Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fordøyelsen

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-10-11, 18:13   #1
GuriMallaTralla
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2011
GuriMallaTralla er på en erverdig vei

Fordøyelsen

Jeg er ny her og er ganske fersk på lavkarbo....men er i gang med livsttilsendring. Dag 3 i dag...og det føles veldig bra. Spiser egg, fettholdig mat og holder meg til det minimale på karbo, ca 20 gr pr dag.
Men når skal jeg komme meg på do?
Hvor mye "skade" gjør ett glass rødvin?
Årsaken til min endring er ønske om å gå ned noen kg etter røykeslutt samt prøve ut dette iforbindelse med endel "vondter" i muskler.
Ha en fin kveld

GuriMallaTralla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - vil ha trivsel med maten. Dette er en enkel diett som passer meg. Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:26   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fordøyelsen

Spiser du grønnsaker? Jeg merker at ting går av seg selv når jeg spiser grønnsaker. Men ellers er det ikke rart det blir mindre rester som skal ut når man spiser ting kroppen faktisk bruker opp.. Hører folk si det samme om hunder som får skikkelig kjøtt og fett og ikke tørrfòr som inneholder masse mel, vi merker det kjapt på både hundene og kattene våre.

Og rødvin, kjøp en type med lite restsukker. Jeg vet det ligger noen tråder her inne om anbefalte merker, men det er jo bare å spørre på polet, spør etter en med minst mulig restsukker. Kroppen stopper å forbrenne fett den tiden den forbrenner alkoholen, men fortsetter uten problemer å forbrenne fett når alkoholen er brukt opp. Så da deg gjerne et glass rødvin i blandt du.

Men obs, noe av oss reagerer mere på alkoholen enn før, jeg blir surrete i hodet av et lite glass, selv med min store overvekt( bmi på over 50 ).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 20:43   #3
GuriMallaTralla
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2011
GuriMallaTralla er på en erverdig vei

Sv: Fordøyelsen

Takk for svar :-)
Ja, jeg spiser brokkoli og blomkål.......
Til lunsj går det i tomat, agurk, egg, skinke og majones. Utrolig godt))) Laga DEN koldt-tallerkenen til miiddag til oss idag.

GuriMallaTralla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - vil ha trivsel med maten. Dette er en enkel diett som passer meg. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
NRK nå! "Lev lenge" - i dag: fordøyelsen Nerthus Generell ernæringsdebatt 0 23-05-11 19:52
Ødelegger vi fordøyelsen? Metalpus. Ketolysekuren 16 20-03-09 23:32

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.