Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva skjer med kroppen når man går ned mye i vekt?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-05-12, 14:44   #1
Hapzen
Medlem

Hapzen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 37
Hapzen er på en erverdig vei

Hva skjer med kroppen når man går ned mye i vekt?

En av mine motivasjonsfaktorer til å begynne på lavkarbo var fordi bilringen min begynte å gå rundt på ryggen, jeg sluttet å gå med topper/kjoler som viste ryggen i det hele tatt, det ble for mye fett.

Så nå sitter jeg å lurer på hva jeg kan forvente når jeg kommer ned til ønskelig vekt.... Vil huden stramme seg opp? Jeg antar fettet forsvinner, men vil det henge igjen masse løs hud? Hva gjør man dersom ja?

Jeg vet jo at man ikke får en godt trent kropp av å "slanke" seg, derfor har jeg også begynt å klatre for å prøve å stramme opp litt her og der. Men kan jeg forvente at bilring-tendensen forsvinner av seg selv?

Hapzen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo, mer aktivitet :-) Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 15:24   #2
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer med kroppen når man går ned mye i vekt?

I din alder, med en rimelig bra fettsyrebalanse (Nok omega 3, nok mettet fett, nok enumettet fett og lite omega 6) og aktivitet så vi jeg tro at huden din takler det helt fint. Min gjorde iallfall det. (At jeg etterpå har samlet på meg en del igjen - det er en annen sak... )

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skjer med kroppen når du får for lite fett? Hellahåp Lavkarbo generelt 5 15-10-11 14:32
Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme? Fofa Ketolysekuren 31 07-03-11 13:27
hva skjer egentlig med kroppen? ninasov Spørsmål og svar 2 31-01-11 22:56
Hva skjer med kroppen hvis man skeier ut? Monajenten Ketolysekuren 5 26-01-09 20:36
Opp i vekt - hva skjer med meg? Tara H Ketolysekuren 13 01-11-06 21:14

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.