Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tror dere jeg er ute av ketose?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-06-12, 09:27   #1
Fancy
Medlem

Fancy sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 35
Fancy er ny på veien

Tror dere jeg er ute av ketose?

Har vært bortreist i helga.. På fredag spiste vi taco. Jeg droppa lefse, å spiste bare kjøtt, salat, rømme osv. Men kjøttdeigen var jo laget med taco krydder. (spiste en del likevel, kunne ikke ha vært så ille?)

Fikk også i meg lavkarbo brød, som jeg etterpå fant ut at var rugmel, spelt og naturell yoghurt.(Knallgodt!!) Spiste 2 av de skivene. Bortsett fra det har det gått i salat, egg, vi hadde kalkun og grønt i går. Saus laget med kraft, rømme, fløte, salt/pepper osv. Jeg er livredd for den kjøttdeigen og de 2 skivene. Skal det lite til??

Sist redigert av Fancy : 17-06-12 kl 12:57.
Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 09:37   #2
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Tror dere jeg er ute av ketose?

Ikke få panikk nå da! Du har spist helt greit til å være ute blant "vanlige" folk, og er mest sannsynlig fortsatt i ketose. Hvis ikke, vil du snart komme dit igjen. Hva er problemet? Om det tar deg to dager ekstra å nå målet ditt så kommer du jo likevel frem?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 09:53   #3
Fancy
Medlem

Fancy sin avatar

Fancy er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Ikke få panikk nå da! Du har spist helt greit til å være ute blant "vanlige" folk, og er mest sannsynlig fortsatt i ketose. Hvis ikke, vil du snart komme dit igjen. Hva er problemet? Om det tar deg to dager ekstra å nå målet ditt så kommer du jo likevel frem?

Problemet er at, jeg ser for meg det blir å ta lengre tid å komme inn i ketosen andre gangen, enn første.. Jeg er utålmodig!

Gammel 17-06-12, 09:57   #4
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Tror ikke det tar lenger tid andre gangen altså. Hvor fort du kommer inn i ketose er avhengig av hvor mye kh du har "på lager" i kroppen.
Selv om det ble litt mer kh enn normalt i helgen, er det jo ingenting i forhold til hva du ville hatt med et annet kosthold.
Slapp av - du er snart tilbake i ketose

Gammel 17-06-12, 12:39   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Svært mange er i ketose opp mot 50 karber og jeg kan ikke se at du har overskredet denne grensen i det hele tattt!
Slapp av og bare fortsett som før! Stress er verre for vektnedgangen enn en dag eller to med bittelitt mer karber enn vanlig!

Gammel 18-06-12, 08:13   #6
Fancy
Medlem

Fancy sin avatar

Fancy er ny på veien

Vel, jeg hadde i alle fall ikke gått ned noe. Å det er litt skuff!

Gammel 18-06-12, 17:41   #7
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Fancy, her.

Vel, jeg hadde i alle fall ikke gått ned noe. Å det er litt skuff!

Om du svever i den villfarelse (som vi alle gjør i begynnelsen) at Ketose = ned i vekt...tro om igjen. Du kan faktisk være i ketose å skli OPP i vekt. Ketose betyr bare at du ikke har nok karbohydrater til å dekke energibehovet, så kroppen spalter fett for å få nok energi. Men la oss si at du trenger 2300 kcal for å holde kroppsvekten, men trykker i deg 5000 kcal om dagen, og du spiser 90 % fett...da vil du spalte fett og derved danne ketonlegemer. De du ikke forbruker vil havne i urinen, og du vil da får utslag på stixen. Men de 2700 kcal du spiste for mye...de vil kunne legge seg å sidebena uansett hvor lite insulin du har i blodet, kroppen har flere måter å lagre fett på
Du kan også være i ketose UTEN å få utslag på stixen. Jeg er et eksempel på det, spiste store mengder fett, og trente hardt, og brukte dermed opp mesteparten av ketonlegmene=høyoktan energi.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ramlet ut av ketose - hvorfor tror du? poitre Lavkarbo generelt 21 01-12-11 12:03
Tror jeg har kommet i ketose, farlig? Kua Lavkarbo generelt 13 15-04-11 09:54
Nå har jeg endelig havnet i ketose. Tror jeg. Hva nå? SkinnyToBe Ketolysekuren 1 23-09-07 17:40
Jeg tror pulverkaffen tvinger meg ut av ketose marchus Atkins kosthold 6 25-03-06 19:33
Juhuuu. Tror jeg har klart det. Er i ketose:) Janis Induksjonen 6 27-11-04 18:18

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.