Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kokosmelkpulver, hvor kjøper man det?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-07-12, 14:25   #1
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Kokosmelkpulver, hvor kjøper man det?

Er det noen som vet det? Jeg vet det finnes, en del svenske vandrere bruker det i den hjemmelagde tørrmaten.

Skulle så gjerne hatt det, for en boks toro kokosmelk veier jo litt, spesielt når man skal ha med seg flere bokser på tur.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 14:43   #2
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmelkpulver, hvor kjøper man det?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Er det noen som vet det? Jeg vet det finnes, en del svenske vandrere bruker det i den hjemmelagde tørrmaten.

Skulle så gjerne hatt det, for en boks toro kokosmelk veier jo litt, spesielt når man skal ha med seg flere bokser på tur.

De har kokosmelkpulver på de fleste tyrkersjappene her i strøket, men tror ikke jeg har sett det i "vanlig" butikk.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 14:57   #3
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

De har kokosmelkpulver på de fleste tyrkersjappene her i strøket, men tror ikke jeg har sett det i "vanlig" butikk.

Du vet ikke om det kun inneholder tørket kokosmelk eller noe annet vi ikke skal ha? Jeg prøver å google, men finner ikke næringsinnhold heller. Hadde vært kjekt med noe tørrmelk/fløte av noe slag på tur. Vanlig tørrmelk inneholder en del karber.

Gammel 04-07-12, 15:04   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Mener å ha lest at det er melkepulver i noen typer kokosmelkpulver, men aner ikke hvilke eller hvor mye!

Gammel 04-07-12, 15:21   #5
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Du vet ikke om det kun inneholder tørket kokosmelk eller noe annet vi ikke skal ha? Jeg prøver å google, men finner ikke næringsinnhold heller. Hadde vært kjekt med noe tørrmelk/fløte av noe slag på tur. Vanlig tørrmelk inneholder en del karber.

Jeg har notert meg at kh-innholdet i pulveret er høyere enn i vanlig kokosmelk, men det i seg selv er kanskje ikke så rart - skal ta en kikk på en pakke i morgen og rapportere. (Om det er aktuelt og du ikke finner det i nærheten av deg, kan vi sikkert fikse noe med posten, forresten)

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 15:55   #6
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

De jeg har funnet inneholder ofte mysepulver og sukker i tillegg.. gi beskjed om du finner et merke som bare er kokos!

Gammel 04-07-12, 16:16   #7
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

De jeg har funnet inneholder ofte mysepulver og sukker i tillegg.. gi beskjed om du finner et merke som bare er kokos!

Uff, da er jeg like langt. Da er det tross alt bedre med noen små bokser med kokosmelk.

Nå er det kanoturer vi gjennomfører, men jeg oppdaget jo fort på turen vi akkurat gjennomførte at noen bokser med hermetikk til og fra har MYE å si. Og de må jo fraktes ut igjen også. Så å tørke seg mat er ikke dumt, for det gjør alle bæringer og fløtinger med kano mye lettere.

Jeg er usikker på det med vanlig helmelkspulver, det er helmelk, noe jeg ikke bruker i hverdagen, men mulig det kan funke på tur, i gryteretter osv der jeg ellers ville brukt fløte. Men det er uten tvil mere karber og melkesukker.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor kjøper du økologisk mat? Yrla Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 05-05-12 10:46
Hvor kjøper vi ... Bjella Spørsmål om matvarer og oppskrifter 19 15-02-09 20:42
Hvor kjøper jeg frø o.l? lego Oppskrifter 7 06-04-08 10:19
Hvor man kjøper hva mofe Oppskrifter 12 04-12-05 01:03
Hvor kjøper man proteinbarer? RAGNA Lavkarbo generelt 9 16-04-05 17:32

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.