Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

I dag sprakk jeg.. :-(

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-11, 23:53   #1
HappyMe
Medlem
 
HappyMe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Skottland
Alder: 34
Innlegg: 91
HappyMe er på en erverdig vei

I dag sprakk jeg.. :-(

Jeg må fortelle om helgens utskeielser..
Hadde en venninne på besøk som sov over, og vi var ute og spiste både i dag og i går. Problemet er at hun ikke vet at jeg går på lavkarbo, fordi jeg sier det til færrest mulig. Høres rart ut, men er på grunn av ulike faktorer, egentlig. I dette tilfellet er det fordi venninnen min er ganske overvektig mens jeg egentlig er helt normal, og har ikke noe generelt behov for lavkarbo diett utenom at jeg trives veldig godt med det. Derfor føler jeg meg dum å prate med henne om min nye livsstil, når jeg vet hun ikke vil se noe poeng i det. Ergo, lettere å unngå det.

Dermed ble det utskeielser. I gammel stil tok vi en dessert, og jeg tok et tyngre alternativ med sjokoladekake og vaniljesaus (det var mitt valg, men når man først skal skeie ut, hvorfor ikke gjennomføre det?!). Men etter det har magen min gjort opprør, og jeg har løpt fram og tilbake til toalettet i hele kveld. Huff..
Der fikk jeg straffen min. Dette er noe jeg ikke skal gjøre igjen på LENGE!

Greia er heller at jeg er ganske flink når jeg er hjemme og alene. For jeg kan holde meg til kostholdet, det er jo så godt! Men med en gang jeg kommer ut av døren med venner som ikke vet om kostholdet mitt, klarer jeg ikke å nekte.. HELDIGVIS skjer det ikke ofte, og som sagt ikke på en lang stund igjen.

Sukk, jeg måtte bare få det ut. Nå sitter jeg her helt svimmel, som om jeg akkurat har våknet etter en fyllekule. Antar det er en reaksjon på sukkeret og karboene.
Ville bare dele det med dere, fordi det ikke er noe jeg vil holde hemmelig (mest for meg selv, men det blir mer ekte om jeg sier det "høyt").
Jaja.. natta da

HappyMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 00:05   #2
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: I dag sprakk jeg.. :-(

Hehe, ja, må skeie ut med stil

Om du ikke vil legge ut i det vide og breie om kosthold og sånn, så kan du jo korte alt ned til at magen reagerer sånn på mel og sukker f eks.

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 00:16   #3
HappyMe
Medlem
 
HappyMe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Skottland
Alder: 34
Innlegg: 91
HappyMe er på en erverdig vei

Sv: I dag sprakk jeg.. :-(

Opprinnelig lagt inn av Pøsh, her.

Hehe, ja, må skeie ut med stil

Om du ikke vil legge ut i det vide og breie om kosthold og sånn, så kan du jo korte alt ned til at magen reagerer sånn på mel og sukker f eks.

Ja, tror jeg skal begynne med det. Problemet med henne her er at vi har vært venner siden vi var to.. Men slike problemer kan utvikles underveis, vel?
Men må minne meg selv på at det skal bli min nye unnskyldning, må bare bli flink til å bruke den

HappyMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 00:32   #4
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: I dag sprakk jeg.. :-(

hvis hun er en god vennine kan du vel også fortelle at du spise lavkarbo da? ser du skriver over at hun er overvektig og at du derfor føler du ikke kan snakke med henne om det? men lavkarbo er jo ikke bare en diett, men også en livsstil. hvis du legge det frem på den måten, ser hun kanskje litt annerledes på det? og hvis lavkarbo er noe du har tenkt å følge en godt stund (for alltid?) hadde jeg sagt det som det er om jeg var deg, så slipper du styret med unnskyldninger og slikt i lang tid fremover

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 00:37   #5
HappyMe
Medlem
 
HappyMe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Skottland
Alder: 34
Innlegg: 91
HappyMe er på en erverdig vei

Sv: I dag sprakk jeg.. :-(

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

hvis hun er en god vennine kan du vel også fortelle at du spise lavkarbo da? ser du skriver over at hun er overvektig og at du derfor føler du ikke kan snakke med henne om det? men lavkarbo er jo ikke bare en diett, men også en livsstil. hvis du legge det frem på den måten, ser hun kanskje litt annerledes på det? og hvis lavkarbo er noe du har tenkt å følge en godt stund (for alltid?) hadde jeg sagt det som det er om jeg var deg, så slipper du styret med unnskyldninger og slikt i lang tid fremover

