Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Gi meg motivasjon ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-01-12, 22:49   #1
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Gi meg motivasjon ...

Jeg ramla helt av lasset jeg. Totalt.

Hadde pause i jula og etterpå gikk det strålende, helt til det ikke gikk. Måtte spise en trøstekebab (rart så mye man fortjener når man har det kjipt) og så kom jeg aldri inn i det igjen. Starter hver morgen med ny frisk, men dro på meg influensa og mistet totalt lysten på mat. Bortsett fra cola og karber da. Så da sitter jeg her. Full av skit, med dårlig samvittighet.

Jeg vil jo få det til, men jeg finner ingen motivasjon?

Gammel 16-01-12, 22:58   #2
ToreH
Gjest

Sv: Gi meg motivasjon..

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg ramla helt av lasset jeg. Totalt.

Hadde pause i jula og etterpå gikk det strålende, helt til det ikke gikk. Måtte spise en trøstekebab (rart så mye man fortjener når man har det kjipt) og så kom jeg aldri inn i det igjen. Starter hver morgen med ny frisk, men dro på meg influensa og mistet totalt lysten på mat. Bortsett fra cola og karber da. Så da sitter jeg her. Full av skit, med dårlig samvittighet.

Jeg vil jo få det til, men jeg finner ingen motivasjon?

Too bad. Håper du får ting på stell etterhvert igjen. Får bare ta en dag av gangen, så skal du se at det ordner seg.

Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 23:01   #3
Bik
Seniormedlem

Bik sin avatar

Hvor: Troms
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Stå på og ikke gi deg. Vi skal heie på deg

Hent fram et førbilde om du har, og tenk at dit vil du ikke igjen

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 23:27   #4
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Stå på Peppa, vi har (veldig mange av oss) hatt sånne perioder! DU VET og DU KAN

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 23:36   #5
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Stå på og ikke gi deg. Vi skal heie på deg

Hent fram et førbilde om du har, og tenk at dit vil du ikke igjen

Det funker ikke for meg det, fordi jeg er nå like fornøyd enten jeg er lubben eller tynn....dessverre.

Men når andre påpeker at jeg er ute av form og begynner bli pløsete...ja da skjerper jeg meg, hehe

Kom igjen peppa! Kast alt du har av godis og junk i huset, da har du det iallefall ikke lett tilgjengelig.

Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 23:39   #6
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Tenk + kjøp inn den gode gamle lavkarbomaten, hiv ut fristelser du ikke kan motstå og se for deg hvor slank du ønsker å bli. Det er du som bestemmer hva du vil.

Gammel 16-01-12, 23:44   #7
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Tenk + kjøp inn den gode gamle lavkarbomaten, hiv ut fristelser du ikke kan motstå og se for deg hvor slank du ønsker å bli. Det er du som bestemmer hva du vil.

Jepp, å ha fristelser i huset er fyfy. Bare å kaste, skjønner ikke hvorfor man har det heller hvis man blir lett fristet og ikke klarer styre seg. Men n er det mye jeg ikke skjønner også da

Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 23:47   #8
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Jepp, å ha fristelser i huset er fyfy. Bare å kaste, skjønner ikke hvorfor man har det heller hvis man blir lett fristet og ikke klarer styre seg. Men n er det mye jeg ikke skjønner også da

Motivasjon , Hypah!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 23:56   #9
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Motivasjon , Hypah!

Joda, men trøstespising er liksom ikke så enkelt å motivere for da i et forum eller? Å gi motivasjon er menneskelig umulig, man kan legge til rette for motivasjon, men ikke gi motivasjon. Det er det nå kun peppa selv som kan

Og å fjerne matfristelser er å legge til rette for motivasjon

Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 00:15   #10
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Dette motiverer meg:
- se på gamle før-bilder!
- sminke meg og pynte meg og treffe venner!
- se på lavkarbo oppskrifter og bilder av goood lovlig mat!

Gammel 17-01-12, 08:44   #11
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Jeg lurer på hva du ser for deg som fristelser?

I går var det fiskekaker. Ungene må ha mat selv om jeg har influensa, og når de først var stekt spiste jeg og. Vi snakker ikke om tonnevis av sjokolade man kam trø i søpla.

I tillegg har det gått i rett i koppen, frukt, kakao og sånt møl.

