Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Ikke all grønn te er laget likt

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-09-11, 11:10   #1
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk
Thumbs down

Ikke all grønn te er laget likt

Jeg drikker grønn te. Masse. Vanligvis liptons eller twinnings med ulike smaker - fra pose. Gjerne 4-5 kopper på en arbeidsdag + 2-3 kopper på kveldstid. Dette har jeg gjort de siste 5-6 årene.

Jeg vet jo selvfølgelig at te kan misfarge tennene, men har ikke hatt større problemer med dette. Vanlig tannbørsting et par ganger om dagen holder skjoldene pent unnda perleraden (som mer likner en elfenbensrad, men det er altså emaljen, ikke teen sin skyld. Sitat tannlegen min.)

Sist jeg var på butikken kjøpte jeg Rema 1000 sin "Grønn te med sitron". Den har jeg drukket i 24 timer... og da jeg så gliset mitt i speilet til morran på jobben (var ikke våken nok til å registrere hva jeg så tidligere).

Det var så ILLE at ikke engang skraping med neglene tok det. Heldigvis har vi apotek tvers over gata for jobben... Så nå sitter jeg her med nyskrubba tenner med ny tannkrem, ny tannbørste - og twinnings i koppen. Rema 1000 sin kan være så billig den bare vil - den kan gjerne brukes i stedet for tjærebeis.

MØKKATE!

Sist redigert av smgj : 01-09-11 kl 12:15.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 12:10   #2
Okie
Medlem

Okie sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Okie er ny på veien

Sv: Ikke all grønn te er laget likt

auda... litt sterk den da...

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 12:32   #3
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Jeg har drukket opp snart to bokser av rema sin grønne te og kan ikke si jeg har merket noe på tennene.. Men mengden har sikkert en del å si, jeg drikker max tre kopper om dagen.

Gammel 04-09-11, 18:11   #4
Katta66
Medlem

Katta66 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Katta66 er på en erverdig vei

Uff, det hørtes ikke bra ut.

Jeg drikker Twinings Chai grønn te - liker godt smaken på den

Katta66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:41   #5
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Jeg har nå gått tilbake til en salig blanding av twinnings grønne teer og liptons. Etter 2-3 grundige tannpusser så ser også tennene ok ut.

Jammen godt at ikke alle har samme erfaringer - vanligvis er jeg positiv til butikkenes billigmernker, men dette passet ikke meg, dessverre.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grønn paprika - ikke rød eller gul? HappyMe Lavkarbo generelt 1 24-03-11 12:47
Har laget peppermyntestenger ... Fredrikke07 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 22 05-12-10 17:55
Laget pizza i dag! Tøsa! Ketolysekuren 11 30-11-10 01:57
Mennesket er ikke laget for å spise kjøtt!! Iset Generell ernæringsdebatt 6 08-02-05 17:02
Har der lagt merke til at dl mål på grønnsaker ikke er likt det i vekt? Amygdala Induksjonen 2 05-07-04 14:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.