Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Dec 2011
![]() |
![]() Ny lavkarbouttalelse...Ja, fikk denne tilsendt av ei venninne i dag. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Gjest
|
Sv: Ny lavkarbouttalelse...Grønnsaker er iallefall en særdeles viktig bestanddel i mitt lavkarbokosthold. |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny lavkarbouttalelse...
Nei, men med teskje. Toåringen min, altså: Smør med teskje. Hun kan drikke fløte og spise seterrømme også. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose
![]() |
![]() |
#4 |
Gjest
|
Sv: Ny lavkarbouttalelse...
jeg var meir lat, stusselig og hadde konsentrasjonsvansker (vel, i min alder så daue vel hjernecellene snarere enn væks) når jeg spiste masse flere karbs. Men det kan kanskje ha sammenheng med lavt blodsukker også. Nå har jeg jo ikke lavt blodsukker lengre og derfor heller ikke de symptomene som lavt blodsukker gir (lat, deprimert og begrenset kapasitet i hjernen til å omstille tanker til handling). |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Ny lavkarbouttalelse...Regner med de setter ting på spissen og sprer feilinformasjon med vilje, går da ikke an å være så konsekvent ukritisk til kilder ellers. Er ikke fakta som selger, lenge siden integritetsnivået i avisene sank til tilnærmet Se og Hør-nivå.. Slutta å lese disse artiklene for lenge siden. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny lavkarbouttalelse...Uansett om det er feilinformasjon har nok de som har fulgt med at ekspertene er uenige om dette og det er et bra utgangspunkt i forhold til da jeg var barn og moren min fikk beskjed om å gi meg skummamelk og så lite fett som mulig.
Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det)
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny lavkarbouttalelse...Klart du var motstander pga for lite kunnskap, det er det de mangler alle sammen. At noen tror "vi" spiser lite grønnsaker kan skyldes Skaldemanndietten. Der er det ikke så stort fokus på det fordi karbohydratinntaket er svært lavt, men ketolyse er veldig fokusert på at grønnsaker skal dekke karbohydratkvoten fordi grønnsaker er de sunneste karbohydrater. I tillegg kan man spise litt nøtter av og til, som også inneholder karbohydrater, de er jo også svært sunne/næringstette.Og med de mindre strenge lavkarboretningene er grønnsaker en selvfølge. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|