Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 35
![]() |
Tror dere jeg er ute av ketose?Har vært bortreist i helga.. På fredag spiste vi taco. Jeg droppa lefse, å spiste bare kjøtt, salat, rømme osv. Men kjøttdeigen var jo laget med taco krydder. (spiste en del likevel, kunne ikke ha vært så ille?) Sist redigert av Fancy : 17-06-12 kl 12:57. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tror dere jeg er ute av ketose?Ikke få panikk nå da! Du har spist helt greit til å være ute blant "vanlige" folk, og er mest sannsynlig fortsatt i ketose. Hvis ikke, vil du snart komme dit igjen. Hva er problemet? Om det tar deg to dager ekstra å nå målet ditt så kommer du jo likevel frem? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
![]() |
Sv: Tror dere jeg er ute av ketose?
Problemet er at, jeg ser for meg det blir å ta lengre tid å komme inn i ketosen andre gangen, enn første.. Jeg er utålmodig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Sv: Tror dere jeg er ute av ketose?Tror ikke det tar lenger tid andre gangen altså. Hvor fort du kommer inn i ketose er avhengig av hvor mye kh du har "på lager" i kroppen.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Sv: Tror dere jeg er ute av ketose?Svært mange er i ketose opp mot 50 karber og jeg kan ikke se at du har overskredet denne grensen i det hele tattt!
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
![]() |
Sv: Tror dere jeg er ute av ketose?Vel, jeg hadde i alle fall ikke gått ned noe. Å det er litt skuff! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tror dere jeg er ute av ketose?
Om du svever i den villfarelse (som vi alle gjør i begynnelsen) at Ketose = ned i vekt...tro om igjen. Du kan faktisk være i ketose å skli OPP i vekt. Ketose betyr bare at du ikke har nok karbohydrater til å dekke energibehovet, så kroppen spalter fett for å få nok energi. Men la oss si at du trenger 2300 kcal for å holde kroppsvekten, men trykker i deg 5000 kcal om dagen, og du spiser 90 % fett...da vil du spalte fett og derved danne ketonlegemer. De du ikke forbruker vil havne i urinen, og du vil da får utslag på stixen. Men de 2700 kcal du spiste for mye...de vil kunne legge seg å sidebena uansett hvor lite insulin du har i blodet, kroppen har flere måter å lagre fett på |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Ramlet ut av ketose - hvorfor tror du? | poitre | Lavkarbo generelt | 21 | 01-12-11 12:03 |
Tror jeg har kommet i ketose, farlig? | Kua | Lavkarbo generelt | 13 | 15-04-11 09:54 |
Nå har jeg endelig havnet i ketose. Tror jeg. Hva nå? | SkinnyToBe | Ketolysekuren | 1 | 23-09-07 17:40 |
Jeg tror pulverkaffen tvinger meg ut av ketose | marchus | Atkins kosthold | 6 | 25-03-06 19:33 |
Juhuuu. Tror jeg har klart det. Er i ketose:) | Janis | Induksjonen | 6 | 27-11-04 18:18 |