Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

HJELP! Flybelte ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-08-11, 22:38   #1
Snorkfroken76
Medlem

Snorkfroken76 sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

HJELP! Flybelte ...

Hei! Skal ut og fly, og forrige gang jeg gjorde det passet ikke beltet den ene veien! Det var stor forskjell på lengden på beltet på turen og returen. Jeg (skammer meg) turte ikke si noe og fløy ene veien uten belte og gruet meg hele ferien for om det ikke skulle passe på vei hjem. Det gjorde det heldigvis.

Men nå skal jeg fly igjen og er så engstelig for ikke å få plass! Setene passer over rumpa, men har fortsatt stor mage/hofter. Er 135cm rundt hoftene. Noen som vet?

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 22:48   #2
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: HJELP! Flybelte...

Denne gangen tør du å si ifra om beltet ikke passer!

Du vet... du er ikke den eneste store flypassasjeren i verden. De har belteforlengere vil jeg tro? Dessuten er du mindre enn sist!

Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 23:29   #3
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Jeg vet jo ikke akkurat lengden på beltet du skal fly med - men jeg sjekket papirene mine, og jeg har vært omtrent så brei som deg - og jeg har alltid fått på meg beltet. Så jeg tror du kan slappe av. Du er mye, mye mindre nå enn du var før, og da fikk du jo på deg beltet ene veien. Så nå få du på deg begge to!
God tur, hvorenn du skal. Kanskje vi møtes, skal ut og fly snart selv - og veldig spent på hvor mye plass jeg har i setet denne gangen
til deg

Gammel 18-08-11, 11:12   #4
Snorkfroken76
Medlem

Snorkfroken76 sin avatar

Tusen takk for svar jenter. Skal reise med folk jeg ikke kjenner så godt så den ydmykelsen klarer jeg bare ikke. Men prøver suge til meg deres gode ord her nå!

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 11:22   #5
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Hvor mye har du gått ned siden sist da? Og er det ikke mulig å høre med flyslskapet?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 12:26   #6
MissPivotal
Medlem

MissPivotal sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Skjønner deg veldig godt! Sist jeg var ute og fløy passet beltet helt fint den ene veien, men den andre veien var det først ikke sjans. Så fikk jeg hjelp av samboeren min presset skiten på. Skar seg inn i magen. Vondt, og utrolig pinlig! Vet ikke helt hva løsningen er.. Kanskje spørre flyvertinnen på vei inn, om hun kan sette en belte-forlenger på plass på i setet ditt før du setter deg? Lykke til! Håper ting passer. God tur

MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 13:15   #7
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Hvor: Akershus
Alder: 48
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Dette kjenner jeg meg så absolutt litt for godt... Jeg flyr mange ganger i året, hovedsakelig med Ryan air, og der er det ca 30 cm igjen til det går igjen Men jeg prøver å gi f i hva andre måtte mene og ber om ekstra belte og de bruker å være både veldig hyggelige og diskret.
På charterturer med f.eks Thomas Cook pleier det å gå bra, men lengden kan variere veldig.
Dessuten er det et problem med matbrettet, da bordet foran meg blir stående i litt "bakke"... For selv om magen ikke er så stor, så blir plassen fyllt opp av rumpa mi, gitt Så det ender med at jeg må ha tingene mine på samme bord som gubben.
Men nå må du bare nyte turen og ikke beskymre deg. Det er faktisk mange som ikke får på seg beltet på enkelte fly, vi er ikke SÅ unike
God tur!

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 14:18   #8
Nnem
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Alder: 39
Nnem er ny på veien

Jeg var ca 139 cm rundt hofta da jeg reiste for ca 2 år siden, da jeg det greit med belte. Hadde jentungen på fanget også.

Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 14:39   #9
Snorkfroken76
Medlem

Snorkfroken76 sin avatar

Tusen takk for så mange tilbakemeldinger! Forrige gang jeg fløy var jeg på mitt største (se ticker) men er usikker på omkretsen da. Men har minsket en 15-20 cm tror jeg...

MEN vet noen om det er samme beltespenne på alle flybelter så man kan kjøpe en forlenger som passer alle? Har sett en butikk som har buksebelter og skryter av autentiske flybeltespenner så ev. kan jeg få tak i ett å ha i veska...

