Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Oppskrifter på mat uten melk, gluten og nøtterHei, Rør sammen alle ingrediensene og la den hvile i ti minutter så fiberhusken får svelle. Smør deigen utover to bakepapir og rut opp med pizzahjul. Om du ikke har varmluftsovn stek på 160 grader på nederste rille i ca 1t 10min. Husk å snu på brettene en gang i løpet av tiden, så blir de gjevnt stekt. Jeg brukte pizzarullen til å dele på knekkebrødene til slutt og. Jeg fylte den største kakeboksen jeg har til randen med dobbel oppskrift! Kikerter med sei, tomater og basilikum Til ca 4 porsjoner 600 g skinn og beinfri seifilet 2 ss olivenolje 2 bokser hermetiske kikerter 3 sjalottløk, finhakket 2 bokser hakkede tomater (à 400 g) 2 ts tomatpuré 3 dl vann salt og nykvernet pepper 1/2 ts fruktose 1 ts balsamico eddik 3 ss hakket frisk basilikum 1 ss finhakket frisk timian 2 ss hakket bladpersille1. 1. Skyll fiskefiletene og tørk dem godt. Sørg for at alle bein er borte og skjær fileten i terninger på 2 x 2 cm. 2. Skyll kikertene godt under rennende vann og la de renne godt av. 3. Ha 2 ss olje i en panne og ha i løken og kikertene. Frese det hel på middels varme i 2 – 3 minutter. Ha i tomater, tomatpuré og vann og la det småkoke i 5 minutter. Smak til med salt, pepper, balsamico og fruktose. 4. Ha fisk, basilikum og timian i sausen. La det hele trekke på svak varme i 4--5 minutter. 5. Ha fiskegryten over i en serveringsbolle og dryss bladpersille på toppen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Uten melk, gluten og nøtter - Fedon (moderat lavkarbo/lavglykemisk)
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrifter på mat uten melk, gluten og nøtterJeg slenger meg med. Ingredienser: Kokosfløte, ca halve boksen 4 puter frosen spinat 1-2 ss Indisk currypaste (den typen du forestrekker. Jeg brukte Tikka masala og mild curry paste) Restekjøtt. Jeg brukte lammelår og det var kjempegodt! Framgangsmåte: Varm kokosfløten, visp i currypaste. Når den er varm ha i spinaten og kjøttet og la det putre til alt er varmt. Sist redigert av vimsen85 : 30-03-12 kl 11:04. Årsak: 'prøver å legge inn bilde |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Juniormedlem
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Oppskrifter på mat uten melk, gluten og nøtterDet høres godt ut; skal prøves! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Uten melk, gluten og nøtter - Fedon (moderat lavkarbo/lavglykemisk)
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrifter på mat uten melk, gluten og nøtterLefse kan lages i stekepanne med nøytralt proteinpulver (jeg har brukt NOW foods eggehviteprotein fra iherb.com uten tilsattsøtning)eggehviter, salt og sukrin.Jeg bruker 2 hviter, 26 g pulver, litt salt, bakepulver og 6 suketter.
Do what you like! Sist redigert av Yrla : 01-04-12 kl 00:07. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#5 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Oppskrifter på mat uten melk, gluten og nøtterLagde påskekake/ suksessterter uten melk, nøtter, mel og sukker (brukte tagatesse. smakte utrolig godt og innehold kun 25 karb. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
ADHD - Uten melk, gluten og sukker | hope10 | Andre dietter | 2 | 18-02-11 14:35 |
God kake, uten melk, sukker, gluten, egg og hvetestivelse | Pinnekjøtt | Kake/dessert og snacks | 2 | 20-10-10 08:44 |
Oppskrifter uten korn og melk | ftv88 | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 6 | 07-07-10 19:43 |
Oppskrifter uten sukker, melk og gluten | Summer | Oppskrifter | 2 | 04-11-09 08:49 |
Eplekake uten sukker, melk og gluten | Heidilla | Kake/dessert og snacks | 6 | 20-10-09 06:24 |