Sv: Søtningsmiddel i begynnelsen ?
Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.
Hei, jeg er veldig fersk i ketolyse gamet, men har lest mye inne på dette forumet i noen mnd, og har også lest hele ketolyse boken. Jeg sliter litt med å finne noe ang søtningsmiddel i starten av ketolyse kuren. Er det sånn at man helst bør holde seg unna alt av dette i starten for å venne kroppen av med søtsuget? Eller har det ikke noe å si? Når kan man begynne å drikke lett brus for å se om man kan tåler det uten vektoppgang osv. Bake lavkarbo kake f.eks.. Dersom dette står et sted på forumet så beklager jeg , har søk og søkt men finner ikke..
Selve Ketolysekuren legger ingen begrensninger på bruk av lettbrus og kunstig søtning. Det man imidlertid bør være klar over er at enkelte føler det som "partystoppere", og noen mener også det kan gi søtsug. I tillegg er vel ikke aspartam det sunneste for kroppen akkurat, sukrin og stevia er imidlertid naturlige søtningsmidler. Her må man nesten prøve seg litt fram selv.
Personlig har jeg aldri merket noen forskjell hverken på vektnedgang eller på søtsug om jeg drikker litt lett-brus eller lager noe mat jeg søter med sukrin eller stevia - men som sagt, prøv deg litt forsiktig fram og finn ut hvordan din kropp reagerer
Ønsker deg lykke til med kuren!
|