Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Halsbrann, hvorfor?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-03-11, 16:47   #1
littleme
Medlem

littleme sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 35
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Halsbrann, hvorfor?

Hei!
Startet på lavkarbo i februar, så har ikke gått på det noe spesielt lenge. Har ikke mye, men litt halsbrann hele tiden i det siste. Forferdelig irriterende. Noen som vet hvorfor dette kommer?

Jeg har nesten aldri hatt det før når jeg fråtsa i godteri og brus og alt mulig annet. Det kom vel kanskje max 2 ganger når jeg hadde overspist usunt lenge. Men skjønner ikke hvorfor jeg har det på lavkarbo hele tiden? Det er ikke så veldig vondt egentlig, det er bare litt ubehagelig. Noen som har peiling?

littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 17:05   #2
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Halsbrann, hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av littleme, her.

Hei!
Startet på lavkarbo i februar, så har ikke gått på det noe spesielt lenge. Har ikke mye, men litt halsbrann hele tiden i det siste. Forferdelig irriterende. Noen som vet hvorfor dette kommer?

Jeg har nesten aldri hatt det før når jeg fråtsa i godteri og brus og alt mulig annet. Det kom vel kanskje max 2 ganger når jeg hadde overspist usunt lenge. Men skjønner ikke hvorfor jeg har det på lavkarbo hele tiden? Det er ikke så veldig vondt egentlig, det er bare litt ubehagelig. Noen som har peiling?

Har ikke peiling på hvorfor det er slik, men det er to ting du kan prøve som har funket utmerket for meg!

Det ene er: Drikk eplecidereddik! Det fjerner halsbrann. Fordi.. Når magen får tilsatt mer surt stopper den produsere surt. Og eplecidereddik er sursnillt.

Det andre er å gå motsatt vei. Ta en ts natron i et glass vann. Støyt!!
Natron er sterkt basisk og opphever syra.

Gammel 16-03-11, 17:13   #3
-Cilia-
Medlem

-Cilia- sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 36
-Cilia- er ny på veien

Hm, til meg er det helt motsatt! Før hadde jeg masse halsbrann, nå har jeg det bare hvis jeg en sjelden gang har høykarbohelg Nok et eksempel på at vi er forskjellige...

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 17:36   #4
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av -Cilia-, her.

Hm, til meg er det helt motsatt! Før hadde jeg masse halsbrann, nå har jeg det bare hvis jeg en sjelden gang har høykarbohelg Nok et eksempel på at vi er forskjellige...

Samme her! Var skikkelig plaget med halsbrann på vanlig kost, men på lavkarbo er det helt borte

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Halsbrann Tessy Spørsmål og svar 1 11-01-10 21:05
Halsbrann Kreta Ketolysekuren 11 02-02-09 13:09
Halsbrann ved lavkarbo? Veggpryd Lavkarbo generelt 10 19-08-07 13:12
Halsbrann Trixie Fysisk og mental helse 13 23-05-07 02:10
Hurra for halsbrann!! ;) matgal Lavkarbo generelt 4 28-06-05 09:39

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.