Siden ungene ikke lever på lavkarbodiett har vi slikt i huset. Og det kommer vi til å fortsette med.

Gammel 17-01-12, 09:24   #12
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

I går var det fiskekaker. Ungene må ha mat selv om jeg har influensa, og når de først var stekt spiste jeg og. Vi snakker ikke om tonnevis av sjokolade man kam trø i søpla.

.

Er det fordi du trenger noe lettvint kanskje? Hva med og lage en stoor kjele av de mange gode chillisuppene du finner her, eller ander ting du virkelig liker smaken av, så har du fristende mat stående klart når du kommer hjem og slipper tiltaket med og kokkelere hver dag.
Bytt ut frukt med bringebær!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 09:24   #13
timich
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Å gi motivasjon er menneskelig umulig, man kan legge til rette for motivasjon, men ikke gi motivasjon. Det er det nå kun peppa selv som kan

Helt enig, og utsagn som dette motiverer iallfall meg Man må rett og slett finne motivasjonen selv, det er ingen andre som kan gjøre det for deg Men å heie på deg, og gi deg tips og råd når du trenger det - det skal vi selvsagt gjøre!

Så snart du er frisk igjen så gå deg en tur og få kroppen i gang igjen, det bruker å hjelpe for meg iallfall. Det er ikke like fristende å slenge seg på sofaen med cola og sjokolade om man har brukt kroppen litt i forkant.
Fiskekaker, rett i koppen og frukt er jo ingen krise da... Ikke optimalt nei, men jeg vil ikke si at det er krise. Det som er problemet når du spiser slikt er at du da også får lyst på cola, kakao og andre ting som kroppen din alldeles ikke trenger. Jeg kaster heller ikke slik mat ut av huset (har også 4 barn), men så sant jeg sørger for å få litt mosjon og spise riktig "basismat" så får jeg heller ikke lyst på all den ekstra dritten.
Så: Bli frisk - kom deg opp av sofaen - start på nytt! Ikke vent til mandag. Vi heier på deg!

Gammel 17-01-12, 09:42   #14
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Gi meg motivasjon ...

Lag deg et svært måltid med lite karbo og mye fett. Kanskje det ikke frister så ille å spise noe mer også går resten av seg selv?

Motivasjon, viljestyrke osv funker ikke for meg. Her må det tvang til. Tvang og tilrettelegging.

Sist redigert av nellie : 17-01-12 kl 09:47.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 10:38   #15
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Skjønner det med motivasjonen, og det ER vanskelig å komme igang igjen. Sette deg en dato, lag opp å ha porsjoner i fryseren av "lovlig" mat, og spis først slik at man ikke blir "fristet" av maten man lager til barna.
I går kunne jeg nesten spist risengrynsgrøt, bare fordi det er "ulovlig". så jeg gjør til tider litt opprør mot meg selv å kjenner jeg....kan det være det du gjør i underbevisstheten?

Har du noen bivirkninger av å spise høykarbo? Eller fungerer kroppen din like godt på høykarbo som lavkarbo?

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 10:45   #16
jannesnuppa
Seniormedlem

jannesnuppa sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Kristiansand
jannesnuppa er ny på veien

En stoor motivasjonstil deg Peppa.
Stå på , så går det seg til etterhvert, det er jeg sikker på at du klarer.
Du har jo vært kjempeflink

Gammel 17-01-12, 11:34   #17
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

En stor klem til deg!

Jeg er av dem som tror at du må gå i deg selv for å finne motivasjonen. Altså i den forstand at du stopper opp og bruker litt tid til refleksjon. Finne de rette tankerekkene og godta at du må ta et oppgjør og et skritt av gangen. Du har det hele i deg. Det vet du og det har du erfart. Du må bare finne det frem igjen!

Ingenting er bare bare, men det er ihvertfall fullt mulig.

På veien tør jeg anbefale deg å være snill mot deg selv. Gjør noe hyggelig for Peppa Gris! Noe du liker å gjøre! Velg en god vei mot deg selv for å komme videre. Når du er snill mot deg selv er det også lettere å gjøre det som er rett for kroppen din og som påvirker deg psykisk på flere plan. Det å spise den maten som er rett for deg og som får deg til å føle deg vel, er jo å være snill mot nettopp Peppa Gris. Hvis du skaper deg noen gode øyeblikk i tillegg så får matfokuset godt selskap.

