Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan tar du innblanding fra andre?Jeg føler meg som i et fengsel når mine nærmeste (mamma mest) "bryr seg" og kommenterer mitt utseende, mitt kosthold, mine handlinger, mine valg,mine følelsesuttrykk, mine vaner, ja, alt som ikke ligner henne. Jeg føler meg invadert og trekker meg vekk og er da som i et innelåst bur. For jeg er redd for å gå ut i friheten, fordi der kommer hun igjen og kritiserer, bemerker, kommenterer, synser, spør uten sympati. Jeg vil bare få være i fred slik jeg er. Jeg er sårbar og klarer ikke å la henne holde på uten at det går innpå meg. Uten at jeg beskytter meg. Hun virker blottet for evnen til empati. Sist redigert av Yrla : 23-09-11 kl 15:56. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tar du innblanding fra andre?Yrla, kjære, jeg mener du bør droppe denne damen!
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
Sv: Hvordan tar du innblanding fra andre?Som du sier er du 39 år. Kutt kontakten med henne så mye som mulig, hvorfor skal du omgås mennesker som bare bryter deg ned? Om hun begynner slik så reiser du deg og går. Om hun spør hvorfor du går så si det som det er - at du ikke gidder sitte der og bli trakassert, men at du kommer tilbake igjen når hun klarer å snakke ordentlig til deg.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 58
Sv: Hvordan tar du innblanding fra andre?Enig, gi henne litt kuldebehandling en periode og la henne sitte i tenkeboksen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tar du innblanding fra andre?Takk for at dere støtter meg. Jeg har avvist henne mange ganger i perioder. Hun går ikke i tenkeboksen av det fordi hun ser ikke seg selv utenfra, men det hjelper ørlite grann å si ifra at det hun sier sårer og at hun må slutt å kritisere etc. Hun kaller seg selv impulsiv, jeg vil si hun hele tiden sier det hun tenker uten sperrer. Og det er mye kjedelig som renner ut. Jeg har sagt ifra idag at jeg ikke kan ha kontakt med henne når hun er sånn, og hun lovte å prøve å skjerpe seg. Jeg ble overrasket over at hun ville høre meg ferdig og ikke legge skyld på andre. Ja, det er av barmhjertighet for henne jeg ser henne mye mer enn ønskelig. Hun har lite venninner, er fullstendig ubehjelpelig med å ta vare på seg selv og å vite hvordan hun skal takle sosiale og praktiske ting. Har hun kjæreste betyr jeg null. Da tar hun aldri kontakt. Da kan hun støtte seg til han. jg har ikke noe imot å gi henne tips om hva hun kan gjøre for egen helse etc, men liker dårlig at hun kommer til meg svak og redd og klamrende. Da har jeg ikke medfølelse selv om hun sikkert på den måten trygler om nettop det, men reagerer istedet med sinne fordi hun er så engstelig og svak. Det er så rart å se henne sånn når jeg vet hvor sterk og sta og slem hun var som yngre mot meg. Vel, vel, det var mor |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Hvor: Østfold
Alder: 51
Sv: Hvordan tar du innblanding fra andre?Jeg synes det virker som at du har kommet langt i å se henne uten å la dine følelser komme i veien...? Men du trenger kanskje hjelp til å innse at hennes meninger faktisk ikke betyr noe lenger. Du er et voksent, selvstendig individ som takler ditt liv, gjør deg opp dine egne meninger og tar dine avgjørelser, opp- og nedturer med selvstendighet og står kun til ansvar for deg selv.
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tar du innblanding fra andre?Jeg har ikke ord, men sender deg en klem. Ta vare på deg selv. Fint at akupuntur hjelper.
Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
Sv: Hvordan tar du innblanding fra andre?Uff, for en lei mor du har... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ***LCHF***
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvordan regne ut karbohydrater? + litt andre spm. | tins | Ketolysekuren | 4 | 21-07-10 18:01 |
Hvordan overbevise mormor (og andre skeptikere)? | Maramell | Ketolysekuren | 5 | 19-04-10 11:50 |
Hvordan fortelle andre om mitt nye kosthold? | benam | Generell ernæringsdebatt | 2 | 10-02-09 13:31 |
Hvordan fortelle om ketolyse til andre? | chanela | Ketolysekuren | 9 | 13-01-09 00:07 |
Pes (hvordan få andre til å forstå at ketolyse virker?) | Regan | Ketolysekuren | 11 | 07-01-09 10:02 |