Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hel kardemomme

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-12-11, 23:25   #1
Lille34
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel
Question

Hel kardemomme

Jeg tenkte å lage lys gløgg til jul, og i Gerds oppskrift står det at man helst trenger hel kardemomme, iom at malt kardemomme ikke løser seg opp. Jeg finner bare malt k.m. i de butikkene jeg har lett i.

Noen som vet hvor man kan få kjøpt hel kardemomme?

Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 23:28   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hel kardemomme

Vet du, jeg har lett i alle butikker her, INGEN har.... Så jeg har brukt malt karbemomme, og silt gløggen gjennom kaffefilter.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 23:30   #3
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Innvandrerbutikker har.

Gammel 07-12-11, 23:38   #4
LineJM
Seniormedlem

LineJM sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
LineJM er på en erverdig vei

De pleide å ha sånt på velassorterte matbutikker men av og til så synes jeg utvalget blir dårligere og dårligere der også.

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 07:25   #5
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

I Belgia fekk eg berre tak i heil kardemomme, ikkje tale om å få tak i malt. Rart at det er slik skilnad! (Eg fekk malt kardemomme tilsendt frå Noreg då.)

Eg tenkjer også innvandrarbutikkar, eg har ikkje leita etter det sjølv her enda...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 07:28   #6
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Apoteket pleier å ha en del krydder faktisk - prøv der.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 08:51   #7
Lille34
Medlem

Tusen takk for alle tipsene Jeg skal se både på apoteket og i innvandrerbutikken. Om jeg ikke finner det, følger jeg ditt eksempel, Gerd

Gammel 08-12-11, 09:11   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Skal titte innom apoteket sjøl i dag

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 12:08   #9
Lille34
Medlem

Jeg fant hel kardemomme på innvandrerbutikken De hadde både grønn og sort, men jeg går utifra at jeg skal bruke den sorte?

Gleder meg til å drikke gløgg

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gode boller med kardemomme Victory Bakst 0 23-03-11 22:03
Tips om KARDEMOMME og kanel! Madeleine Induksjonen 21 08-04-08 22:41
Laks i Kokkossaus med grønn Kardemomme. Indisk Bamse Middag 1 03-09-07 01:00
Chai - Te m/kanel, kardemomme og ingefær Marianne Smoothies / drikke 0 19-11-04 19:58

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.