Forrige gang ringte jeg Norwegian og spurte om hva man gjorde om beltet ikke passet, og fikk da beskjed om at om ikke beltet passet passet nok heller ikke setet. Men det visste jeg at det gjorde, men pga at jeg nettopp hadde vært gravid i tillegg til overvekta hang magen veldig, men rumpa var ikke så brei om dere skjønner. Fikk bare beskjed om ev. å bestille to seter. Orket ikke mer av samtalen og sa takk og satset på at det skulle gå..
Skal tøffe meg opp å ringe å spørre igjen...

Mål til 17.mai!:
Gammel 18-08-11, 14:59   #10
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.

Tusen takk for så mange tilbakemeldinger! Forrige gang jeg fløy var jeg på mitt største (se ticker) men er usikker på omkretsen da. Men har minsket en 15-20 cm tror jeg...

MEN vet noen om det er samme beltespenne på alle flybelter så man kan kjøpe en forlenger som passer alle? Har sett en butikk som har buksebelter og skryter av autentiske flybeltespenner så ev. kan jeg få tak i ett å ha i veska...

Forrige gang ringte jeg Norwegian og spurte om hva man gjorde om beltet ikke passet, og fikk da beskjed om at om ikke beltet passet passet nok heller ikke setet. Men det visste jeg at det gjorde, men pga at jeg nettopp hadde vært gravid i tillegg til overvekta hang magen veldig, men rumpa var ikke så brei om dere skjønner. Fikk bare beskjed om ev. å bestille to seter. Orket ikke mer av samtalen og sa takk og satset på at det skulle gå..
Skal tøffe meg opp å ringe å spørre igjen...

Det der med eget belte var jo genialt Tror det er en standardtype som er på alle fly?
Men hvis så mange cm er vekk siden forrige tur, så tror jeg du beskymrer deg helt unødig
Syntes de fra Norwegian var heller uhøflig. Du vet jo selv om du har plass i setet eller ikke. Jeg har heller ingen problemer med å få plass ellers, det er beltat som er problemet. Hadde blitt irritert, altså

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 16:38   #11
Snorkfroken76
Medlem

Snorkfroken76 sin avatar

Hm, noen som har sett flyspenner som ser annerledes ut en dette?:
http://www.naive.no/index.php/cPath/69

Og ja, han på Norwegian sist gjorde ikke at jeg ville ringe igjen for å si det sånn.. Men har ringt nå og pussig nok kunne ikke hun første jeg kom til svare. Må da være mange som spør om sånt, men forrige gang måtte jeg også settes over.. Men så kom jeg til en hyggelig dame som sa at de hadde ekstra belter i tilfelle gravide osv. men vet ikke om jeg takler å måtte be om det. Hadde det vært med familien men...
Vil helst få kjøpt meg et eget i back-up..

Mål til 17.mai!:
Gammel 18-08-11, 16:42   #12
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

De har belteforlengere på flyene altså. Bare å spørre.

sånn O.T:

Hva er egentlig meninga med beltene? Er ikke som vi ramler av setene når flyet tar av og lander!

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 16:52   #13
Kitsu
Seniormedlem

Hvor: Bergen
Alder: 40
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hva er egentlig meninga med beltene? Er ikke som vi ramler av setene når flyet tar av og lander!

Nei, men med kraftig nok turbulens risikerer du å slå hodet i taket om du ikke har belte på. Og vanligvis er det mest turbulens under take-off og landing. Det er en grunn til at de anbefaler å ha det på så lenge man sitter. Forøvrig, med småflyene til Wideröe tror jeg nok man kan risikere å skli av sete under landing - er rullebanen kort nok, bremser de kjempebrått mens man fortsatt er i luften. Man kjenner den...

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 17:22   #14
Snorkfroken76
Medlem

Snorkfroken76 sin avatar

http://seniortravel.about.com/od/air...eltLengths.htm

Fant denne oversikten over lengden på ymse flybelter. Tenkte den var grei å legge her for andre som ev. lurer på det samme.

OG så får man kjøpt belteforlengere bl.a. her:
http://www.extend-its.com/ordervalue.htm

Mål til 17.mai!:
Gammel 18-08-11, 17:31   #15
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å bruke et sånt som belteforlenger nei - det er jo ikke samme materiale i selve beltet som i et sikkerhetsbelte! Ser for meg at det der kan ryke ved belastning lenge før et sikkerhetsbelte ryker.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 17:34   #16
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Det er vel ikkje gitt at det er dårleg materiale berre fordi det er fargar og mønster på Og om alternativet her er å ikkje bruke belte i det heile tatt fordi det ikkje passar, så er det vel mykje betre?

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 17:44   #17
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Det er vel ikkje gitt at det er dårleg materiale berre fordi det er fargar og mønster på Og om alternativet her er å ikkje bruke belte i det heile tatt fordi det ikkje passar, så er det vel mykje betre?

