Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

FrontPage på fingerspissene

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-11-05, 14:11   #1
Strutsen
Gjest

FrontPage på fingerspissene

Her kommer det en etterlysning
Jeg leter etter en person som kan FrontPage på fingerspissene. Hjelp hjelp

Svar med sitat
Gammel 28-11-05, 16:07   #2
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: FrontPage på fingerspissene

Jeg kan det ikke til fingerspissene, men jeg kan en del. Hva er det du står fast på da?

Gammel 28-11-05, 18:16   #3
Daizy
Seniormedlem

Daizy sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 47
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Jeg kan også Bare spør!

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 28-11-05, 18:22   #4
ajn
Gjest

Jeg og vil hjelpe! :-)
Sleng ut hva som er problemet !?!

AjN

Svar med sitat
Gammel 28-11-05, 18:24   #5
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av ajn

hva som er problemet !?!

akkurat det lurer jeg også på skjønner ikke noe jeg ....

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 28-11-05, 20:09   #6
Strutsen
Gjest

Har laget en webside med rammer - men uansett hva jeg gjør så beholder ikke rammene fasongen når jeg leser sidene i en nettleser.

Siden er bygget opp med rammer - og jeg vil at siden skal beholde "fasongen" selv når man åpner hele skjermen (om du forstår hva jeg mener).... Rammene utvider seg og dermed kommer "objektene" langt fra hverandre (dette er ikke lett å forklare *fnis*).

Jeg er på grensen til å påstå at jeg er villig til å betale hva som helst *hehe* for å få løst dette problemet !

Har du noen tips og råd ?

Svar med sitat
Gammel 28-11-05, 20:47   #7
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Nå har jeg lest litt. Hvordan har du laget rammene. Ved å bruke file - new - more page templates - frame pages for så å velge. I såfall så høyreklikker du på ramma, går inn på frame properties og tar vekk haken for resizeable in browser. Da skal den ikke endre seg, dvs. være låst. Dersom du har lagt inn sånne "inline frames" så kan du også høyreklikke den ved å peke på toppmarg og så velge frame properties. Mulig du får til å låse rammen ved å angi rammens størrelse i pixler.
Men jeg kan sjekke det ut mer i morgen. Skal se Polarekspressen sammen med mannen nå.

Håper det ordner seg etter hvert.

Gammel 28-11-05, 20:51   #8
Strutsen
Gjest

Takker så langt...

.... jeg har forsøkt alt det der - men like fordømt (unnskyld uttrykket) så forandrer rammestørrelsen seg. Mulig at jeg har misforstått et eller annet med INDEX siden - skal str på den totale "siden" være definert der ??

Akkurat nå er alt bare gresk for meg *fnis*. Tror jeg skal sette meg å se på Polarekspedisjonen jeg også

Svar med sitat
Gammel 28-11-05, 20:52   #9
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Takker så langt...

Du kan jo alltids gå inn i koden og sette bredde på rammene

Lenge siden jeg har drevet med html nå, så husker ikke helt hvordan, da..

Men det skal stå frame width= ellernoe sånt ettellerannet sted

Gammel 28-11-05, 20:57   #10
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jo, det skal stå width="noe.."

Du kan sette at det er i prosent "20%" eller i pixler "45" (eller hvilket tall du vil ha, da..)

Får du til?

Gammel 28-11-05, 21:39   #11
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Skrot hele FrontPage, drop frames - det er helt ubrukelig!

Det var min mening om den saken...

Gammel 28-11-05, 22:22   #12
Daizy
Seniormedlem

Daizy sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 47
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Enig med HP, frames suger...
men jeg er enig med Mofe, last siden og rediger kildekoden selv! Bare test ut med width i pixler eller prosent

Du kan også maile meg siden så jeg prinsessa fikse

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 29-11-05, 00:01   #13
Strutsen
Gjest

Enig med HP...

... jeg også !
Men denne gangen var det altså slik at jeg tok meg litt vann over hodet og sa JADA jeg fikser webside.... (har laget noe småtteri i FrontPage tidligere)... men siden er langt større enn jeg hadde tenkt/trodd - FrontPage var det eneste jeg hadde for hånden og sånn nogenlunde kunne... og VIPS så ble det bare problemer

Men jeg takker og bukker for alle tips og forslag.... Og du favoritt Prinsessa.... det kan hende jeg tar deg på ordet Men sender deg en PM i løpet av morgendagen (skal i masse møter - men på kvelden er jeg ved maskinen igjen)...

Sov godt !

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44.