Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Forslag til noe spennende snacksmat?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-05-13, 15:26   #1
Moogie
Seniormedlem

Moogie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 46
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill
Question

Forslag til noe spennende snacksmat?

Jeg skal lage noe spennende fingermat/snacks til venninekveld. Vil ha noe intresangt og spennende som kanskje ikke lavkarbere ikke en gang har tenkt på. Har tenkt på vanlige lakseruller/skinkeruller i lefse med kremost mellom bare at jeg baker lefser/tortias selv. Men det er ikke jo akkurat originalt. Kanskje noe små paier? Går det i så fall an å bake de i store muffinsform? og hva kan være godt fyll i disse? Vil at det skal være næringsrikt så jeg slipper å spise mange av dem, hehe. Alle forslag mottas med stor takk!

Gammel 08-05-13, 17:04   #2
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til noe spennende snacksmat?

Ikke så veldig orginalt, men hva med fritatta i muffinsformer (f.eks. skinke, spinat, brokkoli, laks, ricotta eller blåmuggost kan være fyll), spyd med biter av ølpølse, ostebiter og grønnsaker, små håtte kjøttkaker (mener det skal ligge oppskrift i forumet) med salsa og rømmedip.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 17:10   #3
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Kanskje små pizzabiter hvor du bruker 2 skiver sprøstekt tomatost (legg dem halvt over hverandre) som bunn. Helt ordinært kjøttdeigbasert pizzafyll passer godt til disse.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 17:34   #4
Moogie
Seniormedlem

Moogie sin avatar

Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Interessante forslag! Takk hvor finner jeg oppskrift på fritatta?

Gammel 08-05-13, 18:13   #5
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Frittata er vel bare en slags omelett bakt i ovnen. Visp sammen noen egg og fløte, sleng det fyllet du vil ha i muffinsformene (evt bland det med eggerøren) og hell over eggene. Strø ost over. Tipper store muffinsformer trenger et sted mellom 10-15 minutter i ovnen.

Gammel 08-05-13, 23:44   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Scampi på tannpirkere med dipp, ostebiter, serranoskinke, hvitløksmarinert champignon, stekt ost med salsa og guacamole, ribbe hoisin i biter, Og (kanskje ikke helt lavkarbo, men...) dadler med bacon

Gammel 09-05-13, 13:08   #7
Moogie
Seniormedlem

Moogie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Scampi på tannpirkere med dipp, ostebiter, serranoskinke, hvitløksmarinert champignon, stekt ost med salsa og guacamole, ribbe hoisin i biter, Og (kanskje ikke helt lavkarbo, men...) dadler med bacon

ostebitter er det noen andre som ordner til denne kvelden. Skampi trur jeg blir litt for dyrt for min lommebok, hehe. Men hvordan er hvitløksmarinert champingnon? Og ribbe hoisin? Har du oppskrift?

Dadler har jeg faktisk tenkt på, hehe. Har brukt å lage noen helt utrolig gode med fetaost med krydder inne og bacon rundt. Men trur nok det blir litt for høykarbo for min del. Det blir nok av høykarboføring der siden andre tar med seg noe som helt sikkert ikke tatt henyns til lavkarbo innhold.

Gammel 09-05-13, 13:14   #8
Jean1986
Medlem

Jean1986 sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 39
Jean1986 er ny på veien

Avokadobåter rullet med spekeskinke og kremost, Asparges med bacon og parmesan,
Spanske kjøttboller med tomatdipp/aioli.

Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 10:40   #9
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Ribbe hoi sin: http://www.aperitif.no/content/view/full/63723 bare bytt ut sukkeret med ønsket søtning.

Scampi koster rundt femtilappen i stor frossen pose på f.eks rema.

Gammel 12-05-13, 11:54   #10
Moogie
Seniormedlem

Moogie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ribbe hoi sin: http://www.aperitif.no/content/view/full/63723 bare bytt ut sukkeret med ønsket søtning.

Scampi koster rundt femtilappen i stor frossen pose på f.eks rema.

den der ribba så jo helt nydelig nam ut! Den skal jo definitvit prøve til middag en dag.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fantastisk spennende blogg! paprika Generell diskusjon 0 27-07-12 08:14

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.