Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

En røverhistorie om tarmens helse

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-02-06, 13:31   #1
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

En røverhistorie om tarmens helse

Jeg skrev et innlegg på SG om dette, da jeg skulle forklare en bruker der inne om tarmfloraen og melkesyrebakterier. Har lyst å legge den ut her og, for den beskriver jo problemet ganske bra.

Det skal egentlig ikke så mye til for å ødelegge hele tarmflorabalansen. EN tidagers antibiotikakur er nok til å ødelegge balansen i flere måneder fremover. For å si det på en svært enkel måte: se på melkesyrebakteriene som "politiet" og Candidasoppen som "forbryterne". Bakteriene holder hele tiden styr på candidasoppen, som jo alle har i magen, men ikke i så stor mengde.

Men så blir politiet drept av en svær gjeng med antibiotika-jævler, og plutselig er det fullt opprør i magen! Kjeltringene, altså soppen, kan boltre seg fritt uten noe tilsyn fra politiet, som jo er drept! De formerer og vokser, og har skikkelig fest i tarmsystemet.

Det kjekkeste de vet er jo å øke seg selv i omfang slik at verten deres, kroppen vår, får en haug med plager som leddproblemer, kronisk trøtthet, håravfall, uforklarlige smerter og kløe i kroppen, dårlig hud, nedsatt syn, magesmerter og oppblåsthet, gass osv.

Man må altså tilføre mer "politi" slik at de kan arrestere soppen! Det hjelper ikke med yoghurt/Biola når man har drept stort sett alt av bakterier i magen, det blir som å sende en flokk barnehageunger utstyrt med lekepistoler mot en gjeng med terrorister. Man må ha kraftigere skyts, og da må man innta rene FBI-patruljen, altså melkesyrebakterier i tablett- eller pulverform med minst 8 millioner (helst 30 milliarder) melkesyrebakterier per tablett. Denne kuren må tas i ca 3 mndr for å gjenopprette skadene påført av 10 dagers antibiotikakur...

P-piller og diverse legemidler kan også være med på å skape ujevnheter i tarmfloraen. En god tarmhelse er vel noe av det beste man kan gjøre for kroppen sin, for å beskytte seg mot sykdommer og dårlig helse.

Gammel 24-02-06, 13:40   #2
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: En røverhistorie om tarmens helse

Kjempebra Iset!

Også vil jeg gjerne legge til at de politiene jeg tar (), som heter ProbioZym, også har vist seg veldig gunstig ved proteinintoleranser, og at de har bra resultater på fibromyalgipasienter.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 27-02-06, 22:45   #3
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Skal si du er flink til å ordlegge deg Iset, kjempebra var det.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 28-02-06, 01:08   #4
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Åh tusen takk, Kristian. (Og Lise).

Gammel 28-02-06, 09:23   #5
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

og her sitter jeg etter en endt antibiotika kur uten mulighet til og faa kjopt politier ..... men actimel kan jeg kjope , men det var jo bar ebarnehage ungene

flott forklart Iset

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 09:48   #6
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

er Fit-Line youghurten no tess som politi da??

Gammel 02-03-06, 10:04   #7
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Opprinnelig lagt inn av luringen

er Fit-Line youghurten no tess som politi da??

Jeg vet for lite om den, men den er sikkert mer tess enn dagligvareyoghurter. Uansett så tviler jeg på at det vil holde etter antibiotikakurer, da må det nok uansett sterkere skyts til.

En viktig ting å huske på: når dere kjøper melkesyrebakterier (helsekost/apotek) sjekk at de står KJØLIG der dere kjøper dem! De skal stå i kjøleskap, ellers blir de ødelagt, selv før åpning. Så om de står i vanlig hylle i butikken, ikke kjøp. De KAN være gode, men de kan også være totalt ubrukelige om de har stått for lenge. Min regel er iallefall å ALDRI kjøpe melkesyrebakterier som står i romtemperatur.

Gammel 02-03-06, 10:57   #8
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

kjempe bra Iset! mitt politi heter forøvrig Bio life- Bio dophilus,
tror totalt i mitt "senere" liv har jeg kjøpt sikkert 35 bokser. pluss ett par bio care intensive. blir peng av det.

Iset: det var nok jeg som redda bfen på life, Torgterrassen en periode.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 18:01   #9
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje

kjempe bra Iset! mitt politi heter forøvrig Bio life- Bio dophilus,
tror totalt i mitt "senere" liv har jeg kjøpt sikkert 35 bokser. pluss ett par bio care intensive. blir peng av det.

Iset: det var nok jeg som redda bfen på life, Torgterrassen en periode.

Hva, handlet du mest hos "oss"?

Bio Care Intensive er STEINDYR men gud så bra den er. 30 milliarder bakterier per dose er jo sykt mye.
Jeg brukte den en gang, følte meg som et nytt menneske etterpå, den varer jo ikke mer enn en uke. Men smaken var ikke så god da. Aprikos, du liksom.

Gammel 02-03-06, 20:01   #10
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

ja handlet ganske masse hos linn kristin. de to butikkene jeg handla mest hos var hos "dere" og life Kilden.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helse og forandring Marianne Fysisk og mental helse 3 27-10-06 14:30
Kommer i Mat & Helse ssskaldeman Nyheter / media 29 15-10-05 21:38
Kopi av e-mail sendt Mat & Helse Nille Nyheter / media 4 20-02-05 19:10
Nyeste mat og helse Begod Generell diskusjon 13 22-10-04 23:11
Styrketrening Ala mat og helse Begod Trening 6 14-04-04 22:15

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.