Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Artig reportasje i VG i dag!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-02-13, 17:26   #1
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Artig reportasje i VG i dag!

Leste nettopp spøndags VG, og der var det en artig reportasje. Under overskriften "Bli kvitt magefettet! eller noe slikt, antok jeg at det ville befinne seg det vanlige vektklubb opplegget. Men neida, oppskriften her var max 100 gram karbohydrater, 1 gram protein pr kg kroppsvekt, rene naturlige råvarer og masse grønnsaker! Helt lavkarbo med andre ord, bare det at ikke ordet lavkarbo ble nevnt! Dette var nye takter fra VG, kanskje vi vil se flere saklige ernæringsreportasjer fremover i stedet for den skremselspropagandaen de har bedrevet til nå for å promotere sin vektklubb?

Jeg har ikke noe spesielt mot Vektklubb for å ha sagt det, jeg gikk selv ned 12 kg ved hjelp av denne for noen år siden. Men disse har kommet tilbake litt etter litt inntil jeg begynte på lavkarbo for halvannet år siden. Og jeg må innrømme at det har vært mye behagligere å gå ned 27,5 kg på lavkarbo enn da jeg gikk ned 12 med vektklubben. Så det virker ganske naturlig for meg av VG å dreie sin vektklubboppskrift litt mer mot lavkarbotankegangen, det vil de nok tjene på i lengden...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 17:37   #2
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Artig reportasje i VG i dag!

Et glitrende eksempel på at mange fremdeles tror at lavkarbo er synonymt med at man spiser egg og bacon tre ganger om dagen, drikker baconfett til kvelds og skyr sukker og grønnsaker som pesten. *sukk*

Det er nok stadig flere som spiser lavkarbo uten at de er klare over det ettersom de kutter ned på ris, poteter, pasta og sukker og spiser mer grønt. Man MÅ jo ikke spise en halvkilo meierismør om dagen.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 18:35   #3
nednedned
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: London
Alder: 34
nednedned er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Et glitrende eksempel på at mange fremdeles tror at lavkarbo er synonymt med at man spiser egg og bacon tre ganger om dagen, drikker baconfett til kvelds og skyr sukker og grønnsaker som pesten. *sukk*

Det er nok stadig flere som spiser lavkarbo uten at de er klare over det ettersom de kutter ned på ris, poteter, pasta og sukker og spiser mer grønt. Man MÅ jo ikke spise en halvkilo meierismør om dagen.

Veldig sant! Har sjølv ei søster som meiner eg er 'fanatisk' når eg snakker om lavkarbo, og at eg er på ein 'kur'. Men sjølv snakker ho om at ho slanker seg fordi ho har kutta ned sjokolade, pasta, ris og sukker, og at ho kun eter knekkebrød istadenfor brød. Eg berre, eeehm.... jaha, kva kaller du lavkarbo da?

nednedned er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 18:55   #4
Drømmepie
Støttemedlem

Drømmepie sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 43
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Liker

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fin reportasje i Østlendingen i går. Engledans Artikler 0 12-01-12 14:56
Dagbladet-reportasje: Diettene som virker Annne Lavkarbo generelt 9 24-05-11 20:18
Reportasje i Dagens Næringsliv lørdag 21/5 Annne Lavkarbo generelt 1 24-05-11 13:06
Artig om innholdsfortegnelse på matvarer Gracella Generell ernæringsdebatt 3 23-01-11 15:20
Artig studie danish Lavkarbo generelt 1 17-03-09 19:48

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.