Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er i ketose, men vekta har stått stille en uke:(

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-09-11, 10:17   #1
så gla'
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2010
så gla' er på en erverdig vei

Er i ketose, men vekta har stått stille en uke:(

Hei Drøye tre uker siden jeg startet med lavkarbo nå. Har vært i ketose fra dag 3, uten unntak. De første 2 ukene gikk jeg ned hele 6 kg. den 3. uka måtte jeg på antibiotika. Vekta gikk opp igjen èn kg kjapt, og siden har den stått bom stille Har hatt litt problemer med å komme opp i 15 kh pr dag enkelte dager. Orker ikke mat på morgenen og spiser først godt utpå dagen.
På en god dag kan menyen se slik ut;

Frokost:
2 TYNNE skiver proteinbrød m/meierismør og salami
2 kokte egg

Lunsj:
2 skiver proteinbrød
baconomelett på 2 egg (1/2 pk bacon + ost og litt paprika)

Middag: Kjøtt eller fisk
fløtegratinerte grønnsaker
1/2 stekt tomat

Kvelds:
Isbergsalat m/reker, kylling eller skinke
litt Bjerkes salatdressing

Kos en gang i blandt:
cottagecheese m/litt bringebær og sukrin
event. en atkinsonbar *nam, nam*

Drikker 2-3 kopper kaffe, 2-3 l vann og litt pepsimax inni mellom

Kan det være antibiotikaen? Eller er det noe med maten jeg spiser/ikke spiser? Takknemlig for svar

så gla' er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 11:11   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er i ketose, men vekta har stått stille en uke:(

Det er faktisk helt vanlig at vekten står stille uke3/4 og med sykdom i kroppen kan du ikke vente at den faktisk vil gi slipp på det den har!

Ellers syns jeg det var mye brøderstatning og lite fett i den maten din! Og hvor er alle grønnsakene? Ikke rart du ikke får i deg nok karber, alt for lite grønnsaker her!

Gammel 21-09-11, 11:45   #3
så gla'
Nytt Medlem

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er faktisk helt vanlig at vekten står stille uke3/4 og med sykdom i kroppen kan du ikke vente at den faktisk vil gi slipp på det den har!

Ellers syns jeg det var mye brøderstatning og lite fett i den maten din! Og hvor er alle grønnsakene? Ikke rart du ikke får i deg nok karber, alt for lite grønnsaker her!

Spiser ca 200 g grønnsaker som utgjør ca 8 kh hver dag, pluss salat og annet grønt som fort utgjør 2-3 kh, også er det fløten...og baconet. Hvis jeg ikke gratinerer grønnsakene, spiser jeg ofte eggsalat (egg, cremefraish, majones, purreløk) i løpet av dagen.

Brødet utgjør kun et par kh. Skivene er kjempetynne, Og jeg MÅ ha dem

Ble fort lei av blomkål og brokkoli i alle former og varianter. Bruker en del frossenblandinger som inneholder 3,5-4 kh pr 100 gr. Er jo noen ingredienser der som jeg kanskje burde avstått fra....

Bruker meierismør på skivene, steker grønsaker og kjøtt/fisk i meierismør og fløte når grønnsakene stekes. Fisk to ganger i uka omtrent. Trodde jeg fikk i meg nok fett jeg Også en halv pakke bacon...Hvor mye kan jeg egentlig spise da

Tusen takk for tilbakemelding i hvert fall Ferdig med antibiotikaen i dag, så da håper jeg det går rette veien igjen. De to 1. ukene gikk jo veldig så bra

Gammel 21-09-11, 11:48   #4
så gla'
Nytt Medlem

Blitt litt mindre av alt siden jeg ble syk da, siden matlysten har vært fraværende og jeg har vært mye kvalm (bivirkning på antib.)

Tar seg vel opp nå

Gammel 21-09-11, 12:16   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Mange som ikke tåler brøderstatninger uansett hvor lite karber det er i dem.

Tenk varierte grønnsaker og mer fett når kuren nå er over og du orker mer mat igjen!

Kveldssaleten din med kylling, reker eller skinke feks. Er det masse varierete grønnsaker i den, fet ost og olje som dressing feks?
For reker, kylling og skinke er vel noe av det magreste du får tak i!

Gammel 21-09-11, 15:55   #6
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Brød kan godt være et problem for deg, eller atkinsbar. Men det kan også godt være at kroppen din også bare trenger å hente seg inn litt. Slapp av, en ukes stillstand er ingen grunn til å få panikk!

Gammel 21-09-11, 18:26   #7
så gla'
Nytt Medlem

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Mange som ikke tåler brøderstatninger uansett hvor lite karber det er i dem.

Tenk varierte grønnsaker og mer fett når kuren nå er over og du orker mer mat igjen!

Kveldssaleten din med kylling, reker eller skinke feks. Er det masse varierete grønnsaker i den, fet ost og olje som dressing feks?
For reker, kylling og skinke er vel noe av det magreste du får tak i!

Har alltid enten vanlig jarlsbergost eller litt fetaost (ikke kjemeglad i den) i salaten sammen med kaldpresset olivenolje og litt vanlig dressing.

Gammel 21-09-11, 18:33   #8
så gla'
Nytt Medlem

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Brød kan godt være et problem for deg, eller atkinsbar. Men det kan også godt være at kroppen din også bare trenger å hente seg inn litt. Slapp av, en ukes stillstand er ingen grunn til å få panikk!

Hm...atkinsbaren greier jeg meg helt uten, i hvert fall en uke eller så

Prøve meg med mindre brød og mere grønt om det ikke skjer noe positivt med vekta ja. Kanskje det hjelper bare å bli frisk igjen, orke å spise det en bør

Men, selv om vekta har stått stille tror jeg jeg har blitt mindre rundt livet, glemte å måle før jeg begynte med kuren, men merker det på hakkene i beltet. Så, helt nyttesløst er det ikke

Takk for tilbakemeldinger

Gammel 21-09-11, 18:49   #9
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Så lenge du "forsvinner" i cm'etere, skal du ikke stresse med vekten. Bedre å bytte ut fett med muskler, enn bare å bli lettere!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta har stått stille i over 3 mnd nocarbs Spørsmål og svar 16 27-05-11 09:43
Ketose ned i vekt (vekta står bom stille, trenger hjelp!) pila Spørsmål og svar 12 03-12-09 20:43
Lei av å se at vekta står STILLE Millsi Ketolysekuren 9 28-05-09 13:42
Stått stille siden midten av uke 1, uke 5 nå Imse Spørsmål og svar 9 29-04-09 15:07

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.