Du kan og vil. Det går bra! Masse lykke til opp av matgropa!
Og husk; gjort er gjort og spist er spist. Det er deilig med nye sjanser!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:22   #18
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Sånn så det er sagt er det ikke sukkercola jeg drikker altså. Likefullt usunt som fy.

Tror jeg ta suppetipset. For koke opp en stor kjele suppe og spise, da har jeg noe tilgjengelig hele tiden. Smart!

Takk alle sammen

Gammel 17-01-12, 14:51   #19
Sprettball
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Sprettball har en fantastisk aura rundt segSprettball har en fantastisk aura rundt seg

Ikke vær så streng med deg selv! Du dauer ikke av noen dager/uker med dårlig mat. Gjort er gjort og spist er spist og alle kan gjøre ting de i ettertid synes er dumt. Det er da man må løfte hodet og se framover.

Du vet jo selv akkurat hva du må gjøre, ikke sant? Det er bare av og til litt vanskelig å ville det.

Jeg hadde glatt lagt all skyld på den dumme influensaen og tenkt at denne sprekken nesten ikke telte i regnestykket, engang, og bare fortsatt (med lavkarbo, altså!) som om ingenting hadde skjedd

God bedring og lykke til!

Klem,
Sprettball.

Sprettball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 14:53   #20
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Sprettball, her.

Ikke vær så streng med deg selv! Du dauer ikke av noen dager/uker med dårlig mat. Gjort er gjort og spist er spist og alle kan gjøre ting de i ettertid synes er dumt. Det er da man må løfte hodet og se framover.

Du vet jo selv akkurat hva du må gjøre, ikke sant? Det er bare av og til litt vanskelig å ville det.

Jeg hadde glatt lagt all skyld på den dumme influensaen og tenkt at denne sprekken nesten ikke telte i regnestykket, engang, og bare fortsatt (med lavkarbo, altså!) som om ingenting hadde skjedd

God bedring og lykke til!

Klem,
Sprettball.

Takk

Vet du, jeg gjør det. Så, da drar jeg og handler til suppe!

Gammel 17-01-12, 15:04   #21
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Takk

Vet du, jeg gjør det. Så, da drar jeg og handler til suppe!

Enjoy!!! Jeg skal snart hjem til hjemmelaget tomatsuppe som står og venter..

Og lykke til!!!!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:15   #22
Fedona
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Spis den suppa du har tenkt å kjøpe - bli frisk - så legger du en plan og handleliste for dagene som kommer Det er ikke greit når man har influensa å tenke "riktig"! Du skal se det blir bedre når du er helt frisk

Lykke til og god bedring

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 16:32   #23
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Spicy kyllingsuppe laget på kokosmelk må da være bra. Har nok til en uke tror jeg

Gammel 17-01-12, 16:35   #24
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Spicy kyllingsuppe laget på kokosmelk må da være bra. Har nok til en uke tror jeg

Det høres jo supert ut!

Jeg må beklage litt for jeg leste ikke godt nok i forhold til at du ikke er i form. Jeg oppfattet at du hadde vært syk, og nå opplevde at det var vanskelig å gripe tak igjen og finne motivasjon. Om du fremdeles ikke er i form, så stress ned.....Det kommer når du er klar igjen!

I såfall; fortsatt god bedring. Håper du blir fort frisk!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 16:56   #25
ToreH
Gjest

Jeg lurer på hva du ser for deg som fristelser?

Siden ungene ikke lever på lavkarbodiett har vi slikt i huset. Og det kommer vi til å fortsette med.

Tja, den maten som du ikke bør spise fordi du mangler motivasjon? Er ikke jeg som trenger motivasjon. Du ba om hjelp..... Men du har da fått masse tips her så resten må du vel klare fikse sjæl. Good luck!

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å motivasjon, bli hos meg! Fløtepusen Lavkarbo generelt 1 15-08-11 19:35
Motivasjon eve67 Spørsmål og svar 1 17-11-10 15:05
Gi meg motivasjon! alvepiken Mer enn 30 kg overvekt 7 08-08-09 18:36
Motivasjon Hege_ Generell diskusjon 0 09-07-08 21:36

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.