Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hva spiser dere til kjøttet dere som ikke kan spise ost?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-04-12, 22:04   #1
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Hva spiser dere til kjøttet dere som ikke kan spise ost?

Jeg spiser mye ost, til hvert måltid faktisk og har lyst til å finne på noe annet enn melkeprodukter for ikke å bli intolerant. Noen tips?

Gammel 21-04-12, 22:06   #2
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere til kjøttet dere som ikke kan spise ost?

Jeg spiser veldig sjelden ost og kjøtt sammen.
Til kjøtt spiser jeg et rikt utvalg med grønnsaker og kanskje sellerikaker/mos/fries + saus.

Gammel 21-04-12, 22:06   #3
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Morsomt spørsmål Ost og kjøtt hører liksom ikke helt sammen her. Spiser grønnsaker I alle mulige former og fasonger. Kanskje med en klatt rømme til.

Gammel 21-04-12, 22:08   #4
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Samme her, masse ulike grønnsaker tilberedet på ulike måter.

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 22:40   #5
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Samme her, masse ulike grønnsaker tilberedet på ulike måter.

Ditto. Sjelden ost til kjøtt. Untatt fetaostkrem til svinefilet en gang i mellom eller feta til laks. (Egentlig ikke ost så ofte - ikke mer enn et måltid i døgnet i snitt.. og det er det melkeproduktet jeg spiser mest av.)

Gammel 21-04-12, 23:07   #6
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg spiser veldig sjelden ost og kjøtt sammen.
Til kjøtt spiser jeg et rikt utvalg med grønnsaker og kanskje sellerikaker/mos/fries + saus.

sellerikake var en god ide, men jeg tviler egentlig på at jeg kommer til å lage det tror noe frø-scones med avokado kunne funke. Tofu tenkte jeg prøve men mista lysta på det. Jeg pleier nemlig å spise kylling med tahini, olje og ost, så et rundstykke eller kjeks med olje, tahini og ost+ påleggslaks, så salat med skav og ost. Hver bidige dag. Innimellom spiser jeg torsk eller egg istedenfor skaven

Gammel 21-04-12, 23:27   #7
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Spiser du ikke grønnsaker, Yrla? Som i stekte, kokte, bakte, most... ?

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 23:48   #8
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Spiser du ikke grønnsaker, Yrla? Som i stekte, kokte, bakte, most... ?

Nei aldri. Får ikke det helt til. Liker grønnsaker friske, kalde og sprø. Prøvde blomkål kokt en dag men ble kvalm av det. Jeg kunne trolig spist ovnstekt paprika med løk og, eh ost, he he Neida, har tenkt litt. Når jeg får prottispulveret jeg har bestilt kan jeg lage lefse av det og hvitter og rulle kylling inn i det. Og imorgen skal jeg lage marsipan, så da bytter jeg ut et av måltidenes ost med det Og får gå til innkjøp av avokado. Kokosmelk kunne jeg hatt i stekepanna etter å ha stekt finnbiff, det er en god oste-erstatning. Å finne fettkilder er ikke like vanskelig som å finne lavkarbo-proteinkilder. Da er det bare ost, egg, fisk og kjøtt. Kylling med kokt egg er ikke godt men egg bruker jeg i bakst og i kokt i salat av og til, men da sammen med ost Jeg er en osteslave og det liker jeg ikke. Jeg må forberede meg før jeg evnt kutter det ut helt.

Gammel 21-04-12, 23:53   #9
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ditto. Sjelden ost til kjøtt. Untatt fetaostkrem til svinefilet en gang i mellom eller feta til laks. (Egentlig ikke ost så ofte - ikke mer enn et måltid i døgnet i snitt.. og det er det melkeproduktet jeg spiser mest av.)

Oj, er du sånn superflink som spiser en posjon grønnsaker til hvert måltid? Det blir nok noe lettere uten ost da, ja. Med blomkålris og/eller noe, ja, ser tegninga. Jeg har spist alene og lagd mat til meg selv siden jeg var 14 så er ikke akkurat lite kresen, og spiser lite variert.

Gammel 22-04-12, 00:20   #10
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Oj, er du sånn superflink som spiser en posjon grønnsaker til hvert måltid? Det blir nok noe lettere uten ost da, ja. Med blomkålris og/eller noe, ja, ser tegninga. Jeg har spist alene og lagd mat til meg selv siden jeg var 14 så er ikke akkurat lite kresen, og spiser lite variert.