Jeg har ikke sagt ett ord om farger og mønstre. Og hva med forsikring dersom det blir oppdaget at man ikke hadde på seg en skikkelig sikkerhetssele om noe skulle skje?

TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 17:46   #18
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har ikke sagt ett ord om farger og mønstre. Og hva med forsikring dersom det blir oppdaget at man ikke hadde på seg en skikkelig sikkerhetssele om noe skulle skje?

jeg antar man står langt sterkere enn om man ikke bruker belte grunnet at det er for kort.... er jo en grunn til at de finnes!

Gammel 18-08-11, 17:48   #19
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

jeg antar man står langt sterkere enn om man ikke bruker belte grunnet at det er for kort.... er jo en grunn til at de finnes!

Har jeg misforstått? Jeg trodde de fancy beltene var nettopp det - vanlige buksebelter!?

Gammel 18-08-11, 17:56   #20
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Har jeg misforstått? Jeg trodde de fancy beltene var nettopp det - vanlige buksebelter!?

jeg trodde det var snakk om belteforlengere her?

Gammel 18-08-11, 18:00   #21
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

jeg trodde det var snakk om belteforlengere her?

Ooops... Jeg tok visst feil. Da skulle det ikke være noe problem å bruke disse. Sorry. Jeg trodde det var vanlige belter og at noen lurte på om de kunne brukes som belteforlengere...

Gammel 18-08-11, 18:17   #22
Snorkfroken76
Medlem

Snorkfroken76 sin avatar

Hei! De fargerike beltene er vanlige belter ja, med autentisk spenne, men tenkte ikke på at selve beltet kunne være svakere/svakere sømmer så takk for påminnelse! Den andre linken med sorte belter er forlengere

Mål til 17.mai!:
Gammel 18-08-11, 19:25   #23
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Og ja, han på Norwegian sist gjorde ikke at jeg ville ringe igjen for å si det sånn.. Men har ringt nå og pussig nok kunne ikke hun første jeg kom til svare. Må da være mange som spør om sånt, men forrige gang måtte jeg også settes over.. Men så kom jeg til en hyggelig dame som sa at de hadde ekstra belter i tilfelle gravide osv. men vet ikke om jeg takler å måtte be om det. Hadde det vært med familien men...
Vil helst få kjøpt meg et eget i back-up..

Ikke noe å bry seg om. Bare å spørre Men jeg måtte bli ganske vant med det selv, før det var "greit" å be om ett ekstra belte.
Det verste er jo de rundt som glaner på en som om en var en sirkusfreak
Jeg var med et fly som datt et par hundre meter ned i en luftlomme en gang. Og da var det jammen godt med belte
Men som mamma og jeg fant ut en gang; Det er jo så trangt i de setene, at vi sitter jo fast likevel

Gammel 18-08-11, 20:05   #24
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Nei, men med kraftig nok turbulens risikerer du å slå hodet i taket om du ikke har belte på. Og vanligvis er det mest turbulens under take-off og landing. Det er en grunn til at de anbefaler å ha det på så lenge man sitter. Forøvrig, med småflyene til Wideröe tror jeg nok man kan risikere å skli av sete under landing - er rullebanen kort nok, bremser de kjempebrått mens man fortsatt er i luften. Man kjenner den...

Den kan eg berre skrive under på. Har dunka hovudet ganske kraftig i veggen ein gong, hadde nok vore enda verre om eg ikkje sat fast. Det kan vere nokså heftig turbulens i dei små kråkene til Widerøe. Har faktisk aldri hatt problem med lengda på belta utruleg nok, meir dårleg plass til bakenden i trange fly. Hips from hell! Eg forstår det er ekkelt å måtte be om det, men eg trur faktisk dei som jobbar der er både diskret og greie, det er jo ein del av jobben deira å sørge for at du skal føle deg trygg og OK.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:26   #25
krod
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2009
krod er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Det er jo så trangt i de setene, at vi sitter jo fast likevel

Det er sikkert og visst, når jeg får beina og rompa ned i ett sånt sete så sitter jeg fast.

Men til TS, ett par ganger har flyvertene kommet med forlenger til meg helt uten at jeg har spurt. Og ja, det er ganske flaut å spørre..

Merkelig nok har jeg alltid fått på meg beltene uten forlenger. Men matbrettet, det gidder jeg ikke prøve. Da må jeg i så fall legge magen oppå!

krod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar

Emneord
beltelengde, flybelte, frly

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.