Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() |
Hjemmelaget sjokoladeHar nå gått til innkjøp av kakaomasse, kakaosmør og diverse søtningsstoffer. I dag lagde jeg sjokolade for ande gang, men syntes at sjokoladen får en svært bitter smak. Har noen et par tips til hvordan en kan lage en litt mildere sjokolade?
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 36
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjemmelaget sjokolade
Du kan blande inn litt nøttesmør, det syns jeg blir godt, spesielt chasewnøttesmør eller mandelsmør. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egen
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjemmelaget sjokoladeBland inn hakkede nøtter eller kokosmasse. Jeg brukte også finmalt chasew for å mildne smaken. Tilsett litt vaniljestevia (dråper) eller rismel mye karbohydrater). Er nokså sikker på at du også vil kunne bruke mandelmel eller tørrmelk. Ja og så kan du selvfølgelig bruke MER kakaosmør og mindre kakao.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjemmelaget sjokoladeEller gjør som jeg... spis Bocca |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg)
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
Sv: Hjemmelaget sjokolade
.. man forbrenner mer gjennom å lage den selv...
![]() |
![]() |
#6 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
Sv: Hjemmelaget sjokoladeVi har laget sjokoladekake til barnebursdag med kokosmelk som erstatning for vanlig melk i oppskriften (bursdagsbarnet tåler ikke gluten og melk), den var veldig populær og de fleste ville ha et stykke til.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hjemmelaget sjokolade med proteinpulver? | Yrla | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 3 | 18-02-12 10:07 |
Hjemmelaget sjokolade med kakaosmør og kakaopulver? | Yrla | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 5 | 11-02-12 23:15 |
Hjemmelaget sjokolade | LindaN | Kake/dessert og snacks | 7 | 30-10-11 16:57 |
Hjemmelaget sjokolade | Frk.Sunshine | Ketolysekuren | 6 | 06-10-09 21:36 |
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? | donjuanwannabe | Lavkarbo generelt | 11 | 21-06-07 01:11 |