Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Vekt på kålstuing?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-08-11, 20:27   #1
Noenkiloformye
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Noenkiloformye er på en erverdig vei
Red face

Vekt på kålstuing?

Lagde kålstuing i dag. 300g hodekål (fant ikke spisskål ) stekt i 2-3 ss meierismør, og så tilsatte jeg 2dl kremfløte. Kokte en god stund slik at det hele ble ganske "sausete". Men nå lurer jeg da på hvor mye jeg har spist, for jeg spiste ikke alt selv. Spiste 268g av denne blandingen. Ser at 1dl fløte veier 333 gram, så hele sulamitten burde da veie sånn ca 966g da? Men synes ikke det stemmer helt med tanke på hvor mye som var igjen i kaserollen. Set burde da ha vært igjen mye mer.
Så da lurer jeg igrunn på om noen har et råd til meg sngående hvs jeg har spist. Er det like greit å bare si at jeg spiste 150g hodekål 2 ss smør og 1dl fløte? For jeg spiste vel halvparten

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 20:44   #2
lille_trille
Seniormedlem

lille_trille sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
lille_trille er ny på veien

Sv: Vekt på kålstuing

Legg inn på diett.no så regner det ut for deg

lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 20:46   #3
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

At 1 dl fløte skal veie 333 gram har jeg vansker for å tro. Hvor har du det fra? Kremfløten jeg har i kjøleskapet veier 100 g pr. dl i alle fall.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 20:47   #4
Noenkiloformye
Medlem

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Legg inn på diett.no så regner det ut for deg

Ja, men problemet er at jeg ikke vet nøyaktig hvor mye jeg har spist av hva. Tenkte jeg skulle prøve å legg inn egen matvare, må da finne verdiene i hodekål og plusse på fløte og deretter ta den oppveide mengden, eller blir det helt feil?

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 20:50   #5
Noenkiloformye
Medlem

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

At 1 dl fløte skal veie 333 gram har jeg vansker for å tro. Hvor har du det fra? Kremfløten jeg har i kjøleskapet veier 100 g pr. dl i alle fall.

Hmmmmm.......... Dette fant jeg på forumet "1/3 liter fløte = 3,33 dl fløte = 333 g fløte" Så du har rett i at 1dl ikke veier 333g Snakker om å tenke feil
Bør jeg da ta utgangspunkt i 111g eller 100g?

Gammel 03-08-11, 21:35   #6
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Hmmmmm.......... Dette fant jeg på forumet "1/3 liter fløte = 3,33 dl fløte = 333 g fløte" Så du har rett i at 1dl ikke veier 333g Snakker om å tenke feil
Bør jeg da ta utgangspunkt i 111g eller 100g?

Jeg tror ikke de 11 grammene med fløte har noe å si.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 21:47   #7
Noenkiloformye
Medlem

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg tror ikke de 11 grammene med fløte har noe å si.

Ikke mye, men kanskje det hjelper litt på fett% min

Takk for svar

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Kålstuing ireile79 Middag 7 13-09-09 16:03
Kålstuing michij Middag 2 24-10-07 22:50
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.