Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Viktig! Er det noen som vet om man kan spise

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-07-05, 21:12   #1
Lennor
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 48
Lennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlys

Viktig! Er det noen som vet om man kan spise

Fleskesvor fra Maarud????

Står ikke noe på pakka annet enn at det er rent fleskesvor fritert i olje og saltet... Men karbo innhold er ikke nevnt......

*håper*

I dag er første dagen i resten av mitt liv
Så deilig at jeg får oppleve den

Lennor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 02-07-05, 22:32   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Maarud Bacongull i svart pose er OK. Gammeldags Baconsvor i Brun/beige/grå pose fra Maarud er OK.

Da vi hadde baconsvor/gull diskusjon, sendte jeg en mail til Maarud (og Kims etc.) for å få skikkelig info. Svar på mailen fra Maarud nedenfor. Med det konkluderer jeg at begge typer er OK å spise - men alt med måte !! Den knøttlille mengden med sukker Bacongullet kan inneholde er max 2.5 gram pr 100 gram vare ! Ikke noe å være redd for. Det gammeldagse er helt riktig best. 0.5 gram. Saltet er verre. Salt binder vann ! Med måte syns jeg du kan spise i vei !

Opprinnelig lagt inn av Maarud

Hei og takk for din henvendelse,

Baconsvor/Bacongull produseres av ekte svinesvor som er en naturlig råvare.
Dette innebærere at næringsinnholdet kan variere noe på grunn av at råvaren
er mindre "reseptstyrt" enn for andre produkters vedkommende. Blandt annet
gjelder dette innholdet av protein, den målte teoretiske verdien kan i
blandt være høyere enn det kroppen kan nyttiggjøre seg med, og en
næringsdeklarasjon vil derfor være misvisende og vi har valgt å ikke oppgi
den på posen.

Tallene vi har oppgitt til deg er gjennomsnittsverdier målt over lengre tid
og må betraktes på bakgrunn av dette.

Næringsverdi Baconsvor

• Energi : 2646 kJ (637 kcal)
  • Protein : 49 g
  • Karbohydrater : 0,5 g
  • Fett : 49 g
Næringsverdi Bacongull
  • Energi : 2100 kJ (510 kcal)
  • Protein : 67 g
  • Karbohydrater : 2,5 g
  • Fett : 27 g
Med hilsen / Best regards

Terje Ottesen

Kraft Foods Norway
Consumers Complaints/R&D
2114 Disenå

Gammel 02-07-05, 22:34   #3
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Ja, kos du deg med litt fleskesvor fra Maarud av og til! Det inneholder stort sett bare det du skriver; fleskesvor, salt og olje. (La det bare ikke utgjøre ett helt måltid hver dag! )

Heisann, ser at Nille alt har skrevet ett flott svar med full innholdsfortegnelse.

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 02:53   #4
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Ja, måltid er det ikke, nei... Men sånn som snacks til filmen f eks er det helt ok. Såfremt man ikke legger i seg en halv pose per dag, da. For det blir rett og slett for mye salt. Resten er helt greit. Det er saltet det kommer an på her.

Men såvidt jeg har kunnet se, er det ingen merker av bacongull/krisp eller lignende som man må passe seg noe særlig for. Kan hende noen sorter har sukker i krydderblandingen sin, og andre sorter ikke har det.. Men det har neppe noe særlig å si i den store sammenhengen. For det vil uansett være forsvinnende lite.

Så spis med god samvittighet! Såfremt man da ikke spiser skrekkelige mengder eller tror det kan erstatte måltider, da...

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 12:23   #5
Lennor
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 48
Lennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlys
Thumbs up

Takk

Hei og tusen takk for svar..

Var hos ei venninne i går, nemlig, og hun hadde stakkars prøvd så godt hun kunne å kjøpe noe hun trodde jeg kunne spise.. (snakk om å ha støttende venninner ) Så jeg tok sjansen og spiste ca fire biter.. Og det holdt i massevis. Hadde ikke lyst på mer engang..

Må gi meg selv litt kreditt for viljestyrke, for hun hadde kjøpt sjokolade til seg selv og spurte om det var greit at hun spiste litt foran meg og det gikk helt fint.. faktisk hadde jeg ikke lyst på engang. Så er egentlig ganske så stolt av meg selv der..

Denne siden er helt utrolig både med tanke på motivasjon, støtte og den hjelpen det er å gå inn her hvis man lurer på noe

I dag er første dagen i resten av mitt liv
Så deilig at jeg får oppleve den

Lennor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 05-07-05, 06:49   #6
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

...og er det ikke helt utrolig å oppdage at man faktisk ikke har lyst på ting som man før gnafset i seg??

Det var for meg kanskje det største... Når alle andre sa: Er det ikke noe du savner? Jukser du ikke litt av og til..bare LITT? Sånn av og til?

Så var det så greit å kjenne at jeg ikke var fristet en gang!!!

Lykke til videre!! Bare kjør på, bare stå på...

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forklaring på insulinresistens MHM Dr Lindbergs 87 09-12-11 14:26
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
L-glutamin Kristian Kosttilskudd 7 15-05-06 13:03
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.