Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Mar 2012
![]() |
Lavkarbo for nybegynner - hva skjer når man blander?Hei. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Newbie
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Lavkarbo for nybegynner - hva skjer når man blander?Å spise både høyfett og høykarbo er jo "oppskriften" på å legge på seg, uansett om du spiser fett og karbohydrater ved forskjellige måltider, eller annenhver dag for den saks skyld. Når det er sagt, trenger ikke lavkarbo være så forferdelig høyt på fett hvis du også spiser en del karbohydrater. Målet ditt bør være å holde blodsukkeret mest mulig stabilt, og det er lettere hvis du inkludere både fett, protein og karbohydrater i alle måltidene dine. Altså bør du holde den glykemiske indeksen (GI'en) av alt du spiser lavest mulig. Nå er vel ikke havregrøt det verste du kan spise, men det kommer jo litt an på mengden også. Noen få ss havregrøt blandet med cottage cheese og en liten dæsj smør på toppen kan jo gjøre et grøtmåltid mer "lavkarbovennlig", ved at du bruker mindre havregryn, og inkluderer mer fett og protein som senker den totale GI'en av måltidet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Mar 2012
![]() |
Sv: Lavkarbo for nybegynner - hva skjer når man blander?Tusen takk for svar. :-) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Newbie
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
![]() |
Sv: Lavkarbo for nybegynner - hva skjer når man blander?Ha i bakhodet, sitj, at det finnes mange veier til lavkarbo-rom. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
For mye mat? Nybegynner på lavkarbo | nednoenkg | Lavkarbo generelt | 9 | 02-09-11 11:07 |
nybegynner på lavkarbo diett | jeppjepp | Spørsmål og svar | 0 | 18-08-11 18:42 |
Nybegynner i lavkarbo | Romeria | Spørsmål og svar | 23 | 02-08-11 17:10 |
Skal ned 7 kg, nybegynner i lavkarbo | Lining | Lavkarbo generelt | 2 | 10-02-06 13:14 |