Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Å gå ned de ekstra 2 kg!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-04-13, 07:59   #1
Fettnok
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
Fettnok er på en erverdig vei

Å gå ned de ekstra 2 kg!

Hei!
Spiser vanlig lavkarbo, men teller ikke karber lenger. Har i det siste gått opp et par kg, trener kampsport, og kjenner jeg er litt tyngre i kroppen. Vil gjerne gå den disse, men vet ikke helt hvordan jeg bør gå frem her? Er jo ikke overvektig, men vil bare bli litt lettere i rompa. Noen råd????

Fettnok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 08:47   #2
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Å gå ned de ekstra 2 kg!

Opprinnelig lagt inn av Fettnok, her.

Hei!
Spiser vanlig lavkarbo, men teller ikke karber lenger. Har i det siste gått opp et par kg, trener kampsport, og kjenner jeg er litt tyngre i kroppen. Vil gjerne gå den disse, men vet ikke helt hvordan jeg bør gå frem her? Er jo ikke overvektig, men vil bare bli litt lettere i rompa. Noen råd????

Hva spiser du i løpet av en dag, da?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 09:34   #3
Fettnok
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Hva spiser du i løpet av en dag, da?

Veldig forskjellig, smoothie som er lav på karber, lavkarbobrød, nøtter, etc, leser akkurat her nå at det kanskje er lurere å "gå over" til Fedon. Jeg fikser ikke helt dette med å telle karber og regne ut, synes det blir så overfokusert og litt som å telle kallorier..

Gammel 05-04-13, 15:56   #4
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Veldig forskjellig, smoothie som er lav på karber, lavkarbobrød, nøtter, etc, leser akkurat her nå at det kanskje er lurere å "gå over" til Fedon. Jeg fikser ikke helt dette med å telle karber og regne ut, synes det blir så overfokusert og litt som å telle kallorier..

Hadde kutta ut brødet, jeg da

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 10:33   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Og nøttene! Blir veldig fort mange ekstra kalorier av nøtter!

Gammel 07-04-13, 22:04   #6
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

når det er snakk om to kilo, pyntekilo om jeg forstår deg rett, må du regne med å telle og være nøye med å ikke spise litt for mye karb. og litt for mye kalorier.

Gammel 08-04-13, 21:33   #7
Fettnok
Juniormedlem

Ja, sikkert lurt. Har lest meg opp litt på fedonkost, og forsøkt dette noen dager, og det var det som skulle til. Det er lettere å drive med kampsport på fedon enn streng lavkarbo føler jeg. Ikke veldig glad i alt fettet. Blir fort kvalm av det.

Gammel 10-04-13, 20:44   #8
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Ja, sikkert lurt. Har lest meg opp litt på fedonkost, og forsøkt dette noen dager, og det var det som skulle til. Det er lettere å drive med kampsport på fedon enn streng lavkarbo føler jeg. Ikke veldig glad i alt fettet. Blir fort kvalm av det.

Det tar tid før kroppen å tilpasse seg streng lakarbo (for å få forventet mengd energi). Det er ikke så mye fett. Husk 1 g fett gir 9 kalorier i motstning til protein og karbo sine 4 kalorier. Så det er ikke å erstatte gram for gram. Det viktigste er at du ikke glemmer å tilsette fett (f.eks i form av ost, avokado , kokosmelk, smør) om du spiser magert kjøtt/fisk i måltidet eller spise fett kjøtt som kjøttdeig, lam ,laks osv.Ikke meningen at man skal spise fett til man blir kvalm.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ekstra tabletter? kakemonsterr Spørsmål og svar 3 20-04-10 09:49
Pro ekstra lisbet Spørsmål og svar 1 07-02-07 16:34
ekstra jern??? dingpot Induksjonen 1 22-10-04 22:46

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.