03-11, 12:54   #6
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Mocca'en, her.

Ja, karbinnholdet er jo akseptabelt, og mandelmel. Men hva er weisenkleiber? Høres litt "hvetemel" aktig ut..

Skrives egentlig med Z...weizenkleiber. Er glutenmel

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 12:58   #7
Mocca'en
Juniormedlem

Mocca'en sin avatar

Oversettelse fra tysk til norsk (bokmål)

Gjennomsnittlig ernæringsmessige verdier per 100g. Blanding: - Energi: 2126KJ/507Kcal - Protein: 36,6 g. - Karbohydrater 4,8 g. - Fett: 38,4 g.

Ingredienser: mandel mel, Weizenkleiber, Konzelsmannns Figurprim vanilje (Eiweissmischung97% (ultrafilitries whey protein mikro protein konsentrat, kalsium caseinate, Hühnrei-protein pulver, aroma, emulgator: soyalecitin, thickener: Guarkenmehl, xanthan, forsurende stoffer, Citronsäure, Sweeteners: Sukralose acesulfam-K Antioxydantmittel: askorbinsyre, niacin , pantotensyre, vitamin E, B6, B2, B1, B12, biotin, folsyre, soya mel, tørrgjær, salt.

Er litt skeptisk til tørrgjer og hvete gluten (Weisekleber) eller er det ikke noe å bekymre seg over? Er litt fersk i denne lavkarbo verdenen, så jeg har ikke så mye peiling :P

Smakte en liten bolle nå, den var veldig god med smør og hvitost på. Søt på smak, og konsistensen var fin.

Gammel 13-03-11, 12:59   #8
Mocca'en
Juniormedlem

Mocca'en sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Skrives egentlig med Z...weizenkleiber. Er glutenmel

Ja, jeg skrev feil der Når jeg søkte på google oversetter (glemte jo heeelt den da jeg skrev innlegget) :P så godtok den weizenkleber.

Gammel 13-03-11, 13:05   #9
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Ja, jeg skrev feil der Når jeg søkte på google oversetter (glemte jo heeelt den da jeg skrev innlegget) :P så godtok den weizenkleber.

Interessant, for det gjorde den ikkje her! Fekk opp weizenkleiber på norsk også. Engelsk også for så vidt.

Gammel 13-03-11, 13:07   #10
Mocca'en
Juniormedlem

Mocca'en sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Interessant, for det gjorde den ikkje her! Fekk opp weizenkleiber på norsk også. Engelsk også for så vidt.

Hvis du prøver uten I'en (Weisenkleber) så tror jeg du skal få den opp

Gammel 13-03-11, 13:44   #11
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvis du prøver uten I'en (Weisenkleber) så tror jeg du skal få den opp

Aha, eg berre klipte og limte. That explains it!

Gammel 14-03-11, 10:27   #12
babydoll
Medlem

babydoll sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
babydoll er ny på veien

hvetegluten er om jeg ikke tar feil en vanlig lavkarbo-bakevare, og er blant annet en bestanddel i Ketolyse-bakemixen.

Jeg synes den posen så fin ut jeg! Gi gjerne oppdatering på om den duger i bruk

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 12:20   #13
Mocca'en
Juniormedlem

Mocca'en sin avatar

Jeg spiste 3 stk (de er små, på str med et egg ca.) med smør, hvitost og paprika på til frokost kl. 8 i dag tidlig, og er ikke det spor sulten enda.
Jeg frøs de ned i går etter at de var blirr kalde, og i dag syns jeg de var litt tørrere. Jeg tinte de i mikroen (dårlig tid) men de gikk ned og var helt grei å spise. De er søte og gode på smak, så om innholdet er greit for oss lavkarbere, så synes jeg det er et godt alternativ til rundstykker

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkeralkoholer i Black Frisk og Ricola Original Herb Mosepjusk Lavkarbo generelt 2 12-03-08 23:04

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.