Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

En heftig kveld på byen - og litt rart resultat?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-03-11, 20:15   #1
Specialized
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
Specialized er på en erverdig vei

En heftig kveld på byen - og litt rart resultat?

Jeg skulle ha en planlagt smell på fredag, etter 2 uker og 5 dager på ketolysekuren (og -5kg). Tenkte å ta en skikkelig fest, men bruke hodet litt. Og var også litt spent på å se hvor lang tid det tok å komme inn i ketosen igjen etterpå.

I stedet for "gratisølet" i vorspielet tok jeg med meg en 6-pack Ringnes Lite 0.5L (<1g/dl), de rant nedpå sammen med et par stykker Dolly-pizza. Så ble det litt god gang da, ikke vært på byen på månedsvis, og drakk dermed 3 eller 4 halvlitere til (ikke noe lavkalori), en 0.33L og to rom&cola! Så omregnet i noe fornuftig drakk jeg altså 15 pils og to drinker... well beyond hva jeg burde ha, og straffen fikk jeg definitivt på lørdag, men okke som, hva som overrasker meg noe sinnsykt er at både på første måling lørdags morgen, og også utover dagen, samt i dag, har jeg hele tiden vært i ketose!?

Er det noe som spiller meg et puss eller har andre lignende erfaringer?

Specialized er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 20:21   #2
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: En heftig kveld på byen - og litt rart resultat?

Opprinnelig lagt inn av Specialized, her.

Jeg skulle ha en planlagt smell på fredag, etter 2 uker og 5 dager på ketolysekuren (og -5kg). Tenkte å ta en skikkelig fest, men bruke hodet litt. Og var også litt spent på å se hvor lang tid det tok å komme inn i ketosen igjen etterpå.

I stedet for "gratisølet" i vorspielet tok jeg med meg en 6-pack Ringnes Lite 0.5L (<1g/dl), de rant nedpå sammen med et par stykker Dolly-pizza. Så ble det litt god gang da, ikke vært på byen på månedsvis, og drakk dermed 3 eller 4 halvlitere til (ikke noe lavkalori), en 0.33L og to rom&cola! Så omregnet i noe fornuftig drakk jeg altså 15 pils og to drinker... well beyond hva jeg burde ha, og straffen fikk jeg definitivt på lørdag, men okke som, hva som overrasker meg noe sinnsykt er at både på første måling lørdags morgen, og også utover dagen, samt i dag, har jeg hele tiden vært i ketose!?

Tror kanskje du var dehydrertJeg tester positivt om jeg har drukket for lite vann, og alkohol er jo vanndrivende

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 11:09   #3
Kozemor
Medlem

Hvor: Bergen
Kozemor er på en erverdig vei

Man skal vel heller ikke måle på morningen vel?

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 11:19   #4
mamma87
Medlem

mamma87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

man skal måle på kvelden, 2 timer etter siste måltid

Gammel 21-03-11, 11:59   #5
nonta
Medlem

nonta sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Specialized, her.

Har hatt liknende erfaringer hvor det tar nesten ett par dager før jeg detter ut av ketose i følge stix, selv om jeg da har tatt meg inn igjen for lenge siden.. Rart det der....(Jeg får ikke ketose utslag når jeg er dehydrert, men får naturligvis sterkere farge hvis jeg har drukket lite)

Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 10:07   #6
Specialized
Juniormedlem

Specialized er på en erverdig vei

Dere har visst det som skjedde med meg og, hadde vel positive tester ut på søndagen, så ble det dødt før jeg kom inn i ketose igjen på tirsdagskvelden, 3.5-4 dager senere. Men nå er man i gang igjen og har mistet 2.5kg siden tirsdagskvelden, så da er all good.

Dessverre dukker det alltid opp en haug med nye ting en "skulle vært på", så nå innser jeg at en bare må innfinne seg i å ikke være med på alt i denne perioden. Å hoppe inn og ut av ketosen er neppe bra, og jeg syns det var skikkelig demotiverende å være ute så lenge. En må spise som på ketose i flere dager uten å faktisk være i ketose, på en måte en "straff".

Specialized er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 13:52   #7
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

ikke for at det har noe med saken å gjøre, men jeg er veldig imponert over at du klarte å få ned 15 pils og en drink når du var i ketose uten å bli med på nm i grøftekrabbing

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 14:20   #8
Fero
Medlem

Fero sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Fero er ny på veien

Etter min første runde med alkohol på ketose følte jeg meg skikkelig dårlig etter en halv flaske rødvin.. Det var i allefall ikke noe gøy. Nå de siste helgene har jeg drukket sprit (holder meg unna øl, og orker ikke mer rødvin) og det går unna. Betyr dessverre at jeg er slapp med kostholdet, ellers ville jeg nok ropt på elgen etter to drinker ><

Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 17:56   #9
babydoll
Medlem

babydoll sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
babydoll er ny på veien

Må du ofre noe da? Jeg pleier ikke måtte si nei takk til sosiale sammenkomster med alkohol fordi jeg skal holde meg i ketose. Jeg drikker enten rom og cola (zero) eller vin på vorspiel, og holder meg til rødvin ute.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol - hva en kveld på byen kan gjøre marithja Lavkarbo generelt 9 29-10-09 15:10
Er ikke dette litt rart? Tussi jenta Ketolysekuren 6 14-10-07 08:23
Et litt rart spørsmål.. Tingeling Induksjonen 3 02-05-05 21:03

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.