Nei... tror ikke det. Jeg er vel heller en sånn som ofte spiser rester (og dermed mat med ihjælkokte/-stekte grønnsaker). Innimellom er jeg flink, men det blir (altfor) ofte junk.
Dog - jeg kjenner meg bedre - og magen fungerer bedre - med grønnsaker i hvert måltid.
Og jeg er ganske liberal med karbohydrater. Kan godt ta 2ss ris eller tomatbønner til et måltid.

Gammel 22-04-12, 00:49   #11
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Ok takk

Gammel 22-04-12, 02:52   #12
Glorfinia
Medlem

Glorfinia sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 42
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Jeg har ikke forsøkt selv, men har lest at en del bruker næringsgjær som erstatning for ost. Du kan jo teste det? Da får du noe å ha til maten som ikke er melkeprodukt, men som smaker ost.

Gammel 22-04-12, 06:40   #13
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Hva spiser dere til kjøttet dere som ikke kan spise ost?

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Jeg har ikke forsøkt selv, men har lest at en del bruker næringsgjær som erstatning for ost. Du kan jo teste det? Da får du noe å ha til maten som ikke er melkeprodukt, men som smaker ost.

Næringsgjær funker vel hovedsaklig som erstatning for parmesan. Og det er en fin grense mellom hva som gir "det lille ekstra" og tydelig gjærsmak.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 08:09   #14
Nordmørsloppa
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Hva spiser dere til kjøttet dere som ikke kan spise ost?

om man vil ha god smak på kjøttet pleier jeg å lage en granityr/oljedressing av div krydderurter,rapsolje , balsamico balsam og litt westshiresaus. Veldig godt attåt rødt kjøtt og en haug grønnsaker

Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 09:18   #15
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Liker grønnsaker friske, kalde og sprø. Prøvde blomkål kokt en dag men ble kvalm av det.

Kjenner også ei som ikke kan fordra kokte grønnsaker, de få grønsakene hun spiser kokt er ikke egentlig kokt, men mer forvelt. Da er de fortsatt sprø, samme med wok, ved høy varme beholder grønnsakene "spensten". Kan være verd å teste ut.

Evt kan du jo bare spise dem rå? Ofte jeg gjør det, med da mer fordi jeg ikke har tid eller ork til å "gjøre" noe med dem..

Grønnsaks

Gammel 22-04-12, 10:26   #16
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Skjønte ikke helt det med at du ikke spiser grønnsaker til middag fordi du ikke liker kokte grønnsaker( det gjør ikke jeg heller, her kokes vannet opp, grønnsakene has i , vannet koker opp en gang til og vannet helles av straks= sprø og varme grønnsaker og ikke hjælkokte slik folk flest tror kokte grønnsaker skal være).

Det går da an å spise rå grønnsaker.. Her i huset spises mest rå grønnsaker til middag, ungene liker det best. Så jeg skjærer opp paprika og agurk i staver og setter frem feks cherrytomater eller blomkåltopper. Og i blandt avocado og tomat.

I stedenfor ost, jeg spiser nok kun ost til kjøtt om det er spekemat og eggerøre, for da er det så innmari godt med en bit muggost av noe slag, som camembert, brie, castello el.l.

På biff, svinestek, koteletter, kyllingfilèt spiser jeg som regel smør, bearnaise(evt choron, litt tomatpurè i bearnaise) på. Veldig godt. Og til kylling er det nesten obligatorisk med saus av kokosmelk, som regel karrisaus.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 10:41   #17
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

jeg spiser salat hver dag til middag, en stor en. Det har jeg skrevet.

Gammel 22-04-12, 15:03   #18
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 65
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Prøv deg forsiktig meg gryteret feks kylling med grønnsaker du liker.Godt med varm middag

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 00:12   #19
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg syns det er litt festlig at alle, ink. meg reagerer på det med ost til kjøtt. Som om vi aldri spiser pizza liksom!

Gammel 23-04-12, 00:58   #20
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Jeg tenkte faktisk pizza, taco og lasagne, og derfor skrev jeg at jeg sjelden spiser ost og kjøtt sammen. Dette er middager jeg spiser av og til men ikke ofte.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Til dere som ikke spiser ketogent men som ligger under 100karb? kamp Generell diskusjon 7 02-10-11 01:20
Dere som ikke spiser brøderstatninger Dolsi Ketolysekuren 32 25-06-11 18:39
Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere? Peppa Gris Spørsmål og svar 62 23-05-11 21:04
Hvordan spiser dere dagene etter dere har drukket alkohol? Cilie. Ketolysekuren 3 28-08-10 12:26
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.