Det er jo selvfølgelig det som er det fornuftige og åpenbare løsningen. Men da jeg først spurte henne om hun hadde en spesiell lavkarbo-bok inne på lager (hun jobber på bokhandel), fikk jeg som svar: "Hva skal en spiker som deg med en slik bok?". Det var selvfølgelig humoristisk ment, men da ble jeg litt avskremt fra å fortelle det.
"Heldigvis" (i for kostholdet mitt sin del) møtes vi veldig sjeldent siden jeg studerer i utlandet, så jeg får heller ta steget til sommeren og fortelle det.
Jeg har jo planer om å fortsette på dette en god stund, fordi det går jo ganske bra

...og speaking of, nå er jeg sulten igjen. DERFOR spiser vi ikke karbohydrater dere!

HappyMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 00:55   #6
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: I dag sprakk jeg.. :-(

Opprinnelig lagt inn av HappyMe, her.

Det er jo selvfølgelig det som er det fornuftige og åpenbare løsningen. Men da jeg først spurte henne om hun hadde en spesiell lavkarbo-bok inne på lager (hun jobber på bokhandel), fikk jeg som svar: "Hva skal en spiker som deg med en slik bok?". Det var selvfølgelig humoristisk ment, men da ble jeg litt avskremt fra å fortelle det.
"Heldigvis" (i for kostholdet mitt sin del) møtes vi veldig sjeldent siden jeg studerer i utlandet, så jeg får heller ta steget til sommeren og fortelle det.
Jeg har jo planer om å fortsette på dette en god stund, fordi det går jo ganske bra

...og speaking of, nå er jeg sulten igjen. DERFOR spiser vi ikke karbohydrater dere!

skjønner godt at det kan være vanskelig og snakke om! håper du finner ut av det

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 01:00   #7
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: I dag sprakk jeg.. :-(

Børst det av deg og hald fram i normal stil i morgon. Lavkarbo er jo ikkje berre meint som slankekost, men som vektregulerande og bra for heile systemet. Forstår det er vanskeleg å snakke om det, det er jo ei privatsak. Men eg trur kanskje det blir enklare for deg om du slepp å skjule ting.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 01:06   #8
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: I dag sprakk jeg.. :-(

Jeg føler jeg sprekker i helgene selv når jeg spiser god mat. men det gjør jeg ikke (er enda i ketose). for hvis jeg vil ha sjokoladekake så lager jeg en på 3 min i mikroen. du finner oppskriften på forumet spiste også ute med en vennine idag på mexico. der bestilte jeg en biff fajhitas med salat, ost, rømme og guacemole. MEN vi fikk lefsene vedsiden av så jeg droppet dem. så enkelt er det bare. små tilpasninger i hverdagen så merker du ikke forskjell.

dropp ekte sukkerbombet sjokoladekake. hvorfor ikke lage den på 1,5 min i mikroen med sukrin? du kan også spise sjokoladeprinsen eller cavalier sin sukkerfrie sjokolade. fås på helsekost men for all del ikke overdriv hvis du blir dårlig. jeg merka ingenting av maltitol men mange får dårlig mage. vi er jo forskjellige. jeg spiser slike ting 1 dag i uka, har juksedag. men nå ska jeg trappe ned.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 01:10   #9
HappyMe
Medlem
 
HappyMe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Skottland
Alder: 34
Innlegg: 91
HappyMe er på en erverdig vei

Sv: I dag sprakk jeg.. :-(

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Jeg føler jeg sprekker i helgene selv når jeg spiser god mat. men det gjør jeg ikke (er enda i ketose). for hvis jeg vil ha sjokoladekake så lager jeg en på 3 min i mikroen. du finner oppskriften på forumet spiste også ute med en vennine idag på mexico. der bestilte jeg en biff fajhitas med salat, ost, rømme og guacemole. MEN vi fikk lefsene vedsiden av så jeg droppet dem. så enkelt er det bare. små tilpasninger i hverdagen så merker du ikke forskjell.

dropp ekte sukkerbombet sjokoladekake. hvorfor ikke lage den på 1,5 min i mikroen med sukrin? du kan også spise sjokoladeprinsen eller cavalier sin sukkerfrie sjokolade. fås på helsekost men for all del ikke overdriv hvis du blir dårlig. jeg merka ingenting av maltitol men mange får dårlig mage. vi er jo forskjellige. jeg spiser slike ting 1 dag i uka, har juksedag. men nå ska jeg trappe ned.

