Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 41
![]() |
Spørsmål ang lavkarboJeg tåler ikke egg, hvete og melk. De to siste er ikke noe problem, man ikke skal heller ha dette i lavkarbo. Men EGG |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål ang lavkarboNeida |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :)
![]() |
![]() |
#3 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sogndal
![]() |
Sv: Spørsmål ang lavkarboJeg tåler ikke egg og det går helt fint. Foreløpig. Tror jeg kan sspise egg for veit ikke helt åssen jeg reagerer på den, men den slo ut på sånn intoleransetest.
![]() Er intolerant mot melkeprodukter, soya, egg, gluten, sukker og gjær - er ingen enkel ting å passe på på lavkarbo, men jeg tar utfordringen! Sist redigert av tinamejo : 18-06-11 kl 11:25. Årsak: Skrivefeil. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål ang lavkarbo
Hvis du har unngått alt av egg i lengre tid (typisk mer enn 3 uker) i strekk kan du "utfordre" intoleransen din gjennom å spise ett egg til frokost (før annen mat), ett til middag (før annen mat) og ett til kvelds (før annen mat) i tre dager. Om du ikke har merket noe da (dårlig i magen, kviseutbrudd, forhøyet puls, hetetokter, uvelhet, hodepine, utslett) så kan du trygt gå itifra at du iallfall tåler egg i de mengdene. Avbryt testen dersom du får utslag! Er du usikker så la det gå lenger tid uten egg (doble tiden uten) og så gjennomfør en ny prøve. Sist redigert av smgj : 18-06-11 kl 13:15. Årsak: Rettet stavefeil |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En del av oss har også opplevd at ved å kutte ut gluten og raske karbohydrater tåler vi plutselig ting man ikke tålte før. Fordi immunforsvaret ikke lenger er tøyd til bristepunktet.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#6 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sogndal
![]() |
Sv: Spørsmål ang lavkarboHmm.. Spennende. Egg er jo såå godt, er nesten litt leit jeg ikke kan spise så mye av det. Men skal sjekke dette med høy puls og kviseutbrudd og sånn. Takk for svar. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål ang lavkarboJeg har i perioder ikke spist egg i det hele tatt fordi jeg er lei. Det går helt fint å leve lavkarbo uten egg. Jeg baker ikke type brød og sånt, så da trenger jeg det ikke. Og viss man vil ha noe å ha under pålegget finnes det knekkebrød man kan lage som ikke inneholder egg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 53
![]() ![]() |
Enig! Er så lei egg at jeg kjenner eggesmaken uansett hvor lite det er i maten. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:)
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål ang lavkarboHar spist lavkarbo i 3 år og er ennå ikke lei egg. ;p Spiser ofte stekt egg, kokt egg, posjert egg, med bacon, majo osv. Elsker det! Kan ha en sammenheng med at vi spiste mye egg da jeg var lita også da. Pappa er jo engelsk, og lagde ofte stekt egg på brødskive, bacon og sopp til frokost i helgene. Kjenner enda jeg får barndomsfølelsen når jeg lager dette, minus brødskiva da.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Spørsmål om lavkarbo | Stinemoor | Spørsmål og svar | 10 | 27-04-11 15:01 |
Noen spørsmål om lavkarbo | Diwa | Lavkarbo generelt | 5 | 19-01-11 15:35 |
Spørsmål om lavkarbo/lavkalori etc | halfwaythere | Spørsmål og svar | 14 | 13-05-10 10:27 |
Lavkarbo-spørsmål | gnomen | Spørsmål og svar | 7 | 03-03-10 15:49 |
2 spørsmål om mat på lavkarbo | Mettek | Spørsmål og svar | 6 | 01-12-09 17:19 |