Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Gjest
|
Øk karboinntak og få nedgangLigget rundt 70,3-70,2 kg siste 4 ukene. Stabilt mao og bare litt unna målet på under 70 kg. |
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Øk karboinntak og få nedgangDette er ganske interressant. Vet det har vært diskutert (mulig ikke i egen tråd, men som avsporing i andre tråder) tidligere. Det må jo være verdt en forsøk hvis noen har langvarige platåer.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
![]() ![]() |
Sv: Øk karboinntak og få nedgangKroppene er så ulike, så noen må opp litt mens andre må ned |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#4 |
Gjest
|
Sv: Øk karboinntak og få nedgang
Ja, jeg har opplevd det da jeg var overvektig også, men da fornektet jeg det liksom, fordi man var så fokusert på antall gram kh osv. Både her inne og i artikler på nett, i de bøker jeg leste var fokuset på antall kh under et visst nivå. |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Sv: Øk karboinntak og få nedgangMange opplever at kroppen får en kickstart ved å øke karboinntaket i korte perioder. Om man fortsetter på samme nivå over tid begynner kroppen å samle vann, noe som øker vekta ogg bremser forbrenningen for mange.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Har følelsen av at det er dette mange erfarer. Har man mye som skal bort, er det mest effektivt å ligge lavt og jevt i kh. Når man begynner å krangle med de siste få kiloene, må man endre på "normalkosten". Dvs, kankje øke kh, minske på kalorier, kutte ut søtning, melkeprodukter etc.
![]() |
![]() |
#7 |
Gjest
|
Skal sjekke ut dette nå jeg da. Skal ligge jevnt på 100-150 kh daglig, 3-4 sone 3/sone 4 treningsøkter pr uke, samt godt med vanninntak. |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
Sv: Øk karboinntak og få nedgangJeg går fortest og jevnest ned med mellom 50-70 karbohydrater enn med mindre.. Så høyt som 100 kan jeg ikke gå til daglig, men. Virker nesten som at kroppen min trenger de karbohydratene for å holde forbrenningen på topp. Helt greit for meg.
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Øk karboinntak og få nedgangJoda, Hypah...du har observert og erfart det mange av oss har opplevd. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose.
![]() |
![]() |
#10 |
Gjest
|
Sv: Øk karboinntak og få nedgangVet ikke om jeg klarer konkludere, synes det du sier passer veldig bra for det jeg opplever. Skal se om det fungerer greit å ligge jevnt høyere på kh inntak et par uker nå. Jeg bør nok ikke gå ned så mye mer nå sett ift hvordan jeg føler meg. |
![]() |
![]() |
#11 |
Gjest
|
Sv: Øk karboinntak og få nedgangVeiedag i morra. Har slurvet maksimalt med karboinntaket denne uka pga reise og absolutt null, nada, niks butikker i nærheten..... |
![]() |
![]() |
#12 |
Gjest
|
Sv: Øk karboinntak og få nedgangJupp, gikk opp 1,3 kg på en uke, hehe. Så er tilbake der jeg var for 2 uker siden. Tror kanskje kroppen min skal være rundt 70kg den. Fikk ikke trent veldig bra i forrige uke heller, så det har nok en effekt. Min kropp er lagd for å være i bevegelse :-) |
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Øk karboinntak og få nedgangDet er tydelig at mange er utålmodige og vil gjøre endringer når de når et platå. Men et platå kan brytes uten at en forandrer noe, om man venter. Noen må vente et halvt år, plutselig går de ned i vekt igjen. Om noe har funka en stund er det sannsynlig at det virker videre også, selv om kroppen tar en pustepause.Å gjøre mange endringer kan gjøre det forvirende for en selv å vite hva som faktisk funker. Vi vet lavkarbo funker,og lav GI, så ....stick to it. Men jeg mener også at vi er forskjellige når det gjelder hvor mye vi tåler av karbohydrater, og ikke minst hvilke matvarer vi tåler. Jeg vil i samme slengen si at det er gjort undersøkelser med fiskeinntak, at dette gir mer vektnedgang enn annen proteinrik mat som kjøtt og ost. Hvem kan unngå å vektnedgang av fisk og grønnsaker, hey? Sist redigert av Yrla : 03-12-11 kl 16:00. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#14 |
Gjest
|
Sv: Øk karboinntak og få nedgangSkulle jeg bare spist fisk og grønnsaker hadde jeg ikke bare omkommet av sult, men antakelig også kjedsomhet i matveien etterhvert....... |
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Øk karboinntak og få nedgangHvor står det anbefalt at man kun skal spise det da? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#16 |
Gjest
|
hvis du leter så finner du helt sikkert et sted i en blogg eller på det vide verdensveven at noen sier det er lurt å kun spise det da. |
![]() |
![]() |
#17 |
Juniormedlem
Medlem siden: Dec 2011
![]() |
Sv: Øk karboinntak og få nedgangJeg har en dag i uka der jeg ligger høyere på karbohydratene( 40-50 g) og dette har gitt resultater!
![]() |
![]() |
#18 |
Gjest
|
Sv: Øk karboinntak og få nedgangOg der var jeg på 68,9 kg ja. Like mye som for 2 uker siden, bare avbrutt av en uke i mellom hvor jeg gikk opp til 70.3.... |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Moderat karboinntak | fleur78 | Lavkarbo generelt | 24 | 13-01-16 13:34 |
Jeg lurer på hva som anbefales av karboinntak for meg som må ned 35kg | brabra | Mer enn 30 kg overvekt | 4 | 26-08-11 15:39 |
Løk for å få opp karboinntak. Smart eller dumt? | Olive Oil | Ketolysekuren | 13 | 12-05-11 22:09 |
Karboinntak når man ikke skal gå ned | Bumble | Stoffskifte / hormonproblemer | 3 | 26-10-10 22:33 |
Økning av karboinntak/ut av ketolysekuren? | livsti | Ketolysekuren | 2 | 26-03-08 22:14 |