Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 50
![]() |
Hoodia - det neste store.Noen som har noen erfaring med planteekstraktet Hoodia her? Leser at det skal være det nye naturlige slankemidlet som hemmer apetitten noe voldsomt. For mer info se: |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generel antialdring - Ray&Terry's longevity programme (www.fantastic-voyage.net)
![]() |
![]() |
#2 |
Klar for nytt år!
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spiser du lavkarbo, men sliter fortsatt med å spise for mye?
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 49
![]() ![]() |
Hei. Jeg har lest masse om Hoodia. Desverre finner jeg ikke magasinet jeg fant det i, men det er masse stoff på nettet om denne planten. Jeg bestilte også Hoodia fra USA, men de ble stoppet i tollen. Jeg har sjekket med matvaretilsynet og dette er ikke godkjent som helsekost og derfor forbudt å importere til Norge. Jeg er ikke et sekund i tvil om at dette virker. Afrikanske jaktmenn brukte planten når de skulle på jakt for å dempe apetitten. De kunne gå dager uten mat og planten sørget for å dempe sultfølelsen. Overvektige afrikanske barn fikk også denne planten for å gå litt ned vekt. Jeg tror Pfizer eller Roche har kjøpt alle rettighetene til planten, slik at de meste som er på markedet i dag kan være fake. Planten holder bare til et bestemt sted i Afrika (hos en liten stamme) Men finner du ekte Hoodia - inn i Norge, kan du glede deg. Si fra til meg da, for jeg vil også SVÆRT gjerne prøve dette. En bit av ekte Hoodia plante tar bort apetteten i 24-48 timer. Hoodia i piller er nok ikke så effektive, men for all del.
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Joa, har lest masse om dette på det andre forumet jeg jer medlem av (canadisk/amerikansk). Det var visst populært i USA en stund ("hoodia-craze" sa de). Og gjengs oppfatning blant de som har prøvd er at det virker på apetitten. Men det virker kun or de som har det problemet at de spiser for mye. De fleste som går på lavkarbo har ikke problem med å spise for mye..... ketose etc virker jo på samme måte som hoodia da
![]() |
![]() |
#5 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Hvis dette er tilfelle - så må jo det være en fantastisk god grunn til Å LA VÆRE Å PRØVE DET mener jeg
![]() |
![]() |
#6 |
Klar for nytt år!
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Signerer.
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Alder: 45
![]() ![]() |
Ja jeg mener også at man bør holde seg unne slike ting. Har ikke noe tro på det. Mulig du mister vekt - fordi du ikke orker å spise. Men det er jo ikke sunt. Det blir det samme som å sulte seg det. det man mister først da er muskler, og ikke fett. Og musklene våre vil vi vel beholde? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Blanding av Atkins og Lindberg (prøve iallefall.... ;) )
![]() |
![]() |
#8 |
Juniormedlem
Alder: 50
![]() |
Herregud, a! Man ma jo kombinere det med et "smart" kosthold, slik som legen i artikkelen anbefaler - sørge for å få i seg nok proteiner selv om man føler seg mett og fornøyd. Jeg er sikker på at vi lavkarbere, som har et såpass gjennomtenkt forhold til kosthold, klarer dette fint - vi må jo allerede tenke på karboinntaket. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generel antialdring - Ray&Terry's longevity programme (www.fantastic-voyage.net)
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
En merkelig erfaring ... | modumodd | Lavkarbo generelt | 36 | 28-08-07 15:56 |
Hva syns dere om dette? CKD-diet | Iset | Lavkarbo generelt | 15 | 15-07-05 14:20 |