Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Noen som kan hjelpe å finne riktig type garn?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-01-13, 19:06   #1
Becky
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Becky er på en erverdig vei

Noen som kan hjelpe å finne riktig type garn?

Jeg sitter her med en hekleoppskrift, og skal prøve å finne ut hvilken type garn jeg kan bruke. Garnet som er brukt i oppskriften er i akryl, men jeg kunne gjerne tenkte meg å bruke ull.
Oppskriften er på engelsk, og garnet de har brukt heter Vanna's choice. Når jeg ser på beskrivelsen av garnet på nett, står følgende:

Weight Category: 4 - Medium: Worsted-weight, Afghan, Aran Yarn
Solids in 3.5 oz/100g (170 yd/156 m) balls, Prints in 3 oz/85 g (145 yd/133 m) balls.
100% acrylic
Gauge:
Knit: 16 sts + 22 rows = 4" (10 cm) on size 9 (5.5 mm) needles
Crochet: 12 sc + 15 rows = 4" (10 cm) on size J-10 (6 mm) hook

Har prøvd å se litt på garnkvalitetene på garnstudio.no, men finner ikke noe jeg kan skjønne er omtrent samme tykkelse. For det er vel det det går ut på? Vekten på garnet og lengden...? Huff, jeg skjønner virkelig lite av dette, og håper noen som kan dette kunne vært så snill og hjulpet meg skjønne hvilken type garn jeg kan bruke!

Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 19:20   #2
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe å finne riktig type garn?

Jeg ville valgt garn som ved bruk av heklenål 6 vil gi en heklefasthet som stemmer med oppskriften, altså at 12 fm og 10 omganger vil gi en prøveklut som er 10 x 10 cm

Kanskje noe slikt som dette eller andre garn i kvalitet C fra Drops?

Jeg heklet akkurat et teppe med nål 6 i "Sterk" fra dustorealpakka, og ble veldig fornøyd med det.

Gammel 04-01-13, 20:30   #3
Becky
Medlem

Takk for svar Skal se om jeg har noe garn liggende som stemmer med drops'garntype c, og prøvehekle en lapp. Skal ta en titt på Du store alpakkas sterk og, liker veldig godt garnet deres
Det er en poncho jeg skal prøve meg på, om jeg tør... Kanskje alpakka blir for "slapt" til et sånt plagg?

Gammel 04-01-13, 20:41   #4
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Jeg har ikke laget poncho, men flere sjal i tynn alpakka, og de holder iallefall fint på fasongen.

Gammel 04-01-13, 21:01   #5
Becky
Medlem

OK, høres bra ut
Har lyst til å teste dette garnet http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...php?garn=Nepal

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan hjelpe meg? (Å finne oppskrifter) Etgodtliv Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 22-08-11 17:40
Noen som kan hjelpe meg å se om inntaket for en dag ser greit ut / riktig ut? Tiki Ketolysekuren 5 22-09-09 15:13
Jeg trenger hjelp til å finne riktig dagsmeny LilleT Dr Lindbergs 8 26-04-08 11:08

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:49.