Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo lunsj/kaffebar - behov for det?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-04-05, 19:49   #1
Pianoman
Medlem

Pianoman sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 49
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Lavkarbo lunsj/kaffebar - behov for det?

Tenker litt på å etablere en enkel liten lavkarbo lunsjbar/take-away/kiosk i Oslo. Har nettopp begynt å leke med tanken så jeg sjekker litt med dere. Kanskje noen her har et kult navneforslag?

Vet vi noe om hvor mange i Norge som følger lavkarbodiett?

Jeg vet at Fedon samarbeider med flere kantiner i Oslo og snart klinker vel dagligvareforretingene til med et større vareutvalg, så jeg tror bølgen har kommet for å bli. Tror dere det er et behov for en rendyrket lowcarb Cafe/kiosk i Oslo? Tenker på å kanskje lage et konsept som kan bygges ut i flere byer.

Vel, bare en liten tanke

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 19:52   #2
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

ALT er jo i Oslo. :sur:
Men det er nok absolutt marked for det ja. Lykke til!!

Gammel 07-04-05, 19:55   #3
Pianoman
Medlem

Pianoman sin avatar

Hvor: Bærum
Alder: 49
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Funker det i Oslo - så kanskje det kommer til et sted nær deg også..

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 20:01   #4
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Kjempefint, Pianoman

Da har vi et sted vi kan møtes på treff
Vi har snakket om det flere ganger her inne, at vi skulle ønske det var Lavkarbe-steder. Det finnes visst et sted i Arendal.....

Navn...navn...navn *Tenker*

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 08-04-05, 01:11   #5
anniejahren
Medlem

anniejahren sin avatar

Hvor: Oslo
anniejahren har en fantastisk aura rundt seganniejahren har en fantastisk aura rundt seg

Det hadde vært topp....tror det hadde slått ann veldig...men heller lunsjbar/cafè en kiosk.....men tror nok det hadde vært mer populært på oslo vest??eller midt i sentrum(stortinget/national)....

Egentlig rart fedon ikke har gjort noe sånt.....

Lykke til....og hvis du først gjør noe sånt så vil jeg veldig gjerne ha jobb assa....=)

anniejahren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 13:34   #6
pysa
Ubekreftet Medlem

pysa sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Telemark
Alder: 48
pysa er ny på veien

genial ide....
Synd jeg ikke bor i oslo da!

pysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 17:07   #7
elmor
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2005
Alder: 51
elmor er på en erverdig vei

Ja, takk! Lavkarbo-takeaway/kafé/..!!!

Det er utrolig vanskelig å finne god, lavkarbo frokost og lunsj. De fleste kafeer og lunsjstedene har jo bare "høykarbo" alternativer... Jeg har måttet spise Lindberg-bar fra helsekostforretning i nærheten av jobben (i Oslo sentrum), og det er IKKE tilfredsstillende. Det hadde vært skikkelig bra å kunne kjøpe lavkarbo ute. (Jeg er typen som ikke ville finne på å lage matpakke...)

Gjerne take-away, så jeg kan ta med meg maten på jobben hvis jeg har dårlig tid!

Lykke til!!!
Stå på!

elmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 18:22   #8
siri74
Medlem

siri74 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
siri74 er virkelig snillsiri74 er virkelig snillsiri74 er virkelig snillsiri74 er virkelig snill

JA!!!!

Og jeg driver gjerne Trondheims-avdelingen din
Hold oss oppdatert da -dette er kjempespennende!! Skal være trofast kunde når jeg er i Oslo, det er helt sikkert

Dette var dagens beste nyhet -håper virkelig du slår til og utvikler dette konseptet (slå til NÅ ellers dukker det sikkert opp innen 1-2 år).

En ting du bør satse på i samme slengen forresten er take-away (all slags low-carb retter for oss som har latskap-tendenser )

siri74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barn og Lavkarbo Thula Barns kosthold 38 06-03-05 23:31
Matallergi av lavkarbo ??? Nille Lavkarbo generelt 1 12-12-04 22:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.