Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Kan noen se på dette for meg?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-08-11, 18:12   #1
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Kan noen se på dette for meg?

Jeg har prøvd etter beste evne å legge inn det jeg har spist i dag på Diett.no.
Resultatene ser dere under her. Hvordan ser dette ut ernæringsmessig? jeg er nå i min fjerde uke på lavkarbo og har hatt stillstans i vekta på en uke nå. Jeg har derfor prøvd å øke litt på fettet.
I tillegg drikker jeg kaffe og en del vann.
Energi 1208

Basert på ditt ADI
Fett 103g Mettede fettsyrer 15.6g Flerumettede fettsyrer 5.77g Enumettede fettsyrer 28.5g Kolesterol 646mg Natrium 276mg 18%Karbohydrat 10.5g 8%Kostfiber 8.94g 36%Tilsatt sukker 0g Protein 53.2g 116%Vitamin B12 122%·Vitamin B6 62%Vitamin A 72%·Folat 24%Tiamin 23%·Vitamin D 41%Vitamin E 161%·Vitamin C 22%Niacin 13%·Sink 13%Selen 96%·Riboflavin 58%Kopper 41%·Kalium 33%Fosfor 67%·Magnesium 23%Jern 26%·Kalsium 14%Basert på ditt ADI


Fett79 %Protein18 %Karbohydrat4 %Alkohol0 %

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 18:48   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: kan noen se på dette for meg?

Hvorfor bare 10g karbo? Det er ikke om å gjøre å live lavest mulig, men å få i seg de rette karbene.
I tillegg er 1200 kcal veldig lite!
Både det lave bkarboinntaket og kaloriinntaket kan få kroppen til å gå i sparemodus.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 20:17   #3
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: kan noen se på dette for meg?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor bare 10g karbo? Det er ikke om å gjøre å live lavest mulig, men å få i seg de rette karbene.
I tillegg er 1200 kcal veldig lite!
Både det lave bkarboinntaket og kaloriinntaket kan få kroppen til å gå i sparemodus.

Jeg har spist det jeg ville og har vært mett.
Kanskje det er derfor vekten har stått stille en uke?
Hva er det optimale man bør få i seg av fett, proteiner og karbohydrater og være i ketose?
Jeg er 175 høy veier nå 71kg og ønsker å gå ned til 65kg. Jeg mosjonerer ikke noe bortsett fra en spasertur nå og da. (Vet jeg burde vært flinkere til det )

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 20:29   #4
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: kan noen se på dette for meg?

Jeg og gikk i den fellen. Jeg begynte å bygge opp kostholdet rundt protein. Passer på at jeg får i meg nok protein (1g protein per kg kroppsvekt), samtidig som jeg skal være over 15g kh om dagen (med tak på 30g). Da er det lett å finne ut hvor mye fett jeg trenger, i og med at jeg skal ha 75 av energi % fra fett (kakediagram).
Etter at jeg begynte med det har det ikke vært noe problem å få i seg nok energi heller, men det kan jo være tilfeldigheter ( ? )

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 20:41   #5
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: kan noen se på dette for meg?

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Jeg og gikk i den fellen. Jeg begynte å bygge opp kostholdet rundt protein. Passer på at jeg får i meg nok protein (1g protein per kg kroppsvekt), samtidig som jeg skal være over 15g kh om dagen (med tak på 30g). Da er det lett å finne ut hvor mye fett jeg trenger, i og med at jeg skal ha 75 av energi % fra fett (kakediagram).
Etter at jeg begynte med det har det ikke vært noe problem å få i seg nok energi heller, men det kan jo være tilfeldigheter ( ? )

eh.. må visst ha det inn med teskje jeg
Hvordan er den optimale fordelingen for meg da mellom fett, proteiner og karbohydrater?

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 20:43   #6
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: kan noen se på dette for meg?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor bare 10g karbo? Det er ikke om å gjøre å live lavest mulig, men å få i seg de rette karbene.
I tillegg er 1200 kcal veldig lite!
Både det lave bkarboinntaket og kaloriinntaket kan få kroppen til å gå i sparemodus.

Men ser det greit ut mht til fett og proteiner da?

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:29   #7
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: kan noen se på dette for meg?

Opprinnelig lagt inn av Suann, her.

Men ser det greit ut mht til fett og proteiner da?

Jeg synes fordelingen så veldig fin ut Nesten litt skaldemansk, men det er jo ingen dårlig ting. Når du har hatt stillstand en uke er det altfor tidlig å se etter grunner - kanskje du skal ha eggløsning eller mens? Selv hadde jeg veldig liten eller ingen nedgang rundt syklustoppene med vannsamlinger i kroppen. Nå som jeg er ferdigslanket går jeg glatt opp to kilo etpar ganger i mnd

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:35   #8
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: kan noen se på dette for meg?

Opprinnelig lagt inn av Suann, her.

eh.. må visst ha det inn med teskje jeg
Hvordan er den optimale fordelingen for meg da mellom fett, proteiner og karbohydrater?

Det er opp til deg selv, surt nok Jeg valgte en "retning" som jeg ser flere går i, nemlig 75% fett, 20% protein og 5% kh. Råder deg til å prøve ut en side som heter diett.no
Skriv inn matvare og hvor mange gram/dl e.l. trykk så kakediagram til høyre på siden. Da får du opp fordelingen i energi %
Samtidig vil du ha et mål med hvor mange kh du spiser (eller du kan velge å kun kutte ut ris, poteter, past og sukker). Du kan jo f.eks. bestemme deg for 20g kh om dagen (eller mer, kommer an på hvor streng du vil være). Selv har jeg blitt anbefalt å ikke gå under 15g kh om dagen, så da holder jeg meg over det.

1g protein per kg kroppsvekt en fint, mer om du trener mer (har ikke fått et entydig svar, men det er ingen stor krise om du spiser litt mer. Det kan du surfe siden litt for å finne ut hva du vil legge deg på)
Jeg ser ikke på gram når det kommer til fett. Men det er enkelt nok fordi jeg får i meg nok om jeg følger energi % i kakediagrammet (igjen, har ikke fått et entydig svar).

Du må nesten prøve deg fram. Du kan endre ting etter hvert som du merker hvordan kroppen din reagerer på det du spiser

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 00:51   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen se på dette for meg?

Jeg synes fordelingen ser fin ut. Om karbohydratene kommer hovedsakelig fra grønnsaker er det bra. Du skal ikke ned mange kg, derfor går det tregere for deg. Jeg skulle bare gå ned få kg og har vel gått ned 500 g i mnd eller deromkring.Men at du ikke har gått ned den siste uka bare er ikke noe å bry seg om,altså. Det kan gå i rykk og napp dette.Vannmengden i kroppen forandrer seg stadig.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 09:10   #10
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Kan noen se på dette for meg?

Tusen takk alle sammen! Dere er så snille som svarer og bryr dere!!

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har sett dette? bibi Generell diskusjon 6 12-02-08 07:30
Noen som går på dette? monki Spørsmål og svar 7 09-04-07 10:28
Er det noen som vet noe om dette? clueless Lavkarbo generelt 3 30-05-05 21:05
Noen som kan forklare meg dette???? Silja Atkins kosthold 2 28-05-05 22:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no