Det er jeg absolutt enig i, hjemme er det ikke noe problem. Finner lett enkle og minst like gode erstatninger, så der sliter jeg ikke. Men vi spiste ute på restaurant, og der var det ikke like lett å be dem diske opp med en mikrokake, hehe.
Middagen var jeg flink med da, ba om en salat i steden for den sedvanlige chipsen man får til alt her borte.
Det går heldigvis sjeldent mellom hver gang, og etter konsekvensene av dagens utskeielser vet jeg det blir leeenge til neste gang.

HappyMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 01:48   #10
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: I dag sprakk jeg.. :-(

Opprinnelig lagt inn av HappyMe, her.

Det er jeg absolutt enig i, hjemme er det ikke noe problem. Finner lett enkle og minst like gode erstatninger, så der sliter jeg ikke. Men vi spiste ute på restaurant, og der var det ikke like lett å be dem diske opp med en mikrokake, hehe.
Middagen var jeg flink med da, ba om en salat i steden for den sedvanlige chipsen man får til alt her borte.
Det går heldigvis sjeldent mellom hver gang, og etter konsekvensene av dagens utskeielser vet jeg det blir leeenge til neste gang.

Det er jo bra uff jeg har overspist i helga (også en form for sprekk). kalorioverskudd på over 4000 idag. jeez men er fortsatt i ketose, men så stappmett at jeg må faste i morgen. men er ekstremt streng på å spise KUN ketogent da. rører aldri mel, korn, melk, halvfabrikat eller sukker. hvis venninene mine spiser kake på cafe må jeg bare finne meg i at nei dette kan jeg ikke ha. tar heller en kaffe, te eller cola light idag spiste jeg frokost med vennina mi, hun spiste 3 store brødskiver med syltetøy. jeg spiste lavkarbo scones med ost og salami.

er tips til hva du gjør når du får servert hjemmelaga pizza som jeg fikk igår. bare skrap av fyllet og dropp bunnen og ha masse salat og rømme. vips så er det lavkarbo og kjempegodt. sitter ikke å ser på når de spiser liksom

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 09:32   #11
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: I dag sprakk jeg.. :-(

Dersom jeg føler meg ukomfortabel med å si at jeg spiser lavkarbo (dersom jeg antar at det kan føre til kjedelige dikusjoner jeg ikke gidder der og da), sier jeg bare at jeg har en mistanke om at kroppen min ikke tåler mel og sukker og at jeg prøver ut endringer i kostholdet mitt. Det er jo sant også da...

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:01   #12
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I dag sprakk jeg.. :-(

i spesielle tilfeller lider jeg av sukkersyke og cøliaki ellers sier jeg som det er og sjeldent hørt noe negativt,annet enn de få som må fortelle meg at kroppen trenger karbo men de gidder jeg ikke å diskutere med

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 20:48   #13
Rangelet
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 67
Rangelet er på en erverdig vei

Sv: I dag sprakk jeg.. :-(

Det som kan gå galt, vil gå galt, bare mer enn du kunne forestille deg -Murphys Law

Ny dag i morgen, nye muligheter. Carpe diem

Rangelet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:01   #14
HappyMe
Medlem
 
HappyMe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Skottland
Alder: 34
Innlegg: 91
HappyMe er på en erverdig vei

Sv: I dag sprakk jeg.. :-(

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

i spesielle tilfeller lider jeg av sukkersyke og cøliaki ellers sier jeg som det er og sjeldent hørt noe negativt,annet enn de få som må fortelle meg at kroppen trenger karbo men de gidder jeg ikke å diskutere med

Hehehehe, kommer nok til å bruke den i ulike sammenhenger med fremmede mennesker, der en hvit løgn ikke har noe å si

HappyMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 08:39   #15
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: I dag sprakk jeg.. :-(

Jeg sier at jeg er under testing for cöliaki, rett og slett for å ikke hörer klaging fra andre folk.

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sprakk i dag ... Augustbruden Lavkarbo generelt 24 06-04-11 19:11
Ok, da sprakk jeg abs Lavkarbo generelt 4 09-09-10 18:27
Jeg sprakk! Tagimpo Mer enn 30 kg overvekt 2 20-07-09 23:33
Jeg sprakk.. vanilla Ketolysekuren 3 07-04-07 15:58
Jeg sprakk!!!!!! Sjokomonsen Eurodiett 6 29-08-06 14:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no