Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Varme og hudfarge og sånt?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-07-05, 19:23   #1
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Varme og hudfarge og sånt?

Jeg har tenkt og tenkt på dette i dag, der jeg sto og svettet som en gris på jobben, i 27 grader..

De som bor i Afrika, eller er derfra, genetisk liksom, er de mere rustet til varme? Fra de er født?

Og er eskimoer mere rustet til kulde?

Hilsen lure-på-alt-mulig-rart-mofe

Gammel 09-07-05, 20:39   #2
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo

sommerfugl sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 40
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

mm, dette har vi hatt om i biologien..

eskimoer er tettbygd, for å holde varmen, mens de litt lenger sør er lange, tynne og sånn for å få ut varme..

alt jeg vet...

Gammel 09-07-05, 22:47   #3
Gine
Medlem

Gine sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Alder: 53
Gine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt likt

Jeg tåler varmen veldig-veldig godt. Har opplevd å være i Hellas og at grekerne selv bare gisper etter luft, mens jeg kan trave rundt på den svarteste asfalten bare for å se meg rundt og bli kjent i området. Og jeg storkoser meg! Men jeg er ikke veldig lang og heller ikke veldig tynn... Jeg sov et par timer i stekende sol, samboeren min mente at jeg måtte være kokt og tok på meg for å kjenne... jeg var kald... Vet ikke hva det er med kroppen min, den virker liksom ikke helt, kanskje jeg ikke er menneske, men en ailien, i hvert fall litt ailien??? Kanskje derfor jeg ikke tåler menneskematen så godt? Mulig jeg skal prøve hundefor?

Oi, nå tok fantasien litt overtaket her... er det ok? eller bør jeg skjerpe meg???

Gine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-Fedon-blodtype-mix med allergiske tilpasninger Svar med sitat
Gammel 09-07-05, 23:04   #4
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gine

Oi, nå tok fantasien litt overtaket her... er det ok? eller bør jeg skjerpe meg???

Det er helt ok Bare morsomt det

Jeg vet ikke svaret, men de er jo født med en hud som tåler solen mye bedre. Jeg tror vi venner oss til varmen og kulden med individuelle forskjeller. At kroppens termostat tilvennes klimaet. Sånn som når jeg er i syden, så tar jeg feks varme dusjer i stedet for kalde og tåler varmen veldig bra etter noen dager mens andre fortsatt sliter. Og hjemme, så er det ofte slik om vinteren at jeg trenger å ha lunkne dusjer for ikke å fryse. Men så er det jo sånn at jeg ofte fryser om vinteren, og da tar jeg en varm dusj for å få varmen i meg, og da er jeg inne i en ond sirkel og fryser enda mere etterpå og tåler kulden dårligere....

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-07-05, 23:35   #5
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gine

Jeg tåler varmen veldig-veldig godt. Har opplevd å være i Hellas og at grekerne selv bare gisper etter luft, mens jeg kan trave rundt på den svarteste asfalten bare for å se meg rundt og bli kjent i området. Og jeg storkoser meg! Men jeg er ikke veldig lang og heller ikke veldig tynn... Jeg sov et par timer i stekende sol, samboeren min mente at jeg måtte være kokt og tok på meg for å kjenne... jeg var kald... Vet ikke hva det er med kroppen min, den virker liksom ikke helt, kanskje jeg ikke er menneske, men en ailien, i hvert fall litt ailien??? Kanskje derfor jeg ikke tåler menneskematen så godt? Mulig jeg skal prøve hundefor?

Det er noe galt med termostaten din tror jeg! Ellers så har du muligens en ganske sterk Vata-uballanse

Gammel 10-07-05, 00:36   #6
Gine
Medlem

Gine sin avatar

Gine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av guro

Ellers så har du muligens en ganske sterk Vata-uballanse

Det har jeg sikkert.... Men jeg vet ikke hva det er så det så ......(men jeg finner det kanskje ut ved å lese journalen din?)

Sliter fortsatt med å være seriøs i dag...skal forsøke å sove det av meg....

Gine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-Fedon-blodtype-mix med allergiske tilpasninger Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 01:23   #7
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Eller så kan du kanskje like gjerne prøve med hundemat, Gine...

Nei, ikke vet jeg. Folk med mørk hud er tilpasset solens UV-stråler, det vet vi. Vi lyshudete er blitt det for å kunne utnytte at solen produserer D-vitamin i kroppen vår. Så sånn sett er lyshudete folk tilpasset strøk med lite sol, og mørkhudete tilpasset strøk med mye sol. Poenget her er brunfargen, som vi får når vi soler oss - som er hudens beskyttelse mot skadelig stråling. Afrikanere har alltid hatt den. Etter hvert som folk har flyttet seg nordover, var det de med lysest hud som overlevde best.

Men å tåle varmen - nei, det tror jeg er ekstremt individuelt.

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 01:59   #8
205gti16v
Medlem

205gti16v sin avatar

Hvor: Kristiansand
Alder: 45
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Når det gjeld hundefor så er samansetningen ideel for fettfaste. 22%protein,14% fett 0%karbo. Antagleg meir vitaminer og mineraler enn ein gjennomsnittleg studentdiett

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 02:01   #9
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Ja, skjønte jeg det ikke! Kanskje litt mer beinmel enn jeg vanligvis ville ha spist, men...

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 10:39   #10
Gine
Medlem

Gine sin avatar

Voff-voff....

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karen B's varme biffsalat med kremet salsa dressing Nille Middag 5 11-05-06 18:04
Paven og sammenhenger og sånt.. mofe Generell diskusjon 2 27-03-05 16:03
Google-reklamen.. og sånt. mofe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 09-03-05 16:23
aktive - tilgang - og sånt mofe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 19-01-05 